تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۴۳۴۳۶
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان:

متهمان درگیری مسلحانه در بنسنجان یاسوج در صحنه جرم حاضر شدند

۰
متهمان درگیری مسلحانه در بنسنجان یاسوج در صحنه جرم حاضر شدند
کبنا ؛در روز بیست و نهم آذرماه سال ۱۴۰۰ تعدادی از افراد مسلح، در جاده اصلی شهر یاسوج در منطقه بنسنجان با هم درگیر و با اسلحه های گرم و سرد به جان هم افتادند، عده‌ای از افراد رهگذر نیز اقدام به فیلمبرداری از این درگیری مسلحانه نموده و آن را در سطح وسیع در سطح کشور منتشر نمودند. به دنبال آن اتفاق که درگیری بین 2 گروه بود، مسئولین قضایی، انتظامی و امنیتی استان با بررسی‌های کارشناسانه و دقیق حادثه، اقدام و موفق به ردیابی و دستگیری و متهمان شدند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل مسعودی کِوِشک معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص درگیری منطقه بن سنجان اظهار کرد: طرفین درگیری با توجه به اختلافاتی که از قبل با هم داشتند، یک شب قبل از درگیری بن سنجان، در پمپ بنزین متعلق به خانواده ی یکی از متهمین حضور پیدا کرده و شبانه به صورت مسلحانه با هم درگیر می‌شوند و یکی از پرسنل پمپ بنزین توسط یکی از منازعین مضروب می گردد.
مسعودی کِوِشک افزود: فردای آن روز گروه متقابلاً به قصد انتقام نسبت به سد راه نمودن متهمان اقدام کرده و به صورت مسلحانه با استفاده از سلاح های سرد و گرم با یکدیگر درگیر شده و خودروهای یکدیگر را تخریب می نمایند و با استفاده از چوب، چماق، شمشیر و سلاح گرم با یکدیگر درگیر شده و سد راه عابرین پیاده و خودروهای عبوری دو طرف مسیر بن سنجان به شهر و بلعکس می‌گردند.

 وی گفت: در این درگیری یک نفر از متهمان با سلاح گرم مضروب و زخمی گردید.
 مسعودی کِوِشک افزود: این فرد دارای سابقه کیفری زیاد بوده و از ناحیه پا مورد اصابت اسلحه ساچمه زنی قرار می‌گیرد که به صورت تحت الحفظ مأمور در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفته است.
 معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در ادامه بیان داشت: این پرونده در دستور کار نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قرار گرفته و در مدت 48 ساعت موفق شدیم با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، متهمان را دستگیر کرده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شوند و خودروهای مورد استفاده متهمین و همه سلاح های سرد و گرم استفاده شده در این نزاع نیز توقیف شدند.
مسعودی کِوِشک تصریح کرد: متأسفانه در این پرونده، تعدادی از متهمان با سابقه هستند، همچنین شخصی که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت نیز دارای سوابق متعدد کیفری است و آستانه ی تحمل این افراد، و روحیه انتقام‌جویی آنها و عدم توجه به حقوق مردم، باعث چنین منازعه ای و برهم زدن نظم عمومی شده است، همچنین منجر به انتشار کلیپ های نابهنجاری در فضای مجازی گردیده است.
وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که دستگاه قضایی با مرتکبین جرائم خشن و مخلان نظم عمومی، کوچک ترین مماشاتی نخواهد داشت و برخورد دستگاه قضایی استان، برخوردی سریع، قاطع و قانونی خواهد بود که در همه ی  مواردی که صورت گرفته همه متهمان مربوط به جرائم خشن نهایتاً تا ۴۸ ساعت بازداشت شدند و اقدامات قانونی و قاطع در خصوص آنها نیز انجام خواهد گرفت.

مسعودی کِوِشک تصریح کرد: ۱۰ مرحله از طرح های ارتقاء امنیت در سطح استان اجرا شده است و در روزهای آینده مراحال دیگر این طرح، نیز اجرا خواهد شد و ما هیچ گونه مماشات و مسامحه ای در برخورد با این افراد نخواهیم داشت و خط قرمز دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی استان که مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان و سردار فرماندهی ناجا نیز می‌باشد، امنیت مردم است.
اسماعیل مسعودی کِوِشک ضمن تشکر از تلاشهای مجدانه و شبانه روزی شجاعانه و شبانه روزی سردار فرماندهی انتظامی استان و نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ،بیان داشت: یک ضلع ایجاد امنیت ، آرامش و آسایش هستند و شایسته تقدیر و تشکر هستند .
مسعودی کِوِشک درپایان با اشاره به این که مردم  درصورت مشاهده، چنین مواردی فوراً به دادستانی و پلیس، جهت رصد و برخورد قانونی اعلام کنند، اظهار کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد که عده ای انگشت‌شمار، با اسلحه به دست گرفتن، نظم و امنیت عمومی را بر هم بزنند و موجبات سلب آسایش مردم را فراهم کنند، که در این موارد برخورد ما سریع، قانونی قاطع، فوری و اثرگذار خواهد بود.
نادریان، معاون فضای مجازي و رسانه و نظارت بر ضابطين حوزه دادستاني مرکز استان نیز در بازسازی صحنه ی این نزاع حضور داشت. 
حمید نادریان معاون فضای مجازي و رسانه و نظارت بر ضابطين حوزه دادستاني مرکز استان در این خصوص گفت: انتظار عموم مردم این است که با جرائم خشن و عوامل ایجاد ناامنی برخورد شود و همانطور که در این خصوص هیچ‌گونه خلاء قانونی نداریم و قانون هم تأکید کرده که هر فردی که اقدام به انتشار تصاویر تحریک کننده و ترغیت کننده و دعوت کننده ی افراد به هر نوع جرمی، در فضای مجازی باشد، مجازات در انتظار او خواهد بود.
 دکتر نادریان افزود: طی چند هفته اخیر در استان شاهد برخی اقدامات ناشایست از بعضی از آنان بودیم که یا جویای نام بودند یا ادعا‌ی قدرت می کردند و ناملایمات و ناشایستگی‌های را به وجود آوردند.

وی اظهار داشت: متأسفانه شاهد تصاویری از این عمل‌های ناشایست بودیم که از انواع سلاح های سرد و گرم استفاده می‌کردند.
 معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: بیشتر، بازخوردهای این کلیپ ها مدنظر دستگاه قضایی استان است و به شدت با کسانی که در فضای مجازی اقدام به پخش می کنند برخورد قانونی خواهد شد.
 نادریان افزود: فضای مجازی استان تحت تأثیر مراجع امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و دستگاه قضایی استان می باشد و افرادی که این کلیپ ها را پخش می‌کنند به شدت با آنها برخورد قانونی، قضایی، قاطع و اثرگذار خواهد شد.
 وی در پایان گفت: کلیه عوامل ایجاد کننده ناامنی های اخیر در استان دستگیر  و روانه زندان شده‌اند و اشد مجازات در انتظار چنین افرادی خواهد بود که، به اطلاع همه مردم استان خواهد رسید.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1