تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۴۴۳۴۳۵
انتظار بارش دو روزه در استان /

هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سازمان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد آخرین وضعیت جوی استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: فعالیت سامانه بارشی از بامداد روز جمعه تا اواخر وقت روز شنبه در استان فعال خواهد بود.
کاکاوند اظهار کرد: لغزندگی، مه آلودگی، کاهش دید در جاده هها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی، خسارت به تأسیسات ارتباطی از جمله اثرات احتمالی فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.
کاکاوند از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست از توقف در حاشیه رودخانه ها، سفرهای غیرضروری، فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند. 
همچنین بر اساس این گزارش وضعیت هوای روز پنج شنبه صاف تا قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.

محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده 23 دی با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در غرب و شمال‌غرب و دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و غرب اصفهان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از فارس، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه 24 دی گستره فعالیت سامانه بارشی کل نیمه غربی کشور و برخی مناطق شرق و شمال‌شرق را دربرمی‌گیرد و در این روز شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی و اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران، شرق لرستان، جنوب اصفهان، شمال‌شرق فارس و چهارمحال و بختیاری خواهد بود که به صورت بارش برف است؛ همچنین در استان‌های مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش به صورت باران است.
وی با بیان اینکه روز شنبه 25 دی در کل کشور باران خواهیم داشت، اضافه کرد: روز شنبه در کل کشور بارش خواهیم داشت و در جنوب‌غرب، جنوب، جنوب‌شرق و شرق بارش‌ها تداوم دارد و شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، یزد و جنوب خراسان رضوی خواهد بود.
اصغری اظهار داشت: روز یکشنبه 26 دی بارش‌ها در جنوب و جنوب‌شرق کشور ادامه دارد و سامانه بارشی دیگری در شمال‌غرب و غرب کشور فعال می‌شود و بارش در شمال‌غرب و غرب همچنین دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و سواحل شمالی تقویت خواهد شد.
وی بیان کرد: شدت بارش‌ها در این روز در جنوب فارس و بوشهر مرکز خلیج فارس، برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه و شمال ایلام است که بارش در شمال‌ غرب و دامنه جنوبی البرز اغلب به صورت برف خواهد بود.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از جمعه 24 دی یا یکشنبه 26 دی کاهش تدریجی دما بین 7 تا 9 درجه در غرب و شمال‌غرب کشور و سواحل شمالی و همچنین کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما در دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق کشور خواهیم داشت.
اصغری اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در مرکز و شرق کشور همچنین جنوب‌غرب کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.
وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو آسمان تهران ابری و بارانی است.
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و اردبیل با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.
اصغری یادآور شد: به دلیل نفوذ توده هوای سرد، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، بروز یخبندان و احتمال خسارت به تأسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل وجود دارد که توصیه می‌شود در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شود.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1