کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آیین تودیع و معارفه فرمانداران شهرستان بویراحمد؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهرام مهدوی مطلق: شما منت‌دار هیچ فردی نیستید / با نماینده تعامل داشته باشید، اما در برابر دولت موظفید

21 دی 1400 ساعت 12:14

مراسم تودیع و معارفه فرمانداران شهرستان بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمع زیادی از مسئولان استانی و شهرستانی، در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین توصیه‌های مهمی را به فرماندار جدید شهرستان بویراحمد کرد و گفت: منت‌دار هیچ کسی نیستی.


مراسم تودیع و معارفه فرمانداران شهرستان بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمع زیادی از مسئولان استانی و شهرستانی، در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین توصیه‌های مهمی را به فرماندار جدید شهرستان بویراحمد کرد و گفت: منت‌دار هیچ کسی نیستی.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (21 دی ماه 1400) احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: ما یک حکومت داریم بر دو محورِ مردم و مشروعیت؛ مردم انتخاب می‌کنند اما این یک بخش کار است که نشان‌دهنده مقبولیت است. این یک رکن اساسی است که در حکومت ما پیش‌بینی شده است.
احمدزاده افزود: هر وقت مسئولی کار به دست می‌گیرد وظایف او مستقیم از مردم به او تفویض شده است. اما یک وجه دیگر در قانون ما پیش‌بینی شده که برخواسته از دین است؛ حکومت از آن خدا و اولیای الهی است. تفاوت حکومت ما با دیگر حکومت‌ها هم در این نهفته است. ما معتقد به حکومت الهی هستیم. امام معصوم در غیبت خود علمای دین را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. در زمان غیبت امام معصوم باید به عنوان ولی فقیه و جانشین امام معصوم انتخاب شود. بعد از انتخاب رئیس جمهور، حکم رئیس جمهور را رهبر تنفیذ می‌فرماید. این یک حکم الهی است که به دست ولی فقیه امضا می‌شود و بعد از آن رئیس جمهور مشروعیت پیدا می‌کند تا کار کند.



وی گفت: بعد از انتخاب رئیس جمهور، اولین مطالبه مردم این است که رئیس جمهور خواسته‌های آن‌ها را اجرایی کند. رئیس جمهور در راستای خواسته‌های مردم باید کشور را اداره کند و باید افرادی را در رأس قرار دهد.
احمدزاده بیان کرد: بنابراین تغییرات در کشور بر این اساس عادی است؛ تغییر در دولت‌ها امری رایج است. خیلی از افراد دارای شایستگی هستند اما به هر دلیلی دولت حاکم به این تنیجه می‌رسد افرادی را عوض کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس جمهور چند وعده داد؛ عدالت، تحول، کار و خدمت صادقانه و جهادی، تغییر در وضعیت ابعاد مختلف زندگی مردم، حفظ استقلال کشور، عدم نگاه به خارج، توکل به خدا و قدرت و قوت مردم. بنابراین کار باید به افرادی سپرده شود که این باورها را داشته باشند.



وی اظهار کرد: از دکتر احمدی برادرم که زحمت کشیدند تشکر می کنم و سپاسگذارم؛ ایشان زحمت‌های زیادی کشیدند.
استاندار گفت: امروز برادری از این استان برای فرماندار بویراحمد انتخاب شده که سابقه در سپاه پاسداران و بسج را دارند و  سال‌ها کار بسیجی کرده است. کار جهادی کرده برای ساخت و ساز در استان انجام داده است. مدت‌ها با جوان‌ها و نوجوان‌ها کار کرده است. دکتر مهدوی یک نیروی ارزشی از سپاه پاسدارن است.
وی افزود: بنده تفکرم این بود که حتی‌الامکان به سمتی برویم که چند پروژه کلیدی و بزرگ و کارآمد را دایم. باید نیرویی باشد که توانایی به انجام رسیدن این پروژه‌ها را داشته باشد. این برادر بزرگوار در قرارگاه خاتم جزو نیروهای تأثیرگذار است. باید کسی انتخاب می‌شد که این توان و این بینش اجرایی را داشته باشد و من معیارهایم را در این برادر محقق دیدم و به این نتیجه رسیدم که ویژگی‌های این برادر می‌تواند در خدمت به مردم تحول ایجاد کند.
وی خطاب به مهدوی مطلق اظهار داشت: شما فرماندار حکومت اسلامی هستید. وابسته به هیچ قوم و گروهی نیستید. وابسته به هیچ گروه سیاسی نیستید. باید به مردم خدمت کنید. مردم از هر گروه، قومیت و حتی از هر مذهب، باید به آنها خدمت کنید. باید همه را در خدمتگزاری همسان ببینید. تفکرتان باید همراه و همسو با دولت باشد. اشتباه نکنید، شما منت‌دار هیچ فردی هم نیستید. بدانید عمل شما وقتی جهادی صادقانه و در راه خدا خواهد بود که خدمت را در راه همه مردم بدانید. با نماینده محترم تعامل داشته باشید. اما شما در مقابل دولت موظفید. انشاالله این ها را سرلوحه کار قرا دهید.

بیشتر بخوانید: 
 
فرماندار جدید بویراحمد در آیین معارفه خود: من دکمه‌های پیراهن پاسداری و پوتین سربازی را به هیچ چیزی عوض نکرده و نمی‌کنم / دال مرکزی من، وحدت برای پیشرفت بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است
 
مجید احمدی در مراسم تودیع خود: یک درصد رأی در انتخابات شوراهای بویراحمد کم و زیاد نشد / وقتی مسئولیتی را می‌پذیریم باید پاسخگوی مردم باشیم


کد مطلب: 443382

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443382/استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-خطاب-شهرام-مهدوی-مطلق-منت-دار-هیچ-فردی-نیستید-نماینده-تعامل-داشته-باشید-اما-برابر-دولت-موظفید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1