کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان:

طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در دستور کار سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت!

21 دی 1400 ساعت 11:29

جشنواره خرید شفاف از ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در قالب اصناف مختلف فروشگاه‌های مجازی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار به منظور ایجاد رقابت در فرصت‌های توسعه کسب و کار، تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی و شبکه توزیع پیشرو در اجرای درج قیمت تولیدکننده برگزار می شود.


جشنواره خرید شفاف از ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در قالب اصناف مختلف فروشگاه‌های مجازی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار به منظور ایجاد رقابت در فرصت‌های توسعه کسب و کار، تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی و شبکه توزیع پیشرو در اجرای درج قیمت تولیدکننده برگزار می شود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (21 دی ماه 1400) رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، سالار حسین پور در راستای شفاف‌سازی قیمت‌ها گفت: به منظور بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی، حذف واسطه‌های غیرضروری و کاهش قیمت تمام شده کالا برای اصناف، روزآمدسازی شیوه‌های نظارت در بازار، روان سازی نظام قیمت گذاری کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان و همچنین کوتاه شدن دست واسطه‌ها و قیمت‌های کاذب؛ طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها در دستور کار این سازمان قرار گرفته که اجرای آن برای برخی از کالاها انجام شده است.
سالار حسین پور در ادامه افزود : جشنواره ویژه «خرید شفاف» از ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در قالب اصناف مختلف فروشگاه‌های مجازی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار به منظور ایجاد رقابت در فرصت‌های توسعه کسب و کار، تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی و شبکه توزیع پیشرو در اجرای درج قیمت تولیدکننده برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره ویژه «خرید شفاف» جشنواره‌ای ملی است که متناظر با آن در راستای شفاف‌سازی قیمت‌ها جشنواره استانی نیز برگزار خواهد شد تا رصد و پایش قیمت، کیفیت کالا، بخش خدمات، کنترل و نظارت قیمتی عرضه و کیفیت عرضه در استان انجام خواهد شد.

سالار حسین پور درباره درج قیمت تمام شده بر روی کالاها اظهار کرد: یکی از اقدامات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اصلاحات، ورود به قیمت کالاها و واقعی کردن آن و درج قیمت تمام شده کالاها و شفاف سازی در این زمینه است.
حسین پور اضافه کرد: این طرح در سه مرحله در حال اجرا است که مرحله اول آن از ۲۸ آبان ماه ابلاغ شد که براساس آن تعدادی از کالاها شامل چهار قلم کالای سرمایه ای مانند غذاساز، نوشیدنی ساز، ماکروفر و چرخ گوشت مشمول قیمت گذاری شد.
حسین پور در ادامه گفت: در مرحله دوم وارد درج قیمت روی یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباس شویی شدیم و در مرحله سوم واحدهای تولیدکننده و وارد کننده آب معدنی، دلستر و نوشیدنی از تاریخ ۲۷ آبان ماه امسال مشمول درج قیمت تولیدکننده یا واردکننده شدند که باید در این زمینه اقدام می کردند.
وی درادامه تاکید کرد: مزایای این طرح آن است که وقتی قیمت کارخانه بر روی محصولات درج شود عمده یا خرده فروشی ها ملزم هستند با احتساب سود مجاز که سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای هر رسته مصوب و ابلاغ کرده، سود خود را دریافت بکنند که این موضوع باعث می شود قیمت ها به صورت شفاف و واقعی دربیاید.
حسین پورافزود : در خرده و عمده فروشی ها درصدی از قیمت ، هزینه حمل ونقل است که حداکثر هزینه حمل برای کالاها براساس فاصله طی شده مشمول شرکت های پخش سراسری می شود که می تواند ۱۰ درصد افزایش بر روی سود خرده فروشی داشته باشد که حداکثر مبلغی است که از سوی شرکت های توزیعی می تواند روی قیمت تولید کننده یا وارد کننده اعمال شود.
وی گفت: با توجه به این موضوع درج قیمت فروش و مصرف کننده برای واحدهای صنفی در خرده فروشی و عمده فروشی الزامی است.


کد مطلب: 443378

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443378/طرح-درج-قیمت-تولیدکننده-روی-کالاها-دستور-کار-سازمان-صمت-کهگیلویه-بویراحمد-قرار-گرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1