تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۴۳۳۵۱
در حضور نماینده مردم /

گلایه های مردم دهستان «امام زاده جعفر» گچساران از مشکلات این منطقه

۰
گلایه های مردم دهستان «امام زاده جعفر» گچساران از مشکلات این منطقه
کبنا ؛دهستان امامزاده جعفر با بیش از ۱۲هزار نفر جمعیت مستعد اشتغال زایی و تولید در حوزه های کشاورزی، باغداری، گردشگری و ... است، با این حال این دهستان هنوز با مشکلاتی روبرو است که از جمله آنها می توان به ضعف زیرساخت های عمرانی، خرابی پمپاژهای چاه های کشاورزی ، کمبود زمین برای احداث مسکن در شهرک مهاجران، سرریز آب از سازه تغذیه مصنوعی ناصرآباد و ناپایداری آب آشامیدنی در این منطقه اشاره کرد.
تنها 2 پمپ کشاورزی کار می کند
اهالی روستای امامزاده جعفر تعمیر پمپاژهای چاه های کشاورزی را مهمترین درخواست خود از مسوولان عنوان کردند و با اشاره به اینکه کشاورزی اصلی ترین منبع درآمد آنان است از مسوولان خواستند تا نسبت به تعمیر این پمپاژها اقدام کنند. این کشاورزان با بیان  اینکه از ۱۲ پمپاژ چاه های کشاورزی امامزاده جعفر تنها ۲ پمپ آن در حال فعالیت است گفتند که این مشکل باعث کمبود آب برای درختان آنان و کشت نشدن محصولات زراعی در تابستان و پاییز امسال شده است.
تلاش برای راه اندازی پمپاژها
رئیس اداره امور آب گچساران گفت: ۲۵میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی تعمیر شبکه های آبیاری برای خرید تجهیزات مورد نیاز پمپاژهای منطقه امامزاده جعفر اختصاص یافته است و هم اکنون این طرح در مرحله مناقصه برای اجراست.
سید معصوم افضلی تاکید کرد: همچنین ۲۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای انجام عملیات اجرایی نصب این تجهیزات پیش بینی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: پس انجام عملیات تعمیر در کشت بعدی امکان استفاده از آب پایدار برای زمین های آبی دشت امامزاده جعفر فراهم شود.
طرح انتقال آب به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر از توابع شهرستان گچساران سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و در این طرح ۴۵کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی اجرا شده است.
اجرای مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی بتنی، ۱۲ الکترو پمپاژ و سد انحراف به طول ۱۱۰ متر و ارتفاع پنج و نیم متر از مشخصات این طرح است.
مشکل نبود زمین برای احداث مسکن
اهالی روستای شهرک مهاجرین با اشاره به وجود ۴۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری که در تملک بنیاد مسکن گچساران  است خواستار واگذاری این زمین ها برای احداث واحدهای مسکونی شدند.
آنان با بیان اینکه تامین زمین برای احداث مسکن مهمترین  دغدغه آنان است از مسوولان خواستند برای تحقق این مهم چاره اندیشی کنند.
روان بخش دیهیم، فرماندار گچساران در این بازدید گفت: به دلیل دیدگاه های کارشناسی مبنی بر اینکه  ساخت  خانه در زمین های مذکور باعث خسارت در هنگام سیل می شود واگذاری این زمین ها نیازمند بررسی های کارشناسی دقیق است.  

آب سازه تغذیه مصنوعی ناصر آباد سرریز می شود
طرح تغذیه مصنوعی  بر روی آبراهه فصلی ناصر آباد احداث شده تا به تقویت سفره های زیرزمینی ،پیشگیری از خسارت های سیل،کنترل رسوب و تقویت سفره های زیرزمینی کمک کند اما سرریز آب این سازه و سرازیر شدن آب به داخل جاده که باعث حادثه برای خودروها می شود از گلایه های اهالی دهستان امامزاده جعفر بود.
رییس اداره حمل و نقل جاده ای گچساران گفت: رفع این مشکل  نیازمند احداث دیوار حائل و نصب گاردریل است.
یعقوب عوض زاده افزود: در صورت تامین اعتبار این طرح در کمترین زمان ممکن اجرا می شود.
ناپایداری آب روستای نارک
اهالی روستای نارک نیز ناپایداری آب آشامیدنی را مهمترین مشکل خود عنوان کردند و با اشاره به اینکه آب ابتدایی ترین نیاز زندگی و سلامت آنان است و روزانه چند ساعت این مایع حیات بخش در خانه آنان قطع می شود خواستار رفع این مشکل شدند.
رییس اداره آب و فاضلاب گچساران در واکنش به این مطالبات گفت: طرح پایداری آب پنج روستای دهستان امامزاده جعفر در این شهرستان به زودی اجرا می شود.
امید صالحی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می شود و اهالی این روستاها از مزایای آن  بهره مند می شوند.

رفع مشکلات اهالی دهستان امامزاده جعفر در دستور کار است
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات اهالی روستاهای امامزاده جعفر به صورت کوتاه مدت،میان مدت و دراز مدت با توجه به ماهیت آنان در دستور کار مسوولان است.
سید ناصر حسینی پور اضافه کرد: پیگیری های لازم برای رفع نگرانی های موجود و کاهش دغدغه های  اهالی این روستاها در سطوح استانی و ملی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بازدیدهای میدانی راهکاری برای فاصله گیری از پشت میز نشینی مسوولان است تاکید کرد: این آیین ها به صورت منظم در برنامه مسوولان است.
حسینی پور ابراز امیدواری کرد: این بازدیدها بتواند گامی گره گشا برای کاهش مشکلات مردم باشد.
شهرستان ۱۲۵ هزار نفری گچساران با ۳۰ هزار نفر جمعیت روستایی، یک بخش، چهار دهستان و بیش از ۹۰ روستا و آبادی دارای سکنه در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1