تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۴۲۸۵۵

مالک جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شد

۱
۰
مالک جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شد
کبنا ؛هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای درخواست کرد مجوز حرفه‌ای اعطا شده به سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ابطال شود و به فدراسیون فوتبال و سه باشگاه تا امروز (دوشنبه) مهلت داد تا دفاعیات را در این زمینه ارسال کنند. پرونده مجوز حرفه‌ای صادر شده برای این باشگاه‌ها به کمیته انضباطی ارسال و از همین‌رو، این موضوع وارد فاز جدیدی شده است.
وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دنبال روزنه‌ای برای حل مشکلات این دو باشگاه بود تا بلکه بتواند با اقناع AFC بازگشت آن‌ها به لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۲ را رقم بزند. از همین‌رو در فرصت ۵ روزه‌ای که AFC تعیین کرده بود، دو مشکل بزرگ و مانع اصلی حرفه‌ای‌سازی دو باشگاه حل و فصل شد.
یکی از مشکلات اصلی استقلال و پرسپولیس، بدهی‌های مالیاتی سنگین بود که در این خصوص اختلاف نظر‌هایی میان دو باشگاه و همچنین سازمان امور مالیاتی وجود داشت. در نهایت این مشکل حل شد تا دو باشگاه دیگر بدهی مالیاتی نداشته باشند. همچنین یکی از ایراد‌هایی که AFC نسبت به دو باشگاه داشت، مالکیت مشترک آن‌ها بود که این مسئله نیز حل شده است.
با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه‌ای شدند، اما بحث مالکیت آن‌ها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود. با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.
برخی ایراد‌ها و نواقص دیگر که مانع از دریافت مجوز حرفه‌ای دو باشگاه شده نیز در حال برطرف شدن است و تا پایان امشب از سوی باشگاه‌ها بارگذاری خواهد شد. با این شرایط باید دید AFC چه تصمیمی در این باره می‌گیرد و آیا کورسوی امیدی برای بازگشت پرسپولیس و استقلال به آسیا وجود دارد یا خیر.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا باز هم دولت است و Afcنباید بپذیرد اینها فکر میکنند Afcهم ملت ایران است که این دوهزار آن بالا نشسته اند کلاه سرشون می گذارند چه فرق دارد مالکش دولت است
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1