تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۴۲۴۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

ستاد اجرایی فرمان امام و شایان نادری نمونه‌ای موفق از خدمات و مدیریت جهادی

۲
۰
ستاد اجرایی فرمان امام و شایان نادری نمونه‌ای موفق از خدمات و مدیریت جهادی
کبنا ؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد یکی از نهادهای مهم و کلیدی در جمهوری اسلامی ایران است که با هدف محرومیت زدایی تشکیل شد. با این وجود و با وجود خدمات این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد در طول دهه‌های گذشته اما جای خالی این نهاد به صورت مستقل در استان احساس می‌شد. تا اینکه در نهایت در آبان ماه سال گذشته بود که از سوی محمد مخبر رئیس وقت این بنیاد تصمیم به تشکیل یک نمایندگی مستقل در استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد. اما مهم‌تر از این تصمیم معرفی یک جوان جهادی و تحصیل کرده به ریاست این دفتر در کهگیلویه و بویراحمد بود تا ستاد با انرژی مضاعف پا در مسیر خدمت و رفع محرومیت‌ها نماید.
نادری قبل از این حکم تجربه کار و خدمت جهادی را نیز در کارنامه داشت و نشان داده بود که جوانی دغدغه مند و خستگی ناپذیر و خلاق است او در موارد بسیاری به عنوان صدای مردم محروم از تریبون‌های مختلف مشکلات و محرومیت‌ها را فریاد زد و در قامت عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی از اولین جوانانی بود که در نماز جمعه تهران به ایراد نطق و ارائه دیدگاه‌ها و تئوری‌های دولت اسلامی پرداخت.
 کمتر هفته و حتی روزی است که خبری از فعالیت و حضور ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) در یکی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد نباشد. کمتر حوزه‌ای است که ستاد در آن حوزه کار و فعالیتی نداشته است و در هر مناسبت و هر نقطه‌ای از استان ستاد و شخص مدیرکل آن همراه و همگام با مردم هستند.
در زلزله سی سخت ستاد اجرایی فرمان امام یکی از فعالترین دستگاه‌ها در تمام بخش‌ها بود و از همان ابتدا حدود 100 کانکس به زلزله زدگان اهدا کرد. بعلاوه از همان روزهای ابتدایی اقدام به احداث دو آشپزخانه کامل و مجهز برای پخت غذای مردم زلزله زده کرد.
ستاد در حوزه‌های سلامت و بهداشتی نیز فعال است و همزمان با بحران کرونا بیشترین همکاری و همراهی را چه در موضوع سلامت و بهداشت و چه اهدای کمک‌های معیشتی به مردم آسیب دیده از بابت کرونا داشته است. تنها در یک مورد این ستاد همزمان با یک طرح ملی اهدا ویلچر به معلولین 120 ویلچر در کهگیلویه و بویراحمد توزیع کرد.
علاوه بر حوزه‌های بهداشتی و سلامت ستاد در حوزه‌های آموزشی، مدرسه سازی و حتی احداث کتابخانه نیز در استان فعال بوده است و شاهد کلنگ زنی پروژه‌های جدید و اهتمام جدی در به سرانجام رساندن پروژه‌های قبلی است.
 بر خلاف رویه سایر دستگاه‌ها که عادت به کلنگ زنی بی هدف و یا رها کردن طرح‌های نیمه تمام دارند مدیریت ستاد در استان کهگیلویه و بویراحمد با نیازسنجی و تعریف کار تنها دنبال طرح‌های واقعی هستند که تا حصول نتیجه ستاد تمام قد و پیگیرانه به ایفای نقش می‌پردازند که نمونه آن را در جاده دم عباس می‌توان دید.
ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حتی در حوزه کمک به زندانی‌های نیازمند نیز ورود کرده است و علاوه بر کمک به آزادی حدود 100 زندانی، بسته‌های معیشتی حمایتی زیادی از خانواده زندانیان داشته است.
کمک 700 بسته بهداشتی به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، پخت غذا در مناسبت‌های مذهبی و توزیع در میان نیازمندان، انجام طرح‌های اشتغال زایی و همچنین کلنگ زنی ساخت پروژه مسکن ملی از دیگر برنامه‌های و فعالیت‌های یکساله ستاد اجرایی فرمان و مدیریت جهادی شایان نادری بوده است.
 از خدمات مهم و ماندگار این ستاد باید به توزیع بسته‌های معیشتی در طول 22 ماهی که از کرونا در کشور می‌گذرد اشاره کرد که به واسطه این بیماری و تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌ها و شغل‌ها و همچنین موضوع تورم این ستاد پای کار آمد و با شناسایی نیازمندان چندین مانور و همایش سراسری احسان در سطح استان برگزار کرد.
ورود ستاد در موضوع احیاء کارخانه قند یاسوج را باید یکی دیگر از اقدامات بزرگ ستاد دانست که با توجه به تجربه‌های قبلی و مدیریت توانمند در این مجموعه باید به این احیاء امیدوار بود و تحقق آن را یک اقدام‌ماندگار در تاریخ استان به حساب آورد.
همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره شد محرومیت زدایی از رسالت‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است و کهگیلویه و بویراحمد یکی از محروم‌ترین نقاط کشور است که همین موضوع سبب شد ستاد از بدو شکل گیری رسمی و با مدیریت شایان نادری بدون انجام تشریفات و پشت میز نشستن‌های مرسوم در سایر دستگاه‌ها با حضور و راه اندازی کاروان مختلف در مناطق محروم از جمله زیلایی حاضر شده است و خدمات بی نظیری در جهت رفع محرومیت‌ها ارائه نموده است.
در کنار این خدمات ماندگار نباید از شخصیت علمی و صاحب نظرانه شخص شایان نادری در موضوعات مختلف نیز به سادگی گذشت. دیدگاه‌های علمی و کارشناسی وی در دیدار نخبگان با رئیس جمهور در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در مورد احیای سازمان جهادسازندگی نیز با استقبال ویژه شخص رئیس جمهور مواجه شد. او شبیه مدیران کت و شلواری و پشت میز لم داده نیست وی مدیری جهادی است که تنها و تنها اهل خدمت صادقانه به مردم است.  
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پور مجیدی
Iran, Islamic Republic of
خداقوت خدمت دکتر نادری عزیر،مدیری جهادی، دلسوز،پیگیر ومردمی
هرجاه هستند درپناه خداوند بزرگ موفق و موید باشند.
ذوالفقار
Iran, Islamic Republic of
سلام....به نظرم بهتر اینه که این بودجه ها مخصوصا اگه از بودجه عمومی کشور هستند مستقیم به خود سازمان جهاد کشاورزی داده بشه تا این طرح ها را انجام بده...ولی اگه سازمانی( مثل تامین اجتماعی و بانک و ...) از منابع خودش پول داره و کمک میکنه اون قابل تقدیر هست.
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
فایل های مرتبط
1