کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

هشدار دادستان مسئولان را در «دهدشت» پای کار آورد

21 آذر 1400 ساعت 13:37

در پی این دادخواهی دادستان کهگیلویه روشنایی خیابان ها، معابر، تپه ی نورالشهداء و پارک های شهر دهدشت تأمین شد.


در پی این دادخواهی دادستان کهگیلویه روشنایی خیابان ها، معابر، تپه ی نورالشهداء و پارک های شهر دهدشت تأمین شد.
اگر گذرتان تا چندی پیش به شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه افتاده بود، نور سو سو زنان چند عمود برق، تنها روشنایی شهر بود و خیال می کردی گویا، همه ی شهر در خواب هستند.
آبان ماه 1400 بود که ریاست معزز قوه قضائیه با پیشنهاد دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر انتصاب سعید کریمی زاد به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان موافقت نمود.
و اما دادستان جوان کهگیلویه، در اولین روز های انتصابش، خواهان پیگیری حقوق عامه در بدنه دستگاههای اجرایی و خدماتی شد، و وظیفه ی خود را، خدمت به مردم و قانون عنوان کرد.
در هر شهری در هر نقطه ی دنیا، با فرا رسیدن شب، اگر خیابان ها و کوچه ها و نقاط گردشگری و دیدنی و بوستان هایش، شب هنگام، روشنایی نداشته باشند، مردم برای رفت و آمدشان در شهر و یا چند ساعتی تفریح در بوستان ها به مشکل برمی خورند و زمینه ای برای ارتکاب جرم هنجار شکنان اجتماعی، فراهم می شود.
این یک اصل در پیشگیری از وقوع جرم است که لازم است مسئولان در طراحی های شهری بدان توجه نمایند که، بسیاری از سارقان نقاط کور و تاریک را برای رسیدن به مقاصدشان انتخاب می نمایند و می بینیم که پیشگیری از وقوع جرم وظیفه ای همگانی در جامعه است. 

آنچه ما را به تهیه این گزارش برد بخشی از خدمات دادخواهی سعید کریمی زاد در شهر دهدشت است.
به منظور بررسی وضعیت روشنایی سطح شهر دهدشت سعید کریمی زاد دادستان شهرستان کهگیلویه، به اتفاق مسئولان شهرستانی از وضعیت روشنایی شهر دهدشت بازدید میدانی نمود.
در همین رابطه گفته می شود روشنایی نقاط تاریک شهر دهدشت با پیگیری‌های دادستان از حیث احیاء حقوق عامه، در حال انجام و این فعالیت همچنان تا رفع کامل مشکل ادامه دارد.
کریمی زاد با بیان این که روشنایی سطح شهر مورد تأیید نیست، تصریح کرد: شایسته است مسئولان مربوطه هرچه زودتر و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل نقاط تاریک شهر تلاش نموده و این آخرین فرصت خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در ادامه، عدم روشنایی در شهر را زمینه وقوع بسیاری از جرائم در شهر ذکر نمود، اظهار کرد: موضوع تاریکی شهر یکی از معضلات مهم شهر بوده و علاوه بر آنکه می تواند در وقوع جرائم تأثیر گذار باشد در پیشگیری از جرائمی مانند سرقت و زور گیری نیز اثرات خاص خود را دارد بنابراین پیگیری تا رفع کامل نقاط تاریک و فاقد روشنایی ادامه خواهد داشت.
سعید کریمی زاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه ضمن تشکر از همکاری شهرداری ،شورای شهر و شرکت برق در پایان گفت: با همکاری شرکت برق، شورای شهر و شهرداری دهدشت، روشنایی خیابان ها، معابر، تپه ی نورالشهدا و پارک های شهر دهدشت تأمین شد.



کد مطلب: 442293

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442293/هشدار-دادستان-مسئولان-دهدشت-پای-کار-آورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1