تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۴۲۰۶۳
دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با عشایر قشقایی گچساران؛

مشکلات زمین خواری و تنش آبی در روستاهای ترک نشین گچساران / ما می خواهیم انتصابات بر اساس شایسته سالاری انجام گیرد

۴
۰
مشکلات زمین خواری و تنش آبی در روستاهای ترک نشین گچساران / ما می خواهیم انتصابات بر اساس شایسته سالاری انجام گیرد
کبنا ؛
نشست قشقایی های شهرستان گچساران و استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (دوشنبه 15 آذرماه 1400) نشست قشقایی های استان کهگیلویه و بویراحمد (شهرستان گچساران) با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات ساختمان دولت برگزار شد.
سرهنگ اکبر بمانی فعال سیاسی اصولگرا قشقایی های گچساران در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از استاندار اظهار کرد: ایل قشقایی دشمن ستیز و استکبارستیز و بی توقع و بی منت است، افتخار ما ایستادگی مادران و پدرانمان است که در مقابل مستکبران ایستادند، و افتخار ما شهیدان و فرماندهان جنگ ما هستند.
وی گفت: با توجه به ادای تکلیف، متأسفانه در 10 سال گذشته مورد ظلم و جفا قرار گرفتیم، اولین ظلم پاکسازی این قوم از ادارات است که برای یک وام، یک ضامن وجود ندارد. بافت فرسوده گچساران که راکد و مخروبه مانده است را می توان شاهد گرفت چرا که مردم ضامن ندارند وام برای بازسازی منازل خود اخذ کنند.

بمانی بیان کرد: با وجود مبارک حضرت بی بی حکیمه (س)، شهدای انقلاب، اولین شهید دفاع مقدس و اولین فرمانده سپاه عشایر، باباکلان که روزی پرتقال و بکرایی و مرکبات آن جهانی بود، حالا تبدیل به مخروبه ای شده است و پس رفت داشته است.
بمانی گفت: برخورد سیاسی در مورد جاده باباکلان شده است، و چند کیلومتر جاده خاکی را نمی دانیم به چه دلیلی آسفالت نمی کنند و چه چیزی در پشت پرده وجود دارد.
وی اظهار کرد: در باباکلان افرادی غیربومی کار می کنند، ولی در آبشیرین می بینیم که فرزندان و جوانان در خط شوتی می روند و خانواده هایشان را داغدار می کنند.
بی انصافی است که سقلاتون در بالای آب شیرین و بی بی جان آباد باشد و آلایندگی موجب آزار مردم این منطقه باشد ولی جوانانشان را به خاطر بیکاری و رفتن به خط شوتی از دست بدهند و همیشه جامه سیاه بر تن داشته باشند.
بمانی گفت: بیش از 22 جوان در چندین سال گذشته بخاطر رفتن به خط شوتی ها جان خود را از دست داده اند، ظلم و جفا موجب مهاجرت مردم قشقایی به حاشیه شهر شیراز صورت گیرد.
نماینده ایل قشقایی اظهار کرد: پتروشیمی گچساران در انحصار عده خاصی است، جمعیت 40 درصدی قشقایی در این پتروشیمی هیچ سهمی ندارد و حتی یک کارگر قشقایی در پتروشیمی نیست. در استخدامی های فله ای، هیچ توجهی به فرزندان قشقایی نشد.
وی افزود: احمد بهرامی پاسدار یکی از فرزندان قشقایی است که برخورد سیاسی با ایشان موجب خانه نشینی او شد، کسی که جانباز و رزمنده است و جایگاه و رتبه خاصی داشته است.
بمانی بیان کرد: آقای دبیری که 100 بار حضور در عملیات های جبهه و جنگ داشته، برخورد ناشایستی با او صورت گرفته است.
بمانی افزود: در ادارات قشقایی جایی ندارد، انتظار ما از شما به عنوان نماینده دولت مردمی این است که به آرمان های امام راحل عمل کنید تا بتوانیم از مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم است عبور کنیم.
وی به مشکلات مردم روستاهای ترک نشین اشاره کرده و گفت: در منطقه بیدزرد و سربیشه و پاکوه، آبرسانی و پمپاژ آب با مشکلاتی روبرو است که کار کارشناسی در این پمپاژها صورت نگرفته است و نزدیک بیش از 2 هزار باغ در معرض نابودی بود.
بمانی اظهار کرد: عشایر ما مشکل آب دارد، توجه شما به عشایر قشقایی قابل تحسین است، ولی این توجهات نباید مقطعی باشد. باید توجه خاصی به این منطقه صورت بگیرد.
وی گفت: زمین های پاکوه، بیدزرد و سربیشه که تحت عنوان طرح به افرادی غیربومی استان داده شده است، افرادی که حتی یک آجر روی آجر نگذاشته اند و سوء استفاده می کنند، انتظار ما این است که دست این زمین خواران از زمین ها قطع شود.
بمانی بیان کرد: نیروهای متخصص و باتجربه و شایسته ما خانه نشین شده اند، ما پارتی و رابطه بازی نمی خواهیم، و فقط می خواهیم بر اساس شایسته سالاری انتصابات انجام گیرد. برخی سوء استفاده هایی صورت می گیرد و برخی نارضایتی ها پیش می آید. فرزندان ما کارنامه قابل قبولی دارند، انتظار ما این است که از بین قشقایی مشاور داشته باشید که مشکلات ما دیده شود و امیدواری برای این ایل ایجاد شود.
بمانی افزود: ظلم زیادی به ایل قشقایی گچساران شده است، که توجه حضرتعالی را می طلبد. قشقایی در حد فرمانداری انتظار ندارد ولی انتظار این است که بخشدار مرکزی گچساران از میان قشقایی انتخاب شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آرش ثبوتی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سرهنگ سترگ قشقایی بمانی
Iran, Islamic Republic of
(( مانی گفت: بیش از 22 جوان در چندین سال گذشته بخاطر رفتن به خط شوتی ها جان خود را از دست داده اند، ظلم و جفا موجب مهاجرت مردم قشقایی به حاشیه شهر شیراز صورت گیرد.))
جناب سرهنگ ، دقت نکردین ! نماینده گفت : دیگه به اینها نگید شوتی !! بگین سلطان جاده !!!
اول باید باور نماینده تغییر کنه ! تا از این اصطلاحات بکار نبره !!!!!!
وقتی نماینده ، شوتی ها رو سلطان جاده لقب می ده ، نتیجه = تمایل بسیار از جوانان برادی بدست آوردن این نام و اصطلاح ( سلطان جاده ) !!!!!!
علی دیوان
Iran, Islamic Republic of
احسنت و مرحبا به سرهنگ شیر دل قشقایی جناب حاج اکبر بمانی به امید اتحاد طبقه ستمدیده و مهجور مانده گچساران وباشت چه ترک چه لر. سایه ات مستدام
Yari
Romania
سلام و درود بر سردار عزیز همیشه دلیر استان کهگیلویه و بویر احمد که از ابتدا مواضعشون مشخص و به فکر مردم بودند و منفع طلب نبودند،احسنت بر سما خداوند یارتان باد حانباز سرافراز
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1