تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب : ۴۴۲۰۴۶
کبنا گزارش می دهد؛

آه از دست مسئولان سهل انگار؛ امیر علی در فقر و نداری سوخت / مادر بزرگ ناتوانی که فریادش به مسئولان بهزیستی استان نرسید / سکوت جامعه و بی کفایتی مسئولان در برابر کودکان بی بضاعت و بدسرپرست

۱۹
۲
آه از دست مسئولان سهل انگار؛ امیر علی در فقر و نداری سوخت / مادر بزرگ ناتوانی که فریادش به مسئولان بهزیستی استان نرسید / سکوت جامعه و بی کفایتی مسئولان در برابر کودکان بی بضاعت و بدسرپرست
کبنا ؛چه آینده ای را می توانیم برای امثال امیرعلی تصور کنیم. پسری که هیچ حامی ای ندارد و آسیب های مختلف اجتماعی او را تهدید می کند. وقتی خیلی از مسائل را کنار هم می گذارم و به دنبال علت مشکلات می گردم، می بینم که دور شدن از زندگی های جمعی گذشتگان، فردیت، تغییرات ارزشی در جامعه، خلأ وجود ریش‌سفیدان، آسیب های دنیای مدرن، موجب شده بسیاری از افراد ضعیف جامعه در تنهایی خود بسوزند و بسازند و هیچ کس از آنها باخبر نشود و مشکلات فقر و نداری نیز فشار مضاعفی باشد. در صورتی که احیای فرهنگ و زندگی جمعی گذشتگان، رسیدگی به افراد ناتوان فامیل و آشنا، دغدغه داشتن و حساس بودن به مشکلات هم‌نوعان، توجه جمعی به جای توجه فردی، توجه به مشکلات ساختاری مدیریت ادارات، مدیران دلسوز و غیرسیاسی، موجبات شادکامی و آرامش کل جامعه را فراهم می کند. 
به گزارش کبنا، داستان تلخ ما آدم ها، داستان سهل انگاری خود ما است، هر یک از ما می توانیم به داد دیگری برسیم، مطالبه از مسئولان و توجه به جامعه یکی از مهماتی است که با ارزش و اهمیت روز دانشجو در 16 آذرماه مناسبت دارد. مطالبه گری ای که رنگ و بوی منطق بدهد، منطقی که مسئولان را روی صندلی شان به لرزه بیاندازد.
شکواییه می نویسم؛ آه از دست مسئولان سهل انگاری که زمین و آسمان را به هم می دوزند تا صندلی مسئولیتی را بگیرند اما در هنگام مسئولیتشان، در کت و شلوارهای شیکشان مرض غفلت، بی برنامه گی و بی تدبیری می‌گیرند، تا درد بی پولی، درد بیکاری و درد نان بر مردم فشار آورد. خدمات را می دانیم اما درد سهل انگاری و تنبلی بعضی‌ را هم به عینه می بینیم.

چهل روز از تولد امیرعلی گذشته بود که مادرش به دلیلی فوت کرد و او را به مادربزرگش سپردند، مادربزرگی که سالخورده ودیسک کمر امانش را بریده بود. مسئولیت امیرعلی چهل روزه را بر عهده می‌گیرد. امیرعلی الان ۱۰ سال سن دارد نه مادری دیده و نه پدری بالای سرش هست.
از برخی از مطلعین شنیده ام که امیرعلی زندگی سختی را تا این لحظه گذرانده و تغذیه بسیار بدی دارد. او گرفتار شرایط بد زندگی شده، پدرش که به دردی خانمان‌سوز مبتلاست، از امیرعلی غفلت می کند و امیرعلی هم که بازیگوش است، جایگاهی نزد دوست و آشنا ندارد و ده ها آسیب او را تهدید می کند.
به دلایل نامشخصی امیرعلی دچار سوختگی شده، او را به بیمارستان بردند ولی قبل از درمان و در حالت بد سوختگی او را از بیمارستان ترخیص کردند، مشخص نیست که کادر درمانی بیمارستان چگونه رضایت داده اند که امیرعلی که سایه والدینش بالای سرش نیست و مادربزرگ پیر و ناتوانی دارد، از بیمارستان ترخیص شود؟ کمی وجدان کاری لازم بود تا همراهان امیرعلی را نهیبی می زدند. اما کو وجدان؟ به قول مولانا؛ ... و انسانم آرزوست.
شامگاه (یکشنبه 14 آذرماه 1400) به همراهی یکی از همکاران به خانه مادربزرگ امیرعلی، در پس کوچه های روستای گنجه ای بویراحمد رفتیم. در خانه‌ای محقر اجاره‌ای بدون کمترین اسباب و اثاث گذران عمر می کنند. وقتی به این خانه وارد شدیم، شرایط بسیار بغرنجی حاکم بود، فقر و نداری از در و دیوار این خانه می بارید، امیرعلی در کنج خانه رها شده بود و پانسمان غیراصولی روی سوختگی او بسته بودند. مادر بزرگ، اصالتاً اهل کازرون است، سفره دلش را جلوی ما پهن کرد و هر چه در دل داشت، روی این سفره پُر از آه و درد ریخت.

وقتی سئوال کردم که چرا او را برای بهبودی کامل در بیمارستان نگذاشتید، مادر بزرگ که عزتش اجازه نمی داد چیزی بگوید، حرف هایش را ناتمام گذاشت، اما وقتی دوباره از او سئوال کردم، «به خاطر هزینه درمان او را از بیمارستان ترخیص کردی؟»، گفت؛ بله.
مادربزرگ امیرعلی در پاسخ به سئوال من، حرف های تلخی از بی توجهی بهزیستی به او و نوه اش گفت. او گفت: تلاش زیادی کردم که امیر علی را به جهت اینکه بدسرپرست بود، تحت پوشش بهزیستی ببرم، اما نشد که نشد. در واقع مادر بزرگ امیرعلی در کاغذبازی های اداری گیر افتاد و او که سواد نداشت، نتوانست کاری برای امیر علی انجام بدهد.
اشک در چشمان مادر بزرگ جمع شد، بغضش ترکید و گفت؛ آیا مسئولان بهزیستی و کمیته امداد شرایط زندگی من ناتوان و امیرعلی را نمی بینند، که به دادمان نمی رسند. امیرعلی دچار سوختگی شده و نیاز به درمان و تغذیه مناسب دارد. در عین ناباوری مادربزرگ می گوید روز گذشته آبمیوه و کیک تنها غذای امیرعلی بوده و لاغیر. چون چیزی نداشته بخورد.

بدن امیر علی سوخته، ولی درد او بیش از این است، درد امیرعلی این است که کسی را ندارد که بتواند یک زندگی معمولی بدون درد و رنج و آزار و اذیت داشته باشد، کسی را ندارد که دلسوز او باشد و در صورت نیاز او را نصیحتی کند، او را برای تفریح پارک ببرد، بتواند مدرسه برود. مطلعین اینطور می گویند که «او مدرسه نمی رود، مدیران مدرسه روستای گنجه ای که به نظر می رسد توانایی تربیت امیر علی را نداشته اند، با کتک کاری او را از مدرسه فراری داده اند و الان امیر علی به ما گفته خیلی دوست دارم، درس بخوانم». امیر علی تنها است. فریاد مادر بزرگ او هم به جایی نرسید.
بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گویا تعطیل است و هیچ خبری از مدیرکل آن در وسط جامعه نیست. در باب عملکرد مدیرکل بهزیستی حرف های زیادی است که به همین بسنده می کنم که او حضور در محیط اداره کمرنگ است و به نظر می رسد هیچ انگیزه ای برای ادامه کار ندارد و این اداره کل بیش از هر دستگاه دیگری نیاز به خانه تکانی اساسی دارد.







 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخیییی واقعا ناراحت شدم
خدایا بسه دیگه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
دنبال باج خواهی هستی .بهترین مدیر مردمی ترین مدیر تا حالا ایشون هست..دنبال هرج مرج تو ادارات هستی از عاقبت کار خود خبر نداری ..ک داری چ چرتی مینویسی .پس مواظب خودت باش .
حیدر
Iran, Islamic Republic of
وقتی تویه کارمند مطالبه گری را باج خواهی می نامی وای براحوال بهزیستی
لااقل چشمت را باز کن وتصویر بیچاره درمانده 10 ساله راببین
درکجای دنیا اینهمه مشقت وفلاکت به چشم دیده ای
یک انسان باشیم قبل از اینکه داغمان کنند.
امان
Iran, Islamic Republic of
لعنت براین استان ونمایندگان بی کفایتشان که شبانه روز دنبال منافع شخصی و به کار گماردن افراد بی لیاقت هستند.
100درصد مدیران استان سیاسی و قابلیت یک کارشناس ساده دراصفهان راندارند اما آپارتمانهای سربه فلک کشیده غیراستاندارد فراوان دارند .
الهی قلعه هایتان ویران شود تا امیرعلی ها دراین استان وجوددارد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
کاش اسم و فامیلتو مینوشتی.
Iran, Islamic Republic of
اخ ودست اقای..
خرامان
Iran, Islamic Republic of
مشکل نه از بهزیستی و نه نه یک شخص خاص که از مجموعه ی ناکارآمد فعلی و قبلی است. در این استان مسئولیت و انجام وظیفه ملازمه ای با هم ندارند و افراد سیاسی و حزبی بدون کوچکترین درک و تخصصی به کار گماشته و بازخوردش می شود وضع موجود. نهادهای حمایتی استان ازجمله کمیته امداد و بهزیستی و هلال احمر وغیره صرفا مراکز تامین شغل و حقوق و امتیازات متنوع برای کارمندان خود شده و مددجو هیچ جایگاهی در ساختار این نهاد ها ندارد. آف بر مرمی که نه مطالبه میکند و نه حقوق خود را میداند.
حال خراب
Iran, Islamic Republic of
خدایا دیگه بسه ذلت و خواری
Iran, Islamic Republic of
شماره کارت، چرا نمیزاری، یه راه ارتباطی ک بشه کمک کرد، زیادم خودتونو خسته نکیند مگر همین چن وقت قبل چن مورد خودسوزی داشتیم؟ چی شد،؟ کدوم مدیر عوض شد؟ چی تغییر کرد؟ همه چی به همین روش پیش میره بجاش کمک کنیم امیر علی خوب بشه، یه شماره کارت و چیزی بزارین لطفا
محسن
Romania
خدا لعنت کنه مدیر بی غیرت رو. انشالله که مردم کمکش میکنن چون امیدی به مدیران نیست
کارمند
Iran, Islamic Republic of
شمااگه جایی کارکنیدکه حقی که حتی مصوب ولازم الاجراشده بهتون نرسه دیگه جای وجدان کاری وهیچی نمیمونه و/ نمونه این جاها است...یکی ازافتضاح ترین دستگاههای اجرایی که کمترین حقوق ودستمزدرادریافت میکنند...البته کارمندان خدوم هم پیدامیشه ولی اگه تامین مالی بشوندانگیزه وراندمان کاری لسیارتاثیرگذارترازقبل خواهدشد.به امیداینکه باورود مدیریت جدیدسازمان روح تازه ای درکالبداین دستگاه خسته ازتنشها وناامیدها دمیده شود...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بنظر من دقیقا درست میگن بهزیستی واقعا واقعا ۹۰ درصدشون بیخیال مردمن کاغذ بازیشون ده سال طول میکشه اونم از سر بی مسئولیتی کارمندانشه
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما مسئولی را مورد خطاب قرارداده اید که هیچ گونه قدرت و توانی ندارد تا کنون ضعیف ترین استاندار استان اقای مسعود حسینی بود ولی انصافا ضعیف تر از حسینی احمد زاده است که بیامرزی برای حسینی در آورد حسینی اگر ضعیف بود ولی واقعا انقلابی واقعی بود انقلابی شعاری نبود و احمد زاده هیچ گونه دلی در گروی انقلاب نداشته و هیچ هزینه ای برای این انقلاب نکرده است وگرنه خودش بهتر از همه وضعیت شهرداران شهرهای باشت و گچساران را می داند
دیارم بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیر دستگاه از بدنه بهزیستی نباشد و سلسله مراتب اداری و شغلی را از بهزیستی آغاز نکرده باشد و اصول مددکاری و .....رو نخوانده باشد این میشود .مدیزانی که از سایر دستگاهها میآیند و میروند جز روزمه کاری چیزی از بهزیستی نمیخواهند ...انگیزه کاری وزنی برای اونا نداره ....صرف مزایای دریافتی خود رو بر می شمارند ..‌.
بخش بزرگی از محرومیت استان ما نتیجه ندانم کاری و دخالت های نابخردانه نماینده های آین استان بوده و اگر نگاه اجمالی به سایر استانها داشته باشیم نماینده فقط پیگیر امور مردم حوزه نمایندگی خود در کشور بوده و اصلا در کار دولت ورود نمیکنند ...لذا تا وقتی سیاسی کاری جای خود رو به شایسته سالاری ندهد و تناسبات حرفه ای در انتصابات شغلی رعایت نگردد انتظار نتیجه مثبت مطلقا بیهوده بوده و اینگونه است که اجتماع و جامعه ما دائما بیمار خواهد بود و هر روز نیز شاهد چنین اتفاقات دلخراش بسته به نوع دستگاه و رسالت آن دستگاه هستیم....پس مدیران از پرسنل هر دستگاه انتخاب گردد و ورود سیاست های کثیف را در این چینش ها مانع شد ....و این هم وظیفه یک استاندار قوی و مقتدر بوده نه استاندار یا فرمانداری که گوشش در دست نمایندگان باشد . مردم اینگونه میخواهند ..مدیران.در عمل نشان دهند نه با کلام خالی از محتوا .....چرا که دیگه از حرافی خسته اند ...از سیاست خسته اند ..از دروغگویی متنفرند ...از مفاهیم چون چپ و راست و لیبرال...حزب و...سایر.طبقه بندیهای سیاست زا .دلزده شده اند ...... شایسته سالاری باعث رونق تمدن و ترقی جامعه ‌حاضر و حذف چالش های پیش روست
Iran, Islamic Republic of
. وجدان آن کسی که این بجه ایرانی را دستور مرخصی از بیمارستان را صادر کرد کو وجدان کو شرف آن دلارها حق این خانواده‌ها است
Iran, Islamic Republic of
وقتی رییس بهزیستی و معاونش جمشیدی بدون هیچ توانایی و دلسوزی تو بهزیستی دارای پست و مقام باشن باید منتظر خیلی بدتراز اینا باشیم
متین نجفی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. جناب کمایی و مسئولین سایت کبنا نیوز،هرچند از گزارش منتشره خیلی ناراحت شدم و هر چند می دانم که پیگیری مسائل مدیریتی و اداری استان نیز برای شما مهم است ولی انصافا در این مورد و برای سینه سوخته امیر علی که از داغ فراق مادر سوخته و هم آتش روزگار بر آن رحم نکرده،به جای ورود دادن سازمان های اداری و دولتی به این موضوع که همه می دانیم نتیجه بخش هم نخواهد بود. یک کمپین برای امیر علی راه بیندازید تا همه با هم کمک کنیم و قدمی هرچند کوچک در راه کم کردن درد و آلام این پسر برداریم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مسئولین بی کفایت ببینید و سرتونو بیندازید پایین و خجالت بکشید ما چند تا از این بچه مظلوم و بیچاره داریم کی باید به داد اینها برسد انهایی که فقط دنبال پست و مقام هستن این پسر بچه را ببینید و شرم کنند -بهزیستی کجای کاره و غیره...
Iran, Islamic Republic of
لکن ما شما را به بهشت میبریم
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1