کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران مطرح شد؛

طرح واکسیناسیون خانه به خانه در گچساران اجرا می شود / هشدار به مردم؛ ویروس جدید «اُمیکرون» در کمین است

8 آذر 1400 ساعت 12:35

فرماندار گچساران گفت: نگرانی جدید ما ویروس جدید اومیکرون است و باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم با شدت بیشتری انجام گیرد.


جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، امروز دوشنبه (۸ آذرماه ۱۴۰۰)، در این نشست فرماندار گچساران گفت: نگرانی جدید ما ویروس جدید اومیکرون است و باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم با شدت بیشتری انجام گیرد.
علیرضا اتابک بیان کرد: نگرانی فعلی ما نیز مدارس و دانش آموزان است، والدین دانش آموزان نیز نگرانی هایی از نظر سلامت دانش آموزان دارند.
علیرضا اتابک اظهار کرد: شایعاتی در سطح شهر وجود دارد که برخی دانش آموزان بیمار هستند، که این خود نگرانی های بیشتری ایجاد کرده است.
اتابک با بیان اینکه «دانش آموزان مدت ها از آموزش حضوری دور بوده اند و در خصوص شیوه رفتاری در مدرسه برای مقابله با بیماری کرونا آموزش ندیده اند» گفت:  آموزش و پرورش به واسطه بهورزان و مشاوران بهداشتی در دو هفته آینده، آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند تا دچار پیک بیماری در دانش آموزان نشویم.
اتابک اظهار کرد: وقتی در بیمارستان ها تعداد بیماران کم می شود مردم تصور می کنند که بیماری از بین رفته. در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه پایین آمده و مردم در سطح شهر ماسک نمی زنند، در حالی که این ها کاستی و سهل انگاری است.
وی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای واکسیناسیون به جامعه آسیب می رسد، گفت: طرح مراجعه خانه به خانه جهت انجام واکسیناسیون کسانی که واکسن نزده اند، در شهرستان گچساران اجرا می شود. 
رضایی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران گفت: تاکنون 160 هزار و 802 نفر واکسن دریافت کرده اند که از این میزان، 86 هزار و 98 نفر دز اول واکسن، و 74 هزار و 555 نفر دز دوم را دریافت کرده اند.
رضایی بیان کرد: از اول آبان ماه تاکنون 24 دانش آموز دچار بیماری کرونا شده اند.
رضایی با بیان اینکه «تعداد بیماران رو به کاهش است» اظهار کرد: در بیمارستان های شهرستان گچساران 16 بیمار بستری هستند، 10 بیمار در بیمارستان رجایی بستری اند که 3 نفر از این بیماران در بخش آی سی یو هستند.
رضایی اظهار کرد: طرح واکسیناسیون خانه به خانه یک طرح کشوری به منظور لکه گیری واکسیناسیون است که در روستاهای شهرستان گچساران در حال اجرایی است و در شهرستان نیز اجرا می شود.

حسینی رئیس بیمارستان شهید رجایی اظهار کرد: ویروس اُمیکرون، ویروس جهش یافته و خطرناک آفریقایی وارد ایران شده، هنوز علائم این بیماری ناشناخته است، کوفتگی به عنوان یکی از علائم این بیماری ذکر شده است.
حسینی بیان کرد: در روزهای قبل گفته می شد واکسیناسیون روی این ویروس تأثیری ندارد، ولی یافته های علمی جدید، در روز گذشته حاکی از تأثیر واکسیناسیون بر این ویروس است.
حسینی افزود: با وجود این ویروس جدید، خواهش ما از مردم این است که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با توصیه اینکه «مردم همیشه باید ماسک بزنند و جدی تر از قبل نیز رعایت کنند» گفت: الان هر جایی می رویم، مردم ماسک ها را درمی آورند، چه خبر شده؟ بیماری تمام شده است و ما خبر نداریم؟
شهبازی معاون آموزش و پرورش شهرستان گچساران گفت: در سه مرحله بازگشایی مدارس را داشتیم، در اول مهرماه مدارس روستایی بازگشایی شدند، 15 آبان ماه متوسطه دوم، اول آذرماه نیز متوسطه اول بازگشایی شده است.
حسینی گفت: بالغ بر ۲۵ هزار دانش آموز در شهرستان گچساران مشغول به تحصیل هستند که نزدیک به ۸۰ درصد دانش اموزان با رعایت زوج و فرد در مدارس حضور می یابند.
وی گفت: بعضی از معلم های دوره ابتدایی ممکن است حین آموزش ها ماسک نزنند، دلیل این موضوع این است که برخی از اموزش ها و یادگیری برخی حروف برای دانش اموزان حتما باید بدون ماسک و با مشاهده معلم انجام گیرد تا آموزش به درستی انتقال بیابد.
شهبازی اظهار کرد: 9448 نفر از دانش آموزان دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند، همچنین 7606 نفر دز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند. همچنین 98 درصد معلمان نیز در برابر کرونا واکسینه شده اند.

 


کد مطلب: 441801

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441801/طرح-واکسیناسیون-خانه-گچساران-اجرا-می-شود-هشدار-مردم-ویروس-جدید-ا-میکرون-کمین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1