تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۴۱۶۹۷
توسط تیم های نظارتی دادگستری؛

«پرونده های قضایی» قضات دادگستری شهرستان بویراحمد «ارزشیابی» می شود

۳
۰
«پرونده های قضایی» قضات دادگستری شهرستان بویراحمد «ارزشیابی» می شود
کبنا ؛هیأت هایی مرکب از معاونین رئیس کل و قضات تجدید نظر در 2 گروه حقوقی و کیفری، تمام پرونده های جاری شعب محاکم مرکز استان را در مأموریتی یک هفته ای تک به تک بررسی، و نقاط قوت و ضعف پرونده و قاضی و کارمند را در فرمهای ارزشیابی درج می کنند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان ضمن حضور در بین هیأت بررسی کننده در مجتمع قضایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رسیدگی و بررسی چند پرونده در همین رابطه اظهار کرد: این ابتکار مختص استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و برای اولین بار انجام می شود.
قاضی القضات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: سعی کرده ایم از بهترین قضات حقوقی و کیفری برای این ارزشیابی کمک بگیریم.
 وی با اشاره به این که ما با این کار چند هدف را دنبال می کنیم، گفت: هدف ما از این کار مچ گیری یا بازخواست نیست بلکه در ابتداء نقاط قابل تقدیر کار قاضی را دیده و از قاضی یا دفتر تقدیر می شود، سپس نقاط ضعف رسیدگی ها و علل اطاله دادرسی یا عدم توجه به دستورات را جدا کرده و با سبک آموزشی به قضات شعبه یادآوری می کنیم.
وی بیان داشت: بر اساس این بررسی ها که بیشتر ماهیت دوره آموزشی عملی برای قضات محاکم دارد، نکاتی را که لازم است مطابق مقررات آمره یا تکمیلی آموخته شود، به آنها اموزش می دهیم تا بر غنای علمی و عملی رسیدگی قضات افزوده شود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مزایای این بازرسی ها اظهار داشت: از این بازرسی ها به عنوان آموزش یا دوره ی آموزشی برای همکاران قضایی و اداری دفتر استفاده شده و ضمن انجام بازرسی، نقاط قوت و ضعف رسیدگی ها آشکار و توانایی واقعی یک قاضی یا کارمند مورد ارزیابی قرار گرفته و نقشه آموزشی و علمی برای پرسنل ترسیم می شود.
دکتر نگین تاجی درپایان گفت: نفع نهایی این ابتکار به مردم می رسد و قطعاً رضایتمندی مردم  از دستگاه قضایی اعم از دادسرا و دادگاه را به دنبال خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

پردیس هنر
Iran, Islamic Republic of
والا شعبه ۹ / ای یه شعبه رو برسی کنیت
گچسارانی
Romania
احسنت بردکتر علمی وجهادی خداقوت
Iran, Islamic Republic of
اگر سودی ب حال مردم بیچاره شد حتما خبر کنید
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1