تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۴۱۶۹۳
با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان؛

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز پنج شنبه (4 آذرماه 1400) کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب، ویژه بانوان شاغل، مشاوران و کارشناسان امور بانوان ادارت با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در این کارگاه به آموزشی احکام و قوانین اسلام و فراگیر و عمل به آن در همه عرصه های زندگی تاکید کرد و گفت: ترکیب فرهنگ غرب و التقاطی فکر و زندگی کردن ما را از سبک زندگی الهی دور می سازد.
سیدجواد هاشمی با بیان اینکه، اراده دینی باید تقویت شود تا زندگی ما رنگ و بوی الهی به خود بگیرد و بنیان خانواده مستحکم بماند، افزود: سستی و ریزش استحکام خانواده ها می تواند ناشی از توجه به فرهنگ وارداتی غربی و اثرات مخرب و تاثیر گذار فضای مجازی باشد.
 وی با بیان اینکه، حیات واقعی در گرو ترویج و نشر احکام و قوانین اسلام و فراگیری و بکار گیری آنها در همه عرصه های زندگی انسان است، اظهار داشت: مبانی اسلام و آموزه های قرآن کریم برای همه انسان ها و در تمامی اعصار و مراحل زندگی برنامه داشته و هدایتگر بوده است.
 هاشمی با اشاره به اینکه، باید رمز موفقیت زندگی را با توجه و تدبر در مبنای دین، ارزش ها و آیات الهی جستجو کرد، افزود: باید معیارهای اسلامی را با همه رفتارها تطبیق داد و هماهنگ کرد.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری مادران را اساس تحکیم بنیان خانواده دانست و تاکید کرد: حیات و زندگی بزرگان در سایه تبعیت و تاسی از دین، قرآن، ائمه اطهار و معصومین(ع) بوده است.
وی شناخت، مقابله  و بازدارندگی آسیب های فرهنگی و اجتماعی در خصوص حوزه بانوان و مادران را یکی از ضروریات مهم برای موفقیت در زندگی دانست و گفت: پیشگیری از مشکلات و معضلات اجتماعی در حقیقت رمز موفقیت یک جامعه به خصوص جامعه ارزشی و دینی است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم برگزاری چنین کلاس های آموزشی و کارگاهی را در راستای آگاهی و شناخت هرچه بیشتر جامعه بانوان در امر تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی ضروری بیان کرد.
  نادیا صداقت با بیان اینکه، لازمه اجرای موفقیت آمیز سبک زندگی اسلامی ایرانی، داشتن دانش و فراگیری فنون و مهارت آن است، گفت: با الگو پذیری از بزرگان دینی و فراگیری مهارت های زندگی می توان در جهت ایجاد زندگی مطلوب و متعالی گام برداشت.
صداقت با بیان اینکه، قالب این آموزش ها می تواند موضوع تحکیم بنیان خانواده و راهکار برای رابطه نیکوی والدین با فرزندان و جامعه را فراهم کند، گفت: همچنین در شناخت و آگاهی از آسیب ها و ارائه راه حل های کاربردی و آرامش اجتماعی به جامعه و کانون گرم خانواده موثر است.
وی ابراز داشت: این کارگاه با همکاری مسئول بسیج کارکنان ادارات و به مناسبت هفته بسیج و ششمین روز از این هفته که با عنوان بسیج، سبک زندگی نامگذاری شده است، برگزار شد.
صداقت از مهمترین راهکارهای پیشنهادی در جهت رفع چالش ها در خانواده های ایرانی را تحقق دیدگاه اسلام، رفع موانع ازدواج، تسهیل، ترویج و حمایت از خانواده و ارتقای سطح فرهنگی، تربیتی اعضای خانواده و از همه مهمتر جزیره ای عمل نکردن در برنامه ریزی ها و موضوع خانواده است.
وی تاکید کرد: ما باید در ارتقای سطح آگاهی های عمومی، مسائل مربوط به خانواده  و برطرف کردن مواردی که در دنیای امروز این کانون گرم زندگی را تهدید می کند احساس مسئولیت کرده و با مد نظر قرار دادن جهان بینی اسلامی در این خصوص از آموزه های دینی در تربیت فرزندانمان استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان هم احسان و نیکی، محبت، آگاهی از اصول زندگی، عقلانیت و شناخت را از مباحث اصلی زندگی و تحکیم بنیان خانواده بیان کرد و گفت: در قرآم کریم و شریعت در خصوص تعقل و بصیرت تاکید فراوان شده است.
حکمتیان، عقلانیت، دانایی و بصیرت را از مباحث مهم و اصلی تحکیم بنیان و کانون خانوده بیان کرد افزود: سبک زندگی اسلامی ایرانی کامل ‌ترین نوع سبک برای رشد و تعالی جامعه دینی ما و جامعه بشری است.
وی تاکید کرد: اگر در شرایط کنونی ‌بخواهیم بر پایه مبانی ارزشی و دینی ترقی کنیم و در برابر توطئه دشمنان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باستیم و مقابله کنیم، باید در عمل عنایت ویژه ‌ای به سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.
ج/۲۳۸

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1