کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبناگزارش می دهد

دست های پشت پرده انحراف اعتبارات راهسازی چرام/لزوم ورود دادستان چرام به پروژه راهسازی بیدک/آقای موحد سلام علیکم!

3 آذر 1400 ساعت 17:35

چه کسی پشت صحنه انحراف بودجه های راهسازی چرام است .خیانت آشکار به مردم بی دفاع چرام


چه کسی پشت صحنه انحراف بودجه های راهسازی چرام است

 
به گزارش کبنا از چرام ؛محورهای ارتباطی و راه های روستایی و بین شهری شهرستان چرام از حادثه خیر ترین محورهای مواصلاتی استان است که هرساله شاهد تلفات انسانی و خسارات مالی فراوانی برای مردم مظلوم ؛محروم و بی دفاع چرام می باشد.
 
سالهاست محور ارتباطی چرام -دهدشت شاهد وقوع حوادث تلخی بوده همچنین در محورهای باشت چرام و طسوج به آب حیات سرفاریاب از آنطرف دیار فراموش شده بیدانجیر هم یکی از جاهایی است که مورد بی مهری مسئولان و نمایندگان قرار گرفته است.
 
بررسی دلیل و دلایل این محرومیت نیاز به واکاوی و مطالعه در توزیع اعتبارات استانی و شهرستانی دارد.
انحراف اعتبارات راهسازی چرام به سمت شهرستان های دیگر و همچنین انحراف و اختصاص اعتبارات به مناطق خوش نشین و همچنین مناطقی که در اولویت نیست و برای افراد خاص طراحی شده یکی از دلایل مشکلات و محرومیت های چرام در حوزه راهسازی است.
 
در جدیدترین اطلاعاتی که به پایگاه خبری کبنانیوز رسیده است نشان می دهد دست های پنهان و پشت پرده ؛ خیانت های آشکاری به مردم چرام روا می دارد که می بایست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه های نظارتی و امنیتی به توزیع اعتبارات چرام در حوزه راهسازی ورود کرده و از انحراف اعتبارات در مناطقی که نیاز نیست جلوگیری کنند.
 
در یکی از پروژه های راهسازی راه روستایی که چند وقتی شروع به کار کرده در حوزه روستای بیدک در بخش سرفاریاب که فقط دو خانوار عشایری ساکن هستند و البته هدف از جاده سازی برای این دو خانوار نیست بلکه دلایل شخصی دیگری دارد با نفوذ زیاد قریب به 13میلیارد تومان پیمان این پروژه راهسازی روستایی می باشد‌
نکته جالب ماجرا اینجاست که این پروژه بدون مجوز از منابع طبیعی شهرستان و استان شروع شده و هنگامی که منابع طبیعی شهرستان چرام جلوی پروژه را گرفت در کمترین زمان ممکن  مجددا شروع بکار کرد تا مشخص شود افراد خاص و قدرتمندی پشت این قضیه هستند.
 
 
همچنین قریب به 2میلیادد و 700میلیون تومان از اعتبارات مناطق محروم برای این پروژه در نظر دارند.
 
این که چه کسانی در اداره کل راهداری استان یا برنامه و بودجه یا نماینده مجلس یا فرماندار چرام پشت این انحراف اعتبارات هستند باید برای همگان مشخص شود .
 
همچنین در موضوع دیگری در راه دلی خلیفه ای در کمیته برنامه ریزی شهرستان چرام فرماندار چرام بدون این که مطرح کند 3میلیارد تومان برای این منطقه خوش نشین افراد خاص در نظر گرفته است.در حالیکه توگبزی ؛طسوج و ( تنگ می و قلات در نزدیکی شهر چرام کمتر از یک کیلومتری شهر از نعمت راه مناسب بی بهره هستن).
​​​​​​مهم ترین اصل در این شرایط سخت اعتباری اتمام پروژه ای نیمه تمام و اولویت دار است .
 
مردم چرام از دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم انتظار دارن. در کمترین زمان ممکن این انحراف اعتبارات به نفع افراد خاص و‌پیمان های اینچنینی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و نتیجه را مثل سایر محکومیت ها به اطلاع عموم برساند.
 
آقای موحد به عنوان نماینده مردم و دفاع از حقوق موکلین خود می بایست پیگیر این موضوع باشند و به صورت شفاف آن را اعلام کند.
 
استاندار در همین ابتدای کار خود اگر مدعی انقلابی‌گری هستند از حق مردم چرام دفاع کنند.
 
سازمان های بازرسی و نظارتی و امنیتی و قضایی هم به صورت ویژه در این موضوع ورود کرده و در کمترین زمان ممکن با خاطیان و عوامل پشت پرده برخورد قانونی را انجام دهند
 
بعداز این گزارش منتظر پاسخگویی مسئولان و نماینده مردم در مجلس خواهیم بود.


کد مطلب: 441653

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441653/دست-های-پشت-پرده-انحراف-اعتبارات-راهسازی-چرام-لزوم-ورود-دادستان-پروژه-بیدک-آقای-موحد-سلام-علیکم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1