تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۴۱۵۵۴
در نشست خبری مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه مطرح شد؛

مسعود پرهیزگاری: 27 سال بلاتکلیفی مایه‌ی شرمساری مسئولان است / کم‌کاری بنیاد مسکن در زمین‌های تپه دم مالی سروک

۱
۰
مسعود پرهیزگاری: 27 سال بلاتکلیفی مایه‌ی شرمساری مسئولان است / کم‌کاری بنیاد مسکن در زمین‌های تپه دم مالی سروک
کبنا ؛
برخی از مالکین که در محل نشست خبری حاضر شده بودند نسبت به عدم ورود جدی و کم‌کاری مسئولین بنیاد مسکن انتقادات تندی ابراز داشتند. این مالکین ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد مسئولین و بر زمین ماندن دستور مقام معظم رهبری خواستار ورود هر چه جدی‌تر بنیاد مسکن جهت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شدند. در پایان برخی نیز اظهار داشتند بنیاد مسکن بارها از آن‌ها وجه نقد دریافت کرده است. در حالی که تنها برای هر قطعه زمین چند بلوک قرار داده است که قیمت آن بسیار کمتر از وجوهی است که از ما گرفته‌اند.
به گزارش کبنا، صبح روز یکشنبه‌ (30 آبان 1400) نشست خبری مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
مسعود پرهیزگاری مسئول بسیج دانشجویی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، در محل تپه دم مالی سروک، به بحث پیرامون مشکلات برخی از زمین‌های تپه دم مالی در سروک پرداخت و اشاره کرد: این زمین‌ها همواره مورد مطالبه دانشجویان بسیجی بوده است و امروز نیز به همین دلیل، نشست خبری را در فضایی متفاوت‌تر از بقیه‌ی نشست‌های خبری اینجا برگزار کردیم. وی در ادامه افزود: بنده افتخار می‌کنم که سابقه‌ی کار خبری دارم و خودم را بخشی از این مجموعه‌ی مطالبه‌گر می‌دانم.
پرهیزگاری اظهار داشت: یکی از مطابه‌گری‌های جدی و مورد تأکید دانشجویان، زمین‌های تپه دم مالی سروک است که در سال 1373 یعنی ۲۷ سال قبل؛ که رهبر معظم انقلاب به استان سفر کردند، قرار بر این شد که ۲۵۰۰ خانه در کشور برای مستضعفین و نیازمندان ساخته شود. یکی از اماکنی که در آن زمان برای استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف شد این تپه بود و طبق توافقات حاصل شده در آن زمان قرار شد ۲۵۰ خانوار مستضعف در این مکان صاحب خانه شوند .اما حالا بعد از گذشت 27 سال که در سال ۱۴۰۰ به سر می‌بریم، جوان‌ها و میان‌سال‌هایی که آن‌موقع باید صاحب زمین می‌شدند، الأن اغلب پیر شده‌اند و ۲۷ سال از این بی‌توجهی و ظلم گذشته و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. وی در ادامه دلیل عمده‌ی این مشکلات را بی‌توجهی مسئولین دانست و بیان کرد:27 سال بلاتکلیفی مایه‌ی شرمساری مسئولان است که دستور رهبر انقلاب هنوز بر زمین مانده است. وی ادامه داد: دستگاه قضا نیز ورود و کمک کردند اما هنوز نیاز است بیشتر کمک و همراهی کنند. وی افزود: در اوایل کار، معارضین محلی اجازه‌ی فعالیت نمی‌دادند. اما این مشکل حل شد و بنیاد مسکن شهرستان نیز پای کار آمد، جاده دسترسی اجرا، قرعه‌کشی پلاک‌های ۲۱۲ قطعه نیز صورت گرفت و متقاضیان، محل زمین‌های خود را یاد گرفتند.
مسئول بسیج دانشجویی در ادامه گفت: اما در اوایل بنیاد مسکن حتی اسامی صاحبان اراضی را نیز اعلام نمی‌کرد، اما در چند سال اخیر کمی پیش رفته‌ایم. پرهیزگاری ادامه داد: هم‌اکنون تنها یک خانه در این محل ساخته شده و نیاز است زیرساخت کار سایر مالکین هم فراهم شود؛ مسئله‌ی مهم این است که چرا بنیاد مسکن مشکلات جاده را حل نمی‌کند و زیرساخت‌های آب، برق و گاز در این مکان فراهم نمی‌شود.
پرهیزگاری اظهار داشت: طی مصوبه صورت گرفته، اعلام شده است در صورتی که متقاضیان طی، ۶ ماه در خصوص احداث ساختمان‌ها اقدام نکنند، از آن‌ها سلب مالکیت خواهد شد. اما این مهم نیازمند اجرای زیرساخت‌ها و ورود دستگاه‌های خدمت‌رسان برای ارائه خودمات است. چرا که مشکلات مربوط به جاده و زیرساخت‌های آب، برق و گاز هنوز در این مکان فراهم نشده است.  
مسئول بسیج دانشجویی در ادامه به یکی از اقدامات مهم بسیج دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که بسیج دانشجویی به آن ورود کرد بحث راه‌اندازی دوباره‌ی کارخانه قند یاسوج است که خوشبختانه بخشی از مشکلات این کارخانه هم‌اکنون حل شده است. اما برخی از قطعات موجود در این کارخانه متأسفانه به سرقت رفته است و انتظار ما برخورد با افرادی است که خیانت در امانت کرده‌اند. ما انتظار داریم قوه قضائیه به این قضیه ورود جدی داشته باشد. پرهیزگاری در پایان بیان کرد: از نظر ما زمانی می‌توان گفت مشکلات این کارخانه حل شده است که کارگران به محل کار خود در کارخانه برگردند و مشغول به کار شوند.
پس از اتمام گفته‌های مسعود پرهیزگاری مسئول بسیج دانشجویی، برخی از مالکین که در محل نشست خبری حاضر شده بودند نسبت به عدم ورود جدی و کم‌کاری مسئولین بنیاد مسکن انتقادات تندی ابراز داشتند و بیان کردند که بنیاد مسکن متأسفانه در این زمینه کم‌کاری کرده‌ است. این مالکین ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد مسئولین و بر زمین ماندن دستور مقام معظم رهبری خواستار ورود هر چه جدی‌تر بنیاد مسکن جهت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شدند. در پایان برخی نیز اظهار داشتند بارها بنیاد مسکن از آن‌ها وجه نقد دریافت کرده است. در حالی که تنها برای هر قطعه زمین چند بلوک قرار داده است که قیمت آن بسیار کمتر از وجوهی است که از ما گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این زمین های تپه دهها بار خرید وفروش شده کجا بود مستضعف وبی بضاعت حتما هرکدامشان چندین قطعه از این زمین‌ها خریدید
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1