کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

علایی‌مقدم: با 24 میلیارد تومان در جلسه عشایر کهگیلویه و بویراحمد حاضر شدم / ظرفیت‌‌های قانونی برای خدمات رسانی به عشایر بالا رفته است / اعتبارات عشایر از 30 میلیارد به 3 هزار میلیارد تومان رسید

1 آذر 1400 ساعت 10:59

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی به جامعه عشایری کشور بالا رفته و اعتبار عشایر از 30 میلیارد در سال به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.


رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی به جامعه عشایری کشور بالا رفته و اعتبار عشایر از 30 میلیارد در سال به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 1 آذرماه 1400) نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور، علی کریمی فیروزجانی رئیس فراکسیون عشایر و مهدی روشنفکر نائب رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی در سالن دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور در این نشست با بیان اینکه سیاست دولت این نیست که عشایر را یکجا نشین کنیم، اظهار داشت: ترکیب جمعیتی کشور در بدو انقلاب روستایی و شهری بوده است اما الان چه وضعیتی داریم.
وی افزود: در گذشته 63 درصد جمعیت روستایی و 37 درصد جمعیت شهری داشتیم، چه کردیم که این جمعیت برعکس شده است.
علایی مقدم گفت: به معیشت، رفاه و مشکلات جامعه روستایی توجه نکردیم و این باعث شد که ترکیب جمعیتی کشور معکوس شود.
وی افزود: باید مطابق با رسوم و آداب عشایری خدمات دهیم و تعادل جامعه عشایری را بهم نریزیم
رئیس سازمان امور عشایر کشور آبرسانی، آردرسانی، سوخت رسانی و بازسازی راه عشایری و پوشش اینترنت خدمات مورد نیاز جامعه عشایری است و باید عشایر را در رفاه قرار دهیم و نتیجه و خروجی این کار معیشت و رفاه عشایر و تولید گروه‌های غذایی برای کشور است.
علایی مقدم با بیان اینکه 1350 کانون عشایری پیگیر مشکلات عشایری است، افزود: 880 هزار تن گوشت قرمز نیاز کشور است که 200 هزار تن آن را عشایر تولید می‌کند و بر اساس برآوردها هر نفر عشایر گوشت 20 نفر را تولید می‌کند.
 وی با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های قانونی در راستای خدمات رسانی به جامعه عشایری، گفت: متأسفانه در برنامه پنجم توسعه یک بار نام از عشایر آورده بودند که ما با پیگیری و تعامل‌های انجام گرفته در برنامه ششم کشور 17 بار اسم عشایر آمده است. این در حالی است که در گذشته 70 درصد اعتبارات مالیات به جمعیت شهری اختصاص داده می‌شد، توسط شهرداری‌ها، و 30 درصد به جمعیت عشایری و روستایی که با تصویب برنامه ششم کشور 200 میلیارد تومان از این محل به عشایر اختصاص داده می‌شود و موضع ما از ملتمسانه به مطالبری تغییر کرد.
علایی مقدم گفت: اعتبارات عشایر در گذشته سالانه 30 میلیارد تومان بود که با ایجاد ظرفیت‌های قانونی امروز به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور در ادامه به مشکلات عشایری کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: با 24 میلیارد تومان در این جلسه حاضر پیدا کرده‌ایم که این 24 میلیارد تومان برای تأمین آب شرب و پروژه‌های آبرسانی عشایر در نظر گرفته خواهد شد.
وی در ادامه خطاب به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شماها هم 24 میلیارد برای راه‌های عشایر این استان اختصاص دهید تا عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث راه و آب مشکلشان مرتفع شود.
علایی مقدم در ادامه با بیان اینکه تسهیلات 18 درصدی و 22 درصدی نداریم، گفت: 10 میلیارد تومان تسهیلات برای علوفه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص خواهیم داد.
وی در ادامه به برق سیاه چادرهای عشایری اشاره کرد و گفت: 115 پنل خورشیدی با اعتبار 13 میلیارد تومان برای برق سیاه چادرهای عشایر نصب و راه اندازی کردیم، این انتظار می‌رود که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای برق‌دار شدن سیاه چادرهای عشایر نیز اعتباراتی را بگذارند.


کد مطلب: 441550

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441550/علایی-مقدم-24-میلیارد-تومان-جلسه-عشایر-کهگیلویه-بویراحمد-حاضر-شدم-ظرفیت-های-قانونی-خدمات-رسانی-بالا-رفته-اعتبارات-30-3-هزار-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1