تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۴۴۱۵۳۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری؛

رویکرد بودجه ای دولت در 1401 محور قرار دادن پروژه های اقتصادی درآمدزا است / پیش بینی رشد اقتصادی 9 درصدی برای استان کهگیلویه و بویراحمد / صندوق توسعه استان راه اندازی می شود

۰
پیش بینی رشد اقتصادی 9 درصدی برای استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد دولت در بودجه 1401 این است که دولت به سمت پروژه های اقتصادی که جنبه درآمدزایی دارد برود. رشد اقتصادی در بخشنامه بودجه کشور 8 درصد و در استان ما 9 درصد پیش بینی شده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (یکشنبه 30 آبان ماه 1400) نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات سپاه فتح استان به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح، و مدیران ارشد استان برگزار شد.
شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لایحه بودجه در حال نهایی شدن و ارسال به مجلس شورای اسلامی است. حضور مدیران کل استانی و دستگاه های اجرایی در این ماه ها برای ارائه پیشنهادات بودجه ای و دفاع از طرح های استانی در وزارتخانه های خود لازم است.
شهابی نسب در خصوص «وضعیت بودجه استان در سال 1400 » گفت: از ابتدای سال تاکنون 2369 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است، نزدیک به 1900 میلیارد تومان مبادله شده، حدود 1470 پروژه در حال فعالیت هستند، نزدیک 665 میلیارد تومان اسناد خزانه برای این پروژه ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه «سال مالی تا پایان تیرماه است»، گفت: زمان خیلی محدود است، برگزاری مناقصه پروژه ها به دقیقه 90 موکول نشود. نمی پذیریم، اعتباری که با زحمت بدست آمده، به خاطر کم کاری دستگاه اجرایی برگشت بخورد. اعتباری مربوط به یکی از دستگاه های اجرایی برگشت خورده است، انتظار داریم چنین اتفاقی نیفتد.
وی با بیان اینکه «اعتبارات مربوط به سفر رئیس جمهور ابلاغ شده است» گفت: پروژه ها را به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده ایم، سازمان برنامه و بودجه باید ابلاغ اعتبار کند، در غیراینصورت نمی توان روی مصوبات حسابی باز کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تأکید بر اینکه «دستگاه های اجرایی پروژه ها را پیگیری کنند» گفت: عمده پروژه ها ملی است، از جمله پروژه محور پاتاوه-دهدشت 500 میلیارد، پروژه محور یاسوج-سی سخت، آبرسانی لیکک، سد تنگ سرخ و غیره.
شهابی نسب با بیان اینکه نباید «از ظرفیت ماده قانونی تبصره 5 قانون بودجه غافل شویم» گفت: صراحتا در قانون اعلام شده دو نوع تهاتر مالیاتی و بانکی وجود دارد. تهاتر نوع اول 5 هزار میلیارد و در تهاتر نوع دوم 35 هزار میلیارد پیش بینی شده است. مدیران به پیمانکاران اعلام کنند که بدهکاری خود را با سیستم بانکی و مالیاتی تهاتر کنند.
وی افزود: حدود 3 میلیارد تومان تهاتر مالیاتی در استان داریم. آیین نامه هر دو تهاتر ابلاغ شده، باید از این ظرفیت خوب استفاده کنیم. قریب 700 میلیارد تومان تعهدات پیمانکار داریم که می توانیم این را تهاتر کنیم و باری از دوش پروژه ها برداریم. سال گذشته استان های کرمان و اصفهان و ... از این ظرفیت به خوبی استفاده کردند. ولی در استان به این موضوع توجهی نمی شود.
وی گفت: رویکرد دولت در بودجه 1401 این است که پروژه ها به سمت پروژه های اقتصادی که جنبه درآمدزایی دارد برود. رشد اقتصادی در بخشنامه بودجه کشور 8 درصد و در استان ما 9 درصد پیش بینی شده است. چهار بخش کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات مدنظر قرار دارد. دولت تاکید دارد همه دولت در این رشد اقتصادی مشارکت کنند، و سال آینده صندوق توسعه استان به ریاست استاندار شکل بگیرد که به صندوق توسعه ملی شباهت دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1