تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۴۱۵۰۸
معاون عذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

خریداری بیش از 568 میلیارد ریال داروی کرونایی برای کهگیلویه و بویراحمد / کمبود دارو نداریم

۰
کمبود دارو در کهگیلویه و بویراحمد نداریم / دلایل گرانی دارو در کشور
کبنا ؛معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفت ماهه اول امسال بیش از 568 میلیارد ریال داروی کرونایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، افشار معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (یکشنبه 30 آبان ماه 1400) در جمع خبرنگاران به عملکرد این معاونت پرداخت و اظهار داشت: معاونت غذا و دارو سه حوزه مدیریتی دارد که مدیریت دارو و مواد مخدر یکی از وظایف این معاونت است. در واقع کار این حوزه تأمین و توزیع دارو در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی است.
وی افزود: نظارت بر اجرای درست توزیع و تحویل دارو به بیماران در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از وظایف این حوزه است.
افشار گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از دو استان همجوار یعنی استان‌های فارس و خوزستان خرید دارو انجام می‌دهد که شهرستان‌های گرمسیری از خوزستان و شهرستان‌های سردسیری از استان فارس تأمین دارو می‌شوند و دارو به تمام شهرستان‌های استان ارسال می‌کنیم که 5 شرکت پخش دارو این کار را در استان انجام می‌دهند.


وی گفت: برای استان کهگیلویه و بویراحمد در هفت ماهه اول امسال بیش از 568 میلیارد، 427 میلیون و 214 هزار و 102 ریال داروی کرونایی خریداری کردیم.
معاون غذا و دارو در ادامه گفت: در شش ماهه اول امسال (1400) حدود یک میلیارد تومان به 3452 بیمار خاص و صعب العلاج کمک هزینه انجام گرفت.
افشار گفت: مشکل دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم. بعضی از داروها مشکل کشوری دارند که بحث خاص خودش را دارد.
وی خاطرنشان کرد: بدهی دارویی و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، به شرکت‌های پخش دارو تا پایان مهر سال 1400 که یکی از معضلات اصلی بوده‌ و بیش از 132 میلیارد تومان پرداخت شده‌ است.
وی عنوان کرد: تا پایان مهر سال 1400 تعداد بازرسی معاونت غذا و دارو از مراکز تحت پوشش یک هزار و 820 مورد بوده و تعداد نسخ بررسی شده پزشکان استان توسط کمیته تجزیه و تحلیل نسخ پزشکان 810 هزار و 914 مورد بوده‌ است.
افشار یادآور شد: تعداد نمونه‌های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ارسالی به آزمایشگاه کنترل موادغذایی معاونت در هفت ماهه گذشته یک هزار و 357 نمونه بوده و تعداد آزمون‌های انجام شده بر این نمونه‌ها چهار هزار 263 آزمایش و تعداد نمونه‌های نامنطبق 355 نمونه بوده‌است.
وی بیان کرد: داروهای سهمیه‌ای باید در سامانه تیتک ثبت شود و تعداد داروهای وارد و خارج شده به داروخانه در این سامانه قابل بررسی است.
افشار یادآور شد: ملاک قیمت داروها قیمت ثبت شده در سامانه تیتک است و به دلیل آنلاین بودن قیمت دارو، قیمت درج شده روی دارو ملاک نیست.


در ادامه این نشست سید عقیل عابدی مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 109 مورد مجوز صادر شده در زمینه راه‌اندازی داروخانه‌ها در استان 97 باب داروخانه فعال و تعداد 12 داروخانه درمان گذشته مجوز صادر شده و تعداد 23 داروخانه به صورت شبانه روزی فعال هستند.
تعداد 147 نفر داروساز در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول هستند و 470 بازدید از داروخانه‌ها در هفت ماهه گذشته صورت گرفته و تعداد 20 مورد تخلفات به کمیسیون ‌های مربوطه در سازمان تعزیرات و دانشگاه علوم پزشکی ارسال شدند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل موجود بودن موارد مشابه داخلی دارو در تأمین دارو در استان با مشکل خاصی مواجه نیستیم، گفت: مردم برای اطلاع از قیمت واقعی و همچنین اصالت دارو می‌توانند به سامانه تیتک مراجعه کنند.
وی یکی از دلایل اصلی گرانی قیمت دارو در کشور را حذف ارز 4200 تومانی و ارائه ارز آزاد عنوان کرد و گفت: با حذف این ارز، داروی با قیمت 30 هزار تومان به بیش از 250 هزار تومان رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1