کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

دردهای کهگیلویه و بویراحمد؛ از چرایی افزایش اسلحه تا عزمی که وجود ندارد

30 آبان 1400 ساعت 11:02

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توزیع منابع و سرمایه را ناعادلانه عنوان کرد و اظهار کرد: در بخش واگذاری‌ها می‌بینیم که اکثر واگذاری‌ها به صاحبان ثروت و قدرت و نفوذ واگذار شده در حالی که منابع طبیعی باید به افراد فاقد زمین و بی بضاعت واگذار شود.


دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توزیع منابع و سرمایه را ناعادلانه عنوان کرد و اظهار کرد: در بخش واگذاری‌ها می‌بینیم که اکثر واگذاری‌ها به صاحبان ثروت و قدرت و نفوذ واگذار شده در حالی که منابع طبیعی باید به افراد فاقد زمین و بی بضاعت واگذار شود.
به گزارش کبنا، چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با دستور کار، بررسی وضعیت سوخت‌رسانی به مناطق عشایری و روستاهای دور افتاده و بررسی و رسیدگی به وضعیت ارتقاء و بازاجتماعی کردن محکومان پس از سپری کردن دوران محکومیت و حمایت فرهنگی، قضائی، اجتماعی از آنها و وظیفه نهادها در حمایت از محکومین بعد از حبس، با حضور نهادهای ذی ربط به ریاست دادستان مرکز استان برگزار شد.
 در این نشست سید علی ملک‌حسینی اظهار کرد: بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد استانی امن و آرامی است، ولی احساس ناامنی وجود دارد که ناشی از وضعیت اقتصادی و بیکاری و حضور بی ضابطه در فضای مجازی است
  دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ ایجاد رعب و وحشت سازمان یافته‌ای در استان وجود نداشته و هیچ قتلی صورت نگرفته که قاتل فراری باشد.
 ملک‌حسینی به آمار بالای بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: در استان آمار بیکاری بالاست و بسیاری از شاغلین در حقیقت شغل آنها شغل نیست یا امنیت شغلی ندارند و در برخی مشاغل به دلیل کثرت اصناف درآمدی برای صاحبان مشاغل وجود ندارد.
 دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این همه استفاده از سلاح در استان، به دلیل این است کسانی هم که خواستار برخورد با مجرمینی که از سلاح استفاده کرده‌اند. خود در منزل سلاح نگهداری می‌کنند و نگهداری سلاح یک ارزش شده است.
این مقام قضائی با اشاره به اینکه هیچ عزم و اراده‌ای برای باز اجتماعی کردن زندانیانی که دوران حبس خود را سپری کرده‌اند نیست اظهار کرد: در استان ما به دلیل اینکه کارخانه‌هایی که نیاز به کارگر داشته باشد نیست و اگر هم باشد حاضر نیست از یک فرد زندانی به عنوان کارگر استفاده کند.
وی تصریح کرد: در بعضی مواقع با زندانی شدن یک فرد که سرپرست خانوار است به دلیل جرمی که خانواده وی در آن دخالت نداشته و از آن هم آگاه نبوده خانواده وی گرفتار عسر و هرج می‌شوند و احتمال دارد فرزندان این خانواده به فقر و با نبود سرپرست به انحراف کشیده شوند.
ملک حسینی با اشاره به اینکه همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اگریک سارق کشتی را سوراخ کند بقیه نباید بی تفاوت باشند، افزود: همه ما مسئولیم، خیرین ما مسئولند، نهادهای ذی ربط مسئولند و صدا و سیما باید مستند سازی کند و توجه همه مردم ونهادها را به این مقوله مهم جذب کند.
وی توزیع منابع و سرمایه را ناعادلانه عنوان کرد و اظهار کرد: در بخش واگذاری‌ها می‌بینیم که اکثر واگذاری‌ها به صاحبان ثروت و قدرت و نفوذ واگذار شده در حالی که منابع طبیعی باید به افراد فاقد زمین و بی بضاعت واگذار شود.
در ادامه سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم در مورد سوخت رسانی به منطق عشایری و صعب العبور اظهار کرد: نباید در فصل سرما هیچ روستای فاقد سوخت باشد و نهادهای ذی ربط با تعامل و به کار گیری امکانات خود، سوخت رسانی به روستاهای فاقد گاز را تسهیل کنند.
 حسنی توهین و تهدید ساده را از ده جرم اول استان عنوان کرد و افزود: مشکلات اقتصادی و بیکاری، و از همه مهمتر ارتفاع استان از سطح دریا، که باعث کاهش آستانه تحمل افراد می‌شود از عوامل افزایش جرائم در استان است.
 


کد مطلب: 441505

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441505/دردهای-کهگیلویه-بویراحمد-چرایی-افزایش-اسلحه-عزمی-وجود-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1