تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۴۱۵۰۵
در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

دردهای کهگیلویه و بویراحمد؛ از چرایی افزایش اسلحه تا عزمی که وجود ندارد

۰
دردهای کهگیلویه و بویراحمد؛ از چرایی افزایش اسلحه تا عزمی که وجود ندارد
کبنا ؛دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توزیع منابع و سرمایه را ناعادلانه عنوان کرد و اظهار کرد: در بخش واگذاری‌ها می‌بینیم که اکثر واگذاری‌ها به صاحبان ثروت و قدرت و نفوذ واگذار شده در حالی که منابع طبیعی باید به افراد فاقد زمین و بی بضاعت واگذار شود.
به گزارش کبنا، چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با دستور کار، بررسی وضعیت سوخت‌رسانی به مناطق عشایری و روستاهای دور افتاده و بررسی و رسیدگی به وضعیت ارتقاء و بازاجتماعی کردن محکومان پس از سپری کردن دوران محکومیت و حمایت فرهنگی، قضائی، اجتماعی از آنها و وظیفه نهادها در حمایت از محکومین بعد از حبس، با حضور نهادهای ذی ربط به ریاست دادستان مرکز استان برگزار شد.
 در این نشست سید علی ملک‌حسینی اظهار کرد: بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد استانی امن و آرامی است، ولی احساس ناامنی وجود دارد که ناشی از وضعیت اقتصادی و بیکاری و حضور بی ضابطه در فضای مجازی است
  دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ ایجاد رعب و وحشت سازمان یافته‌ای در استان وجود نداشته و هیچ قتلی صورت نگرفته که قاتل فراری باشد.
 ملک‌حسینی به آمار بالای بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: در استان آمار بیکاری بالاست و بسیاری از شاغلین در حقیقت شغل آنها شغل نیست یا امنیت شغلی ندارند و در برخی مشاغل به دلیل کثرت اصناف درآمدی برای صاحبان مشاغل وجود ندارد.
 دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این همه استفاده از سلاح در استان، به دلیل این است کسانی هم که خواستار برخورد با مجرمینی که از سلاح استفاده کرده‌اند. خود در منزل سلاح نگهداری می‌کنند و نگهداری سلاح یک ارزش شده است.
این مقام قضائی با اشاره به اینکه هیچ عزم و اراده‌ای برای باز اجتماعی کردن زندانیانی که دوران حبس خود را سپری کرده‌اند نیست اظهار کرد: در استان ما به دلیل اینکه کارخانه‌هایی که نیاز به کارگر داشته باشد نیست و اگر هم باشد حاضر نیست از یک فرد زندانی به عنوان کارگر استفاده کند.
وی تصریح کرد: در بعضی مواقع با زندانی شدن یک فرد که سرپرست خانوار است به دلیل جرمی که خانواده وی در آن دخالت نداشته و از آن هم آگاه نبوده خانواده وی گرفتار عسر و هرج می‌شوند و احتمال دارد فرزندان این خانواده به فقر و با نبود سرپرست به انحراف کشیده شوند.
ملک حسینی با اشاره به اینکه همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اگریک سارق کشتی را سوراخ کند بقیه نباید بی تفاوت باشند، افزود: همه ما مسئولیم، خیرین ما مسئولند، نهادهای ذی ربط مسئولند و صدا و سیما باید مستند سازی کند و توجه همه مردم ونهادها را به این مقوله مهم جذب کند.
وی توزیع منابع و سرمایه را ناعادلانه عنوان کرد و اظهار کرد: در بخش واگذاری‌ها می‌بینیم که اکثر واگذاری‌ها به صاحبان ثروت و قدرت و نفوذ واگذار شده در حالی که منابع طبیعی باید به افراد فاقد زمین و بی بضاعت واگذار شود.
در ادامه سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم در مورد سوخت رسانی به منطق عشایری و صعب العبور اظهار کرد: نباید در فصل سرما هیچ روستای فاقد سوخت باشد و نهادهای ذی ربط با تعامل و به کار گیری امکانات خود، سوخت رسانی به روستاهای فاقد گاز را تسهیل کنند.
 حسنی توهین و تهدید ساده را از ده جرم اول استان عنوان کرد و افزود: مشکلات اقتصادی و بیکاری، و از همه مهمتر ارتفاع استان از سطح دریا، که باعث کاهش آستانه تحمل افراد می‌شود از عوامل افزایش جرائم در استان است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1