کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد

چوب لای چرخ شرکت‌های دانش‌بنیان کهگیلویه و بویراحمد نیندازید

30 آبان 1400 ساعت 10:47

سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث مجوزات زیست محیطی نیز برای شرکت‌های دانش بنیان دچار مشکل شده است بر روی هر ساختمانی دست می‌گذاریم بهانه‌هایی وجود دارد این مشکلات باید حل شود، کمیسیون ماده ۶۹ یک سال است تشکیل نشده است و نیاز است سریع‌تر برگزار و مشکلات حل شود.


رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث مجوزات زیست محیطی نیز برای شرکت‌های دانش بنیان دچار مشکل شده است بر روی هر ساختمانی دست می‌گذاریم بهانه‌هایی وجود دارد این مشکلات باید حل شود، کمیسیون ماده ۶۹ یک سال است تشکیل نشده است و نیاز است سریع‌تر برگزار و مشکلات حل شود.
 به گزارش کبنا، مجید احمدی در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد گفت: مهمترین رسالت شورای اداری تعامل همکاری و هماهنگی بین ادارات است.
 فرماندار بویراحمد بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت اجرای مصوبات است و به هر دلیلی که مصوبه اجرایی نشده پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد تاکیدات مسئولان هم اجرایی مصوبات است. مردم هر جایی ما را می‌بینند مطالبات و خواسته‌هایشان را پیگیری می‌کنند وقتی قول می‌دهیم باید اجرایی کنیم.
 وی بر حمایت از تولید و رفع موانع تاکید کرد و گفت: بودجه شهرستان بویراحمد ۲۰ درصد افزایش یافته است.
 در ادامه هاشمی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوپا بودن پارک گفت: پارک علم و فناوری با ۱۲ شرکت توانسته ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند.
 رئیس پارک علم و فناوری در خصوص افرایش فضاهای زیرساختی گفت: فضاهای پارک رشد سه برابری داشته است اما همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم سوله‌ای به پارک علم و فناوری تخصیص داده شده است اما هنوز بخشی از آن در اختیار استانداری است.
 وی افزود: بدهی‌های آب و برق متعلق به گذشته بوده است و اصلاً مربوط به پارک نیست مشکلات قبلی را گردن ما نیندازند و انتظار داریم این مشکلات حل شود.

 هاشمی گفت: قطعی مکرر آب را داریم که برای شرکت تولیدی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
رئیس پارک علم و فناوری بیان کرد: بحث مجوزات زیست محیطی نیز برای شرکت‌های دانش بنیان دچار مشکل شده است بر روی هر ساختمانی دست می‌گذاریم بهانه‌هایی وجود دارد این مشکلات باید حل شود، کمیسیون ماده ۶۹ یک سال است تشکیل نشده است و نیاز است سریع‌تر برگزار و مشکلات حل شود.
 هاشمی عنوان کرد: انتظار داریم دستگاه‌ها به کمک پارک علم و فناوری بیایند این پارک نوپاست به همراهی و کمک مسولان نیاز دارد.
 همچنین کاظم حاجی‌پور بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید؛ به زودی اولین رویداد استارت‌آپی و کسب و کارهای فناورانه محیط زیست منابع طبیعی و گیاهان دارویی کشور را در استان اجرا می‌کند.
 مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این برنامه در آذرماه به میزبانی استان برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان گفت: مسابقه بسته بندی و طراحی گیاهان دارویی با موضوع صادراتی برگزار می‌شود.
 حاجی‌پور خاطرنشان کرد: سیاست صندوق در حمایت از کسب و کارهای خرد و شناسایی روستاهای بدون بیکار است که ۵ روستای بدون بیکار در سطح استان داریم.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: ۶ هزار میز و نیمکت در مدارس این شهرستان فرسوده است.
 دلشاد رئیس آموزش و پرورش بویر احمد با اشاره به اینکه ۴۰ درصد داتش‌آموزان استان در بویر احمد مشغول به تحصیل هستند گفت: کمترین سرانه فضای آموزشی مربوط به این شهرستان است.
 وی با اشاره به کمبود اعتبارات آموزش و پرورش شهرستان به مستهلک بودن تجهیزات مدارس اشاره کرد و گفت: ۵ هزار میز دانش‌آموز و یک هزار میز معلم فرسوده و نیاز به تعمیر دارد. 
این مسئول بیان کرد: در گذشته تعمیرات تجهیزات با نوسازی بوده اما جدیداً به استان واگذار شده که با این ۷۰۰ مدرسه امکان تغییر تجهیزات میسر نیست.


کد مطلب: 441504

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441504/چوب-لای-چرخ-شرکت-های-دانش-بنیان-کهگیلویه-بویراحمد-نیندازید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1