تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب : ۴۴۱۴۹۵
در شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تاسف‌ استاندار برای شهرداری یاسوج

۱۲
۱
تاسف‌ استاندار برای شهرداری یاسوج
کبنا ؛وضعیت نابسامان مبلمان شهری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از بدو ورود احمدزاده به عنوان استاندار به استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه وی قرار گرفت و او در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع اشاره کرد و گفت: باید در این رابطه کاری انجام داد. احمدزاده که از وضعیت مبلمان شهری یاسوج به شدت گلایه دارد و آن را در شأن مرکز استان ندانسته، پای این مسئله را به شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد کشاند و این بار کمی انتقاداتش را تندتر کرد و گفت؛ پول داده می‌شود و اعتبارات خوبی هم به شهرداری یاسوج اختصاص داده شده است، اما تأسف‌بار است که کاری صورت نمی‌گیرد.
به گزارش کبنا، عصر روز شنبه (29 آبان ماه 1400) نشست شورای مسکن به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مدیران ارشد استان در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و پژمان نیک‌اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از ثبت‌نام 19 هزار و 113 نفر متقاضی مسکن در استان خبر داد و گفت: نخبگان علمی، معلولان جسمی و حرکتی و کسانی که ۶ سال سابقه سکونت در آن منطقه را دارند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند، شرایط ثبت‌نام مجردها فراهم شده است که هنوز به استان ابلاغ نشده است. 
نیک اقبالی با اشاره به سیاست دولت در احداث سالانه یک میلیون مسکن گفت: شورای مسکن استان هر دو هفته یکبار تشکیل شود تا کار روتین شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به طرح اقدام ملی مسکن در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: تعهد استان در این طرح  ۱۹۵۰ واحد است که ۱۰۰۰ واحد در یاسوج و توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و ۹۵۰ برای سایر شهرستان و توسط بنیاد مسکن احداث شود‌.



وی با اشاره به آغاز طرح اقدام ملی در شهر یاسوج گفت: سایت ارم با ۲۰۰ واحد شروع شده و سایت جهاد را شروع خواهیم کرد،  در گچساران سایت خوبی بنیاد مسکن شروع کرده سایت دوم هم قرعه کشی شده و در دهدشت کارهای انجام شده است.
وی با اشاره به طرح ملی نهضت مسکن دولت سیزدهم گفت: تمام مسائل و پارامترهای طرح اقدام ملی مسکن در نهضت ملی مسکن خواهد بود و کسانی که قبلا ثبت نام کردند نگران نباشد و کارهای صورت گرفته در طرح جدید هم لحاظ خواهد  شد.
نیک‌‌اقبالی با بیان اینکه تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن ۸ هزار و ۶۹۰ ثبت نام که دو هزار نفر حائز شرایط بودند، افزود: تاکنون  ۸۰۰ نفر آورده داشته‌اند و کار شروع شده است و نام  ۷۵۲ نفر در پروژه به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به ثبت‌نام ۱۹ هزار و ۱۱۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: نخبگان علمی، معلولان جسمی و حرکتی و کسانی که ۶ سال سابقه سکونت در آن منطقه را دارند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند، شرایط ثبت‌نام مجردها فراهم شده است که هنوز به استان ابلاغ نشده است.
وی با بیان اینکه ۱۲۶ هزار متر زمین برای اقدام ملی مسکن در  اختیار استان قرار دارد، گفت: ظرفیت استان در طرح جدید ۳ هزار و ۹۳۰ ظرفیت استان است که ۱۹ هزار و ۱۳ نفر ثبت‌نام کردند‌، ضمن اینکه در یاسوج، باشت و سی‌سخت مشکل زمین داریم داریم بقیه شهرستان ها مشکلات کمتر است  و ظرفیت زمین‌های بنیادهای مستضعفان هم در اختیار قرار می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تعهد استان برای سال اول ۱۰ هزار واحد است که در طی ۴ سال ۴۰ هزار واحد باید احداث شود و ظرفیت افزایش وجود دارد.
مبادا حلبی‌آباد بسازید!


سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تاکید بر استفاده از فرصت پیش آمده برای احداث مسکن اظهار داشت: شهرهای یاسوج، باشت و سی‌سخت با کمبود زمین مواجه هستند لذا پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌ها و نهادها،اراضی بلااستفاده خود برای ساخت مسکن را در اختیار قرار دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصویب طرح جامع شهرهای یاسوج و دهدشت در شورای عالی شهرسازی و معماری  افزود: شهرداران این دو شهر از فرصت پیش آمده برای تغییر مبلمان شهری استفاده کنند مبادا حلبی‌آباد احداث شود که متاسفانه یاسوج از این حیث وضع خوبی ندارد.
وی با تاکید بر استفاده از معماری ایرانی اسلامی در ساخت طرح نهضت ملی مسکن گفت: اعتبارات خوبی به شهرداری یاسوج اختصاص دادیم اما کاری صورت نگرفته و مشاهده نمی‌کنیم حتی یک جدول رنگ‌آمیزی شده باشد تاسف‌آور است که با این همه اعتبار خوب کاری صورت نگرفته باشد.
وی با تاکید بر اینکه از فرصت پیش‌آمده در طرح نهضت ملی مسکن برای تغییر مبلمان شهری شهرهای استان استفاده شود، گفت: دهدشت و گچساران از شهرهای مهم استان است  و توصیه می‌کنیم ساخت مسکن در این دو شهر آغاز شود تا عقب نمانند.
احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ۷۰ هکتار زمین اوقاف و امور خیریه در منطقه مختار نزدیک یکی از میدان‌های گازی و اختصاص این زمین به نهضت ملی مسکن گفت:  برای انجام یک کاری، کار مثبت دیگری را نسوزانیم، میدان نفتی مختار ابر پروژه‌ای است که وزارت نفت قول مساعد انجام آن را داده است.



وی به فرسوده بودن ساختمان دستگاه‌های استان اشاره و عنوان کرد: نیاز توسعه استان در آینده دیده  شود چون پولی برای خرید زمین نداریم فرصت‌های توسعه دستگاه‌های دولتی نباید از بین برود.
وی با بیان اینکه به دلیل نبود مسکن ازدواج جوانان به تاخیر افتاده و خانواده‌ها با معضلات فراوانی مواجه شده‌اند، گفت: دولت پای کار است دستگاه‌ها مکلف هستند پای کار بیایند و هر چه امکانات دارند از زمین و سایر امکانات را در اختیار استان قرار دهند،دستگاه‌های خدمات‌رسان و همه پای کار بیایند.
وی بیان کرد: گیر و دارهای اداری نباید موجب تاخیر در کارها شود که از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست. هیچ دستگاهی نباید در کارش تاخیر باشد هر دستگاهی اعلام شد سریع کارش را شروع کند.
 احمدزاده با بیان اینکه به فکر احداث شهر و شهرک جدید در اطراف یاسوج باشیم، گفت: کارخانه قند زمین های زیادی دارد و بررسی کنید اگر فضایی در اطراف بشار دارند برای ساخت مسکن اختصاص داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
گنجه ای بزرگ زمین و آب دارد و مکان مناسبی برای شهرک میباشد.
الیاس
Iran, Islamic Republic of
خواهش می کنم فکری به طرح اقدام ملی فرهنگیان یاسوج بکنید چند ساله هیچ خبری از تعین جایگاه مسکن آموزش وپرورش نیست از استاندار محترم می خواهیم هرچه زودتر فکری به بازنشته های بی مسکن بکنید
Iran, Islamic Republic of
بله متاسفانه این شهردار راباید سلطان موانع نامید
من
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار شما اول شورای قبلی و شهردارشو جم بکنید اگر کاربکن بودن چهار سال میکردن نه برا رای اوردن و شهردار انتخاب کردن مخصوصا اقای مقدم سر کله بشکونن،شورا و شهرداری به اینا نبوده و نیس یاسوج حلبی اباد شده به لطف اینا دیگه خاتمش بدید ک غیر از رانت هیچی تو فکر اینا نیس همینایی بودن ک تو جلسه شورای شهر حاضر نمیشدن و مکافات درس کردن معلومه هر کی برا منافع شخصی رفته وگرنه کور شدیم یکبار اخبار از حضور این 7نفر به عنوان مسول در هیچ جای شهر ندیدیم ،چ شهری ک ورودی و خروجیش پر از دست اندازه و عرضه یه اسفالت با تیم تخصصی ندارن هر روزی یکی میاد وصله میزنه،چ شهری دیدی سرویس بهداشتی و پارک شهری و امکانات ورزشی و تفریحی برا بچه نداشته باشه و همه خصوصی شدن و مستعمره خود همین اقایون هست،یه ابخوری یه صندلی برا ادم پیر و خسته توی این شهر نیس ،مگر پول و اعتبار مفت هس خرج حقوق و مزایای این اقایون بشه ،اقای استاندار لطف کنید اینا رو به حال خودشون نگذارید
ممنون
داوود
Iran, Islamic Republic of
این همه زمین بازرنگ خلف اباد غیر قابل ساخت داریم...اب برق گاز بهش بدین تا مردم زمیناشونو بسازن.نخاستیم مسکن مهر
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار کدوم شهردار. کدوم کشک. ازشورای و شهرداری که برای ادراه یک اداره کوچک هم مشکل داشته چه توقعی داری
علی حسین
United States
بصورت کاملا گزینشی چند خیابان و کوچه صاحب دار درست میشه قطعا جاهای فقیر نشین و و و و و بدتر و بدتر میشن حیف این شهر با این مسئولین بی کفایت
Iran, Islamic Republic of
یه چیزی گفته شما سخت نگیرید .انشاالله چند سال دیگه به چنان بن بستی بخوره که هیچ کس نتونه درستش بکنه .
Iran, Islamic Republic of
یه چیزی گفته شما سخت نگیرید .انشاالله چند سال دیگه به چنان بن بستی بخوره که هیچ کس نتونه درستش بکنه .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای اسناندار ماهی را هر موقع اب بگیری تازه است
انسانم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار ًضمن خسته نباشید لطفا برای ساخت واحدهای جدید طرح ملی مسکن، برای عبرت از تجربه گذشته، دستور فرمایید بازدیدی از شهرک بهارستان یاسوج داشته باشند،ببینید با این همه هزینه چه الونکی ساخته شده،حداقل با کسانی که به اجبار دارند ازاین واحدها استفاده می‌کنند صحبت شود تا عیوب کار دستتان بیاد
طاها
Romania
بابا جناب نیک اقبال چند سال هست ک ب دلیل ناکارامدی استانو فلج کرده/ اگه استانی مترقی دوست دارید کسی را انتخاب کنید ک از دانشگاه دولتی چند کلام خونده باشه نه همش دانشگاه آزاد
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1