تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۴۱۴۸۷
کبنا گزارش می دهد؛

توصیه رئیس بیمارستان مادر و کودک گچساران برای پیشگیری از تولد «نوزاد نارس» / روز «نوزاد نارس» در بیمارستان بی بی حکیمه (س) چگونه گذشت؟

۰
توصیه رئیس بیمارستان مادر و کودک گچساران برای پیشگیری از تولد «نوزاد نارس»
کبنا ؛به مناسبت روز جهانی «نوزاد نارس» (27 آبان ماه) تیم پرستاری بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران از بخش نوزادان بازدید کردند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی بیمارستان بی بی حکیمه (س)، در بازدید و ملاقات با مادر یک نوزاد نارس که در بیمارستان تحت مراقبت است، آموزشهای بهداشتی و مراقبت از نوزاد، روش تغذیه صحیح و زمان ویزیت به موقع نوزاد به وی اطلاع رسانی شد.
همچنین به مناسبت این روز، هدیه ای به رسم یادبود به مادر نوزاد داده شد.

دکتر روح انگیز گرجی زاده متخصص زنان و زایمان و نازایی و رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران در خصوص «زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس» گفت: جنین باید به‌طور طبیعی 38 تا 42 هفته در رحم مادر باشد و نوزادانی كه قبل از هفته 37 حاملگی به دنیا می آیند، نارس تلقی می‌شوند.
گرجی زاده در خصوص دلایل نارس بدنیا آمدن نوزادان اظهار کرد: درصدی از نارس به دنیا آمدن نوزدان ژنتیکی است، و بخشی از آن نیز به دلایل مختلف دیگری اتفاق می افتد.
گرجی زاده افزود: سن بالای مادر در طی دوره بارداری ممکن است موجب زایمان زودرس و نارس بدنیا آمدن نوزاد شود.
رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س) در خصوص «توجه به مراقبت های پیش از بارداری و پیشگیری از زایمان زودرس» گفت: بهداشت و سلامت دندان‌ها، مراجعه به دندانپزشک، ترمیم التهاب و عفونت لثه و دندانها قبل از بارداری نقش به سزایی در پیشگیری از زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس دارد که لازم است از طریق مراکز بهداشتی و متخصصین محترم زنان این موضوع اطلاع رسانی شود
گرجی زاده بیان کرد: بارداری‌ها باید با برنامه‌ریزی قبلی انجام شود و مادر حداقل سه ماه پیش از بارداری زیرنظر متخصص زنان یا ماما ومراکز بهداشت قرار گیرد.
وی گفت: مراقبت‌های بارداری به صورت دوره‌ای و منظم، اقدامات غربالگری، مشاوره‌های ژنتیک انجام گیرد و در صورت لزوم اقدامات آزمایشگاهی و تصویربرداری نیز در پیشگیری از تولد یک نوزاد نارس مؤثر هستند.
گفتنی است؛ ۱۷ نوامبر روز جهانی نوزاد نارس، اولین بار از سال ۲۰۱۱ در کشورهای مختلف جشن گرفته شد. این ایده اولین بار سال ۲۰۰۸ توسط European parent organization مطرح شد و هدف آن افزایش آگاهی و هشدار به عموم مردم درباره نوزادان نارس است. هر ساله حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس در دنیا متولد می شوند که چیزی معادل یک نوزاد در هر ده تولد است. از این میزان یک میلیون نوزاد سالانه به دنبال عوارض نارسی فوت میکنند و شمار زیادی از نجات یافتگان مدت زیادی از زندگی خود را با عوارض نارسی دست به گریبان هستند. عوارضی چون فلج مغزی، مشکلات بینایی و شنوایی و… .
نام شما

آدرس ايميل شما

هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1