تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۴۱۴۴۷
رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تولد دو نوزاد بازیگوش در آمبولانس / توصیه مهم به مردم ( + عکس )

۲
۱
تولد دو نوزاد بازیگوش در آمبولانس / توصیه مهم به مردم ( + عکس )
کبنا ؛رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد از تولد دو نوزاد در آمبولانس‌های بین‌ راهی خبر داد و گفت: مردم تماس با اورژانس ۱۱۵ را به مراحل آخر موکول ننمایید.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد، جهانبخش وحدت‌نژاد رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین اقدامات این اورژانس را تشریح کرد و اظهار داشت: صبح روز (جمعه ۲۸ آبان‌ماه 1400) رأس ساعت ۹ صبح طی تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ مبنی بر زایمان قریب الوقوع یک مادر باردار لودابی که با خودروی شخصی در حال انتقال به سمت شهر یاسوج بود بلافاصله پایگاه اورژانس جاده‌ای پاتاوه به محل اعزام و پس از ۵ دقیقه بر بالین مادر باردار در محدوده‌ی روستای گردوه در محور یاسوج _ اصفهان حاضر شدند.
وی افزود: در همین زمان کوتاه نوزاد عجول چشم به جهان گشود و همکاران اورژانس پس از معاینات، تسهیل زایمان و انجام اقدامات اولیه درمانی، مادر و نوزاد دختر را به بیمارستان امام سجاد (ع) در  یاسوج منتقل نمودند.
رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: همچنین شامگاه روز جمعه در ساعت ۱۸ و ۵۹ دقیقه طی تماس دیگری با اورژانس ۱۱۵، درد و زایمان قریب الوقوع مادر بارادر دیگری را گزارش دادند که با خودروی شخصی از لوداب به سمت شهر یاسوج منتقل گردیده بود، بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج به محل حادثه اعزام شدند و بعد از ۶ دقیقه در نزدیکی شهر یاسوج بر بالین بیمار حاضر شدند و بعد از انتقال وی به آمبولانس و انجام اقدامات حمایتی و درمانی لازم، در حین انتقال به مرکز درمانی، نوزاد در آمبولانس به دنیا آمد و تحت مراقبت به بیمارستان امام سجاد (ع) تحویل داده شدند.
وحدت‌نژاد ادامه داد: به لطف خدا و با تلاش همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ حال عمومی دو مادر و نوزادان مطلوب و در کمال صحت و سلامت می‌باشند.
وی گفت: اگر همراهان مادران باردار در همان زمان شروع دردهای زایمانی و قبل از پاره شدن کیسه آب با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، حضور پرسنل اورژانس سریعتر و موثرتر خواهد بود و از خطرات احتمالی در رابطه با سلامت مادر و نوزاد کاسته خواهد شد. فلذا مردم عزیز توجه داشته باشند که تماس با اورژانس ۱۱۵ را به مراحل آخر موکول ننمایند.
وحدت‌نژاد رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: در خصوص اورژانس‌های بارداری در زنان، هر گونه خونریزی، سقط،‌ تشنج، فشار خون بالا که با تاری دید و تورم دست و پا همراه است،‌ خونریزی شدید و شروع دردهای زایمانی در صورتی که پزشک در دسترس نباشد، از علائم اورژانس‌های بارداری هستند و مردم عزیز در صورت مواجهه با چنین مواردی بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

یا حق
Iran, Islamic Republic of
عالی رسنل فداکار 115
Iran, Islamic Republic of
ای جان بچه ها، امید های آینده، خوش اومدین به این دنیا، چه بد موقع اومدین گرونی، فقر، غم و اندوه ولی بازم خوش اومدین. امید به زندگی هستین. ممنونم از پرسنل 115، فرشتگان نجات ک جان می‌بخشند، کبنا درکنار خبرهای عجیب و غریب و گاه بی‌ربطی ک میزاری این خبرا هم خیلی قشنگه 😊
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1