کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

اتفاقاتی غریب در گچساران! / عزل و نصب مدیران بر چه اساسی اتفاق می‌افتد؟

28 آبان 1400 ساعت 15:11

عزل و نصب و تغییر و تحول مدیران و مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی یک امر رایج و بدیهی است و قاعدتا مدیریت ها باید در چرخش نخبگان و شایستگان قرار باشد.


یقیناً انتصاب مدیران باید به منظور دمیدن روح تازه کار و تلاش در کالبد سیستم‌های اداری باشد و انتخاب مدیران کارآمد و شایسته و جامع الشرایط می‌تواند چرخ مدیریت‌ها و ادارات را با شتاب بیشتری به حرکت در بیاورد، ذکر این نکته مهم است که با وجود نیروهای بومی توانمند و کاردان به نظر می‌آید؛ انتصاب مدیران غیربومی چندان کارساز نباشد.
به گزارش کبنا، عزل و نصب مدیران در سطوح مدیریتی امری بدیهی است با این حال در استان‌های مختلف، نسبت به مدیریت نیروهای بومی خود حساسیت بیشتری دارند و سعی می‌شود زمینه رشد و پیشرفت نیروهای بومی فراهم شود
در گچساران اخیراً به نیروهای غیربومی میدان داده شده که در مهمترین پست‌های مدیریتی شهرستان از جمله مدیرعاملی نفت و گاز تا تغییر رئیس هلال احمر در گچساران، این اتفاق افتاده است. در گچساران همیشه نسبت به حضور غیربومی‌ها در ادارات و شرکت‌های اقتصادی گلایه می‌شده و این کار حالا در سطح مدیریتی نیز در حال رواج است.
مسئولان بالادستی و همچنین نماینده مردم گچساران و باشت که مصر بر پیاده‌سازی رویکردهای خود است، می‌تواند از هم جناحی و هم حزبی‌های خود نیز مشورت بگیرد. چیزی که طی چند ماه اخیر، دیده می‌شود این است که سیدناصر حسینی پور از هم‌حزبی‌های خود دور شده، حسینی افرادی که در دوره انتخابات کمک کار او بوده‌اند را کنار زده، و مشخص نیست ملاک و معیار او برای معرفی مدیران چه چیزی است؟ از طرفی آیا نظر نماینده در انتصابات اصل است؟ چرا که این انتصابات به سیدناصر حسینی پور ربط داده می‌شود. در حالی که در قانون این امر نهی شده، و فقط بر مشورت میان نمایندگان و قوه مجریه تأکید شده است.
از طرفی، گاها یک لفظ «انقلابی گری» و ادعای انقلابی بودن افراد، ملاک انتخاب و انتصاب مدیران می‌شود و شایستگی و رزومه و تجربه مدیران پشت این لفاظی‌ها نادیده گرفته می‌شود، هر چند انقلابی‌گری به معنای واقعی ارزش و خوب است. انتظار است که مسئولان توجه بیشتری بر انتصاب مدیران داشته باشند و خوب است که یکبار دیگر، به ملاک‌های واقعی انتخاب یک مدیر کاردان رجوع کنند.
غلامرضا تاجگردون نماینده سابق شهرستان‌های گچساران و باشت به این تغییر «رئیس هلال احمر گچساران» واکنش نشان داده و نوشته است: دولت یا مجلس تغییر می‌کند چه دلیلی دارد مدیران پایین که سیاسی نیستند و اتفاقاً مصداق بارز مدیر انقلابی و جهادی هستند تغییر کنند.



همچنین احسان امیری از گچساران، در مطلبی نوشته است: عزل و نصب و تغییر و تحول مدیران و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی یک امر رایج و بدیهی است و قاعدتاً مدیریت‌ها باید در چرخش نخبگان و شایستگان قرار باشد.
اولویت نیروهای نخبه و فرهیخته بومی هر شهرستان است و اگر جایی واقعاً نیرویی نخبه و شایسته در این شهرستان نباشد هیچ اشکالی ندارد از شهرستانی دیگر نیرو منصوب گردد.

دو سالی است گچساران و باشت حیاط خلوت انتصاب نیروهای غیربومی با وجود نیروهای بومی توانمند این حوزه گردیده است که سزاوار جوانان و مدیران این دیار نیست.
مثلاً فرماندار گچساران، مدیر راهداری باشت و اخیراً هلال احمر گچساران در حالی که مثلاً در وزارت کشور خیلی از نخبگان گچسارانی و باشتی وجود دارند یا در اداره راهداری و یا در خود هلال احمر استان و شهرستان نیروهایی کار بلد انقلابی و جهادی و اتفاقاً در هلال احمر مدیران با تجربه و پاکدستی همچون مهندس مسلمی دهبزرگ و یا خانم درودگر نژاد دیل و ... حضور دارند.
لذا در فضای فعلی این گونه عزل و نصب‌ها بی انصافی و ظلم به گچساران و باشت خواهد بود.


کد مطلب: 441432

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441432/اتفاقاتی-غریب-گچساران-عزل-نصب-مدیران-اساسی-اتفاق-می-افتد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1