تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۴۱۴۲۳
سیاست خارجه /

وزارت خارجه: بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی فاقد مشروعیت است

۱
۰
وزارت خارجه: بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی فاقد مشروعیت است
کبنا ؛سخنگوی وزارت خارجه گفت: بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، سه کشور اروپایی و شورای همکاری خلیج فارس مشروعیت و ارزش پاسخگویی ندارد.
خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بیانیه کارگروه خودخوانده آمریکا، تروئیکای اروپا و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در خصوص ایران گفت: این نشست و بیانیه تنظیم شده، آنچنان ساختگی، نمایشی و فاقد مشروعیت است که ارزش پاسخگویی ندارد.
وی تصریح کرد: دولت آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و طرفی که از برجام خارج شده و مسئول وضعیت فعلی پیش آمده و به عنوان تنها کشور با سابقه استفاده از تسلیحات هسته‌ای، با سابقه‌ای سیاه از مداخله‌های متعدد در امور داخلی کشور‌های مختلف و اصلی‌ترین فروشنده سلاح و مهمات به مناطق مختلف دنیا، بار دیگر درصدد بحران‌آفرینی و فضاسازی علیه ایران است.
خطیب زاده افزود: کشور‌هایی که باید پاسخگوی ماجراجویی‌ها و تجاوز‌های خود در منطقه از جمله تجاوز هفت ساله به سرزمین یمن باشند نمی‌توانند در مقام مدعی علیه دیگران اتهامات بی اساس مطرح کنند و مسئولیت این جنایت‌ها را از خود سلب و اذهان عمومی را منحرف کنند.
رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و نمایندگان سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه و نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس در ریاض درباره ایران رایزنی کردند.
وزارت خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز مدیران سیاسی سه کشور اروپایی و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعضای شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن در ریاض دیدار و رایزنی کردند.
در این بیانیه آمده است: آن‌ها درباره اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه از جمله اقدامات ایران تبادل نظر کردند.
آن‌ها همچنین به دور هفتم مذاکرات درباره بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی کامل متقابل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پرداختند.
این بیانیه افزوده است که نمایندگان سه کشور اروپایی و آمریکا بر اهمیت دستیابی و اجرای سریع یک راه حل مبتنی بر مذاکره برای بازگشت مشترک متقابل به برجام برای آمریکا، اروپا، منطقه و فراتر از آن تاکید کردند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده که مدیران سیاسی سه کشور اروپایی و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از اقدامات شرکای منطقه‌ای خود برای کاهش تنش‌ها و ترویج گفتگو در منطقه استقبال کردند.
در این بیانیه همچنین در تداوم اتهام پراکنی‌ها و سیاست شکست خورده ایران هراسی درباره نفوذ منطقه‌ای ایران، این ادعا‌های بی پایه و اساس تکرار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
.
حمیدرضا آصفی کارشناس سیاسی گفت: برای افزایش اقتدار اقتصادی باید قدرت تولید بالا رود تا تحریم‌ها بی‌اثر گردد.

آقای آصفی،
راهکار شما فقط منافع کاسبان تحریم را تأمین می‌کند زیرا امکان ندارد بدون اتصال به اقتصاد جهانی قدرت تولید و اقتدار اقتصادی افزایش یابد.
ای غنچه خوابیده چو نرگس نگران خیز، کاشانه ما رفت به تاراج غمان خیز.
از ناله مرغ چمن از بانگ اذان خیز، از گرمی هنگامه آتش نفسان خیز.
از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1