تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۴۱۳۵۳
دکتر عریان در مراسم تودیع خود؛

مگر نماینده ها کار دیگری ندارند که شب و روز برای دانشگاه توصیه می‌کنند / می‌خواهند دانشگاه جزو تریتوری و در محدوده یک طایفه باشد؛ امیدوارم این زشتی‌ها از این استان رخت ببندد / توصیه عریان به رئیس دفتر جوان وزیر علوم؛ زمانی که ایشان متولد شدند بنده در زندان شاه بودم

۱۲
۰
مگر نماینده ها کار دیگری ندارند که شب و روز برای دانشگاه توصیه می‌کنند / می‌خواهند دانشگاه جزو تریتوری و در محدوده یک طایفه باشد؛ امیدوارم این زشتی‌ها از این استان رخت ببندد / توصیه عریان به رئیس دفتر جوان وزیر علوم؛ زمانی که ایشان متولد شدند بنده در زندان شاه بودم
کبنا ؛مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر عسکری این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 26 آبان ماه 1400) با حضور داداش پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و اردوان ارژنگ معاون این سازمان، سید جواد هاشمی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و اعضای هیئت علمی دانشگاه مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج در سالن اجتماعات عسکری برگزار شد.
احمد عریان رئیس پیشین دانشگاه یاسوج در این آیین به سخنرانی پرداخته و گفت: سعی کردم جایی که مشکلی ایجاد می‌شود قانون را سرلوحه قرار دهیم، با همه علی السویه رفتار شد، در دانشگاه دوست و دشمن و چپ و راست و سردسیری و گرمسیری نداشتیم.
استقلال دانشگاه به طور کامل حفظ شد، استاندار، نماینده، امام جمعه، حتی وزیر در تصمیمات دانشگاه دخالتی نداشتند، توصیه‌های زیادی می‌شد، ولی 6 ماه اول متوجه شدند که دانشگاه می‌خواهد فارغ از نگاه‌های بیرون از دانشگاه باشد و تصمیم بگیرد.
در این 4 سال، دانشگاه در آرامش بود، 182 پیام طی این روزها داشتم، حتی کارکنان شرکتی نیز راضی بودند. هر مدیری در دانشگاه رئیس دانشگاه در درون گروه خود بود و این موجب ایجاد آرامش شد.
وی با بیان اینکه «الگوی تولید علم در دانشگاه تغییر کرد» گفت: در دانشگاه 5 نفر از دوستان تولید علم را به دوش می‌کشیدند، ولی الان 50 نفر فعالیت دارند، شاخص هیرش یا H-Index بیشتر از 20 نفر از هیئت علمی بیشتر از 16 و 40 نفر بالای 15 است. 40 نفر بطور فعال کارهای علمی فاخر در سطح دنیا انجام می‌دهند، به همین دلیل تعداد استادتمام دانشگاه از 7 نفر به 19 نفر و تعداد دانشیار از 42 نفر به 69 نفر رسید.
وی گفت: در سال 96 در نمایه ISC «نمایه دانشگاه‌های جهان اسلام» بودیم، که رتبه 14 را داشتیم. امروز دانشگاه یاسوج قدم‌های بالاتری از دانشگاه یاسوج برداشته است. بر اساس فعالیت‌های علمی اعضای هیئت علمی، در رنکینگ تایمز، دانشگاه شیراز امسال بین رتبه‌های 800 تا 1000 بوده و ما در بین 500 دانشگاه برتر بودیم.
عریان گفت: جزو 100 دانشگاه‌های جوان برتر دنیا، در دانشگاه‌های آسیایی رتبه 89، همچنین در رنکینگ‌های دیگر رتبه‌های خوبی داشتیم.
رئیس پیشین دانشگاه یاسوج در آیین تودیع خود به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه گفت: این استان از استان‌های صنعتی نیست، در دانشگاه‌ها نیز، در زمینه صنعت، جزو دانشگاه‌های آخر است. مرارت‌های زیادی در این زمینه کشیدیم، معاونین محترم پژوهشی به ویژه آقای دکتر منتظر الظهوری و همچنین آقای دکتر پورانفر مرارت کشیده‌اند.
وی گفت: زمانی که سال 96 در دانشگاه حضور پیدا کردم، 6 طرح پژوهشی ارتباط با صنعت قراردادی به مبلغ 400 میلیون تومانی را داشتیم، الان در سال 1400، 26 قرارداد به مبلغ 4 میلیارد و 400 میلیون تومان قرارداد بسته شده و تا 8 میلیارد نیز قراردادهایی داریم که یک طرف امضا کرده است و در جریان است.
وی گفت: حدود 8 هزار و 500 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در یک سال، از چشم اندازهایی بود که آرزو می‌کردیم دانشگاه به این منطقه برسد.
وی گفت: متخصصین توانمندی داریم که علم روز را از اقصاء نقاط جهان کسب کرده‌اند را بکار بگیرید، اینجا همه چیز را در خانه داریم. دنبال دانشگاه‌های دیگر برای رفع مشکلات خود نروید، این دانشگاه می‌تواند مشکلات استان را حل کند. اگر متخصص نداشته باشد، این دانشگاه بهتر می‌داند که از کدام متخصصین سایر دانشگاه‌ها استفاده کند، نیروهای درجه چندم را دعوت نکنید، چنانکه این کار هنوز هم جا نیفتاده است.
رئیس پیشین دانشگاه یاسوج اظهار کرد: دو استاندار قبل به جد توصیه و بخشنامه کردند که هر پروژه‌ای به غیر از دانشگاه یاسوج به دانشگاه دیگری داده نشود، حتی اگر متخصص نداشته باشد باید از طریق دانشگاه یاسوج انجام شود، این دانشگاه دانشگاه مادر است و یکی از دانشگاه‌های بین المللی سطح بالا است.
عریان گفت: سال 1362 وارد دانشگاه شدم، مربی بودم، تخصصم را در انگلستان گرفتم، آن زمان من برای معلمی آمده بودم، و اصلاً فکر نمی‌کردم که مدیرگروه شوم. شغل همه ما معلمی و آموزش و پژوهش است. ما عملاً شهردار نیستیم که ندانیم که قرار است کجا باشیم، ما دوباره  به تحقیق و پژوهش و دفتر کار خود و کار با پایان نامه‌ها برمی گردیم.
وی با بیان اینکه «کرسی‌های آزاداندیشی به شکل اولی برگزار می‌شود» گفت: هیچ برنامه‌ای به هیئت نظارت دانشگاه داده نشده که با برگزاری آن مخالفت شود، همه کرسی‌ها و مناظرات و برنامه‌ها موافقت شد.
عریان گفت: هیچ نیرویی به توصیه وارد دانشگاه نشد، و من تأکید داشتم که هر مدیری اگر توصیه می‌شود انتخاب نکنم. نباید نماینده‌ها برای دانشگاه تصمیم بگیرند. مگر نماینده‌ها کار دیگری ندارند که شب و روز راجب این موضوع توصیه می‌کنند. کاش می‌گفتند برویم وزارت، مشکلات آی تی دانشگاه را حل کنیم، مشکل ترابری دانشگاه را حل کنیم، حتی یک بار یک نفر چنین چیزی را نخواست و نگفت. ولی اینکه اینجا باید تقسیم شود، دانشگاه جزو تریتوری و در محدوده یک طایفه باشد، و جای دیگری برای طایفه دیگر. این در یاسوج هست و جای دیگری چنین مسائلی نیست. امیدوارم این زشتی‌ها از این استان رخت ببندد. ما باید برای خودمان احترام قائل باشیم.
وی گفت: مدیران گزینشی و طایفه‌ای انتخاب نشدند، ما از همه سلایق و طرز تفکرات مختلف را در مدیریت دانشگاه داشتیم، اعتقادم این است که نگاه‌های مختلف باید با هم مطرح شوند و در نهایت تصمیمات خوبی گرفته شود.


وی گفت: از تنها شخصی که در این استان تشکر می‌کنم فرزند آیت الله ملک حسینی است چرا که ایشان نگاه علمی داشتند.
رئیس پیشین دانشگاه یاسوج گفت: از همه اعضای هیئت علمی که تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. رئیس دفتر جوان وزیر مصاحبه‌ای داشتند، به ایشان توصیه می‌کنم که در صحبت‌های خود به عنوان فرد علمی تعمق کنند.
وی افزود: روزی که ایشان متولد شدند بنده در زندان شاه بودم، چطور شده که کسانی که در انقلاب سهمی نداشتند حالا امین انقلاب شده‌اند و با انقلاب هستند، و ما که زندگی‌مان را گذاشتیم امین نیستیم.
لطفاً به ایشان بفرمایید ما شاید ده‌ها برابر کسانی که ادعای انقلاب را دارند، ما زحمت کشیدیم، زمانی که بنده جهاد دهدشت را راه انداختم، جهادی که هر کسی حاضر نیست در این مناطق محروم برود، ما 3 سال آنجا زندگی کردیم. آن زمان هم یک ریال حق مدیریت نمی‌گرفتیم. آن زمان افراد برای عشق به مملکت کار می‌کردند، الان یک نفر پیدا می‌شود و ما را غیر امین و غیر خودی و غیر انقلابی می‌دانند و خودشان را آخر انقلابی می‌خوانند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نماینده های بیکار بخصوص بویراحمد بدبخت که گرفتار بی تدبیری شده
Iran, Islamic Republic of
ریاست دانشگاه ک موروثی نیست که یکی همیشه بر ان ریاست داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
حالا که عمرت تمام شد ازاین حرف وحدیث ها می زنی آنموقع که خارج ازاستان نیرو وارد دانشگاه می کردی چرا حرف از جهاد وانقلابی نمی زدی جای تاسف است .
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
جایگاه دادن به تو از اول اشتباه بود

بهتره بری استراحت کنی
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای دکتر عریان ضمن عرض ارادت بعنوان یک شهروند از این استان و همچنین عرض خسته نباشید به حضرتعالی خواهشا" حرافی و اراجیف افرادی که خود را انقلابی و دیگران را غیر انقلابی می نامنند را به دل نگرفته / هیچ نوع اقدام عملی در این مورد نداشته و ندارند ارزوی توفیق روز افزون را برای شما و همچنین خادمان صدیق انقلاب و مردم ایران عزیز را از خداوند منمان برایتان مسئلت مینمایم
ارادتمند
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر رئیس شجاع و محبوب. پاینده باشی
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس/ انگشت کوچیکه شما هم نمیشه و بزودی کنار خواهد رفت
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترعریان اینها تازه اومدن گرم هستن خودشان خلق الا میدانند اما ..
دنا
Iran, Islamic Republic of
بلتا بره.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه/ آتش به اختیار که کوچکترین گرد زحمت انقلاب بر کت و شلوارهای اتو کشیده انگلیسی آنها ننشسته دایه عزیزتر از مادر شدند چون جوان هستند مثل اصلافشان وقت تغیر رنگ و تغیر چهره دارند غافل از اینکه دست خدا بالاترین دستهاست و انتقام گیرنده ای بالاتر از خدا نیست گذر زمان ماهیت همه را ثابت می کند
ب د
Iran, Islamic Republic of
نماینده بجای جابجایی چهار تا ابدارچی بفکر بودجه برایاین شهر باشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
خب جناب شما که دانشگاه انگلیس خوندی و درزندان شاه بودی وانقلابی نمیدونی که مدیریت ارثی نیست و باید جوانان هم به منصب هایی برسند..فقط شماتغییر کردی!
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1