کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با همراهی مسئولان ارشد استان و شهرستان گچساران انجام گرفت

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تونل دیل گچساران

20 آبان 1400 ساعت 11:04

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تونل دیل گچساران بازدید و از نزدیک مشکلات این طرح را بررسی کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تونل دیل گچساران بازدید و از نزدیک مشکلات این طرح را بررسی کرد.
به گزارش کبنانیوز، روز چهارشنبه (19 آبان ماه 1400) علی احمد زاده در این بازدید گفت: تونل دیل ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول دارد که ۶۰۰ متر آن از طرف دوگنبدان و ۶۰۰ متر دیگر از طرف دیل با مشارکت قرار گاه خاتم اجرا شده و یک کیلومتر آن باقیمانده است.
احمد زاده با بیان اینکه به دلیل نشت گاز ادامه اجرای این طرح متوقف شد، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر وضعیت طرح تونل دیل را تعیین تکلیف کند و این طرح را از بلاتکلیفی رها سازد.
وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی اعتبارات هزینه شده در طرح نیمه کاره و غیر فعال تونل دیل باشد اضافه کرد: ضروری است این وزارتخانه یا غیر قابل اجرا بودن این طرح را اعلام کند و یا پای کار آمده و آنرا به اتمام برساند.
اسناندار کهگیلویه و بویراحمد تغییر ردیف بودجه تونل دیل از ملی به استانی را غیر اصولی و یکی دیگر از مشکلات مهم پیش روی اجرای این طرح دانست و گفت: اعتبارات استانی کفاف این طرح بزرگ را نمی‌دهد و اگر با این روند ادامه یابد با اعتبارات استانی طرح تونل دیل تا ۲۰ سال دیگر به بهره برداری نمی‌رسد.
احمدزاده با بیان اینکه رفع مشکلات تونل دیل با رایزنی از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود ادامه داد: امیدواریم طرح تونل دیل تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود و با کد ملی ادامه پیدا کند.
وی به اهمیت تونل دیل گچساران اشاره کرد و افزود: بهره برداری از این تونل بنادر جنوبی را به جاده ملی پاتاوه به دهدشت متصل می‌کند.
استاندار همچنین از بخشی از جاده در حال احداث گچساران به شهرستان دیلم هم بازدید کرد.



کد مطلب: 441131

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441131/بازدید-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-تونل-دیل-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1