کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان؛

خریداری 60 دمنده و ایجاد 180 کیلومتر آتش‌بر در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد

12 آبان 1400 ساعت 11:54

برای مقابله با آتش سوزی ها 60 دمنده خریداری و بیش از 180 کیلومتر آتش بر در مناطق ایجاد شده است.


برای مقابله با آتش سوزی ها 60 دمنده خریداری و بیش از 180 کیلومتر آتش بر در مناطق ایجاد شده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (12 آبان ماه 1400) مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به مناطق جنگلی استان، بیش از 180 کیلومتر آتش بر در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در دو بخش سردسیر و گرمسیر ایجاد شده است.
به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با شروع فصل بهار و تابستان  کنترل و مهار آتش سوزی های احتمالی جنگل ها و مراتع از دغدغه اصلی دوستداران طبیعت و محیط زیست استان است.
سیداسدالله هاشمی افزود: نیروهای محیط زیست با برنامه ریزی، شیفت بندی منظم ماهانه و کشیک 24 ساعته در دو بخش ستادی و اجرایی با تمام توان حداکثری خود در مهار آتش سوزی‌ها شرکت کردند.
وی خرید تجهیزات مقابله با آتش را ضروری و مهم دانست و گفت: از سال گذشته تاکنون افزون بر 60 دمنده برای محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خریداری و توزیع شده است در صورتیکه تا قبل از سال جاری12 دستگاه دمنده در استان وجود داشت.
هاشمی عنوان کرد: برای اولین بار توانستیم در سطح استان دهیاران را به دستگاه‌های دمنده و برخی اقلام مقابله با حریق تجهیز کنیم.
وی گفت: محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در کشور توانست با تشکل های مردم نهاد در راستای اطفاء حریق و فرهنگ سازی قرار داد انعقاد کند.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سالجاری بالغ بیش از 180 کیلومتر آتش‌بر در مناطق حفاظت شده اعم از دنا، دیل، خائیز و دنای شرقی و غربی ایجاد شده است.
هاشمی بیان کرد: امسال در برنامه ابلاغ اعتبار، ایجاد آتش بر در کوه خامی را در دستور کار خواهیم داشت.
 


کد مطلب: 440820

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440820/خریداری-60-دمنده-ایجاد-180-کیلومتر-آتش-بر-جنگل-های-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1