تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۴۰۷۹۲
در نشست با نمایندگان شیراز در مجلس مطرح شد

نظر مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس پیرامون سد تنگ سرخ و انتقال آب از بشار

۱۶
۱
نظر مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس پیرامون سد تنگ سرخ و انتقال آب از بشار
کبنا ؛مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: رودخانه بشار یکی از منابع مطمئن از لحاظ کمی و کیفی پیش بینی شده برای آبرسانی به شیراز می‌باشد و قرار است سالانه ۷۲ میلیون متر مکعب آب از این محل و همچنین از چشمه شش پیر سالانه ۲۸ میلیون متر مکعب آب شرب جهت کلانشهر شیراز تأمین شود.
 حمیدرضا دهقانی روز سه شنبه در نشست با نمایندگان شیراز در مجلس افزود: شرکت آب منطقه‌ای فارس، اجرای خط انتقال آب از رودخانه بشار و چشمه شش پیر در شهرستان سپیدان که در یک مسیر قرار دارند را در نظر گرفته که با راه اندازی این پروژه انتقال آب سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به حجم تأمین آب شیراز افزوده خواهد شد.
 دهقانی افزود: آبرسانی از رودخانه بشار به شیراز از محل سد تنگ سرخ در استان کهکیلویه و بویر احمد می‌باشد. در حال حاضر این سد توسط شرکت آب منطقه‌ای استان کهکیلویه و بویر احمد در دست اجرا می‌باشد و شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز با جلب مشارکت بخش خصوصی نسبت به انتقال آب از آن اقدام خواهد نمود. بخشی از منافع رودخانه بشار طبق قانون متعلق به استان فارس است و بنابراین فارس هم باید از آب این سد منتفع گردد.
 رئیس هیات مدیره آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: این پروژه آبرسانی با توجه به پتانسیل خوب مناطق غربی استان شکل گرفته که با توجه به سیاست‌های دولت، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای این پروژه بسیار حائز اهمیت است.
 ابراهیم عزیزی، جعقر قادری و روح الله نجابت سه نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به نگرانی پیمانکاران و سرمایه گذارانی که ممکن است با راه اندازی این خط انتقال در صورت عدم راه اندازی به موقع سد تنگ سرخ یاسوج متضرر شوند، خواستار رفع دغدغه‌های سرمایه گذاران این پروژه شدند.

 مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آب منطقه‌ای فارس هم در پاسخ اظهارداشت: البته این سد توسط استان کهکیلویه و بویر احمد در حال ساخت می‌باشد و ما فقط کار انتقال آب را به منظور حفظ حقوق آبی استان انجام می‌دهیم لیکن دغدغه‌های سرمایه گذاران در مدلهای مالی پیشنهادی وزارت نیرو حل شده است و درمتن قراردادهایی که بین کارفرما وسرمایه گذاران منعقد خواهد شد، برای عدم تحقق هر یک از موارد این قراردادها، جریمه‌هایی برای طرفین در نظر گرفته می‌شود.
 دهقانی تاکید کرد: وزارت نیرو امتیازات خوبی برای بخش خصوصی جهت ورود به صنعت آب لحاظ خواهد نمود و مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه فوق بسیار حائز اهمیت است.
 ۱۲ تیرماه جاری، طرح‌های گام نخست خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درود زن، تصفیه‌خانه آب شیراز و فاز اول آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان با حضور از راه دور رییس جمهوری و وزیر نیرو و در قالب پویش الف - ب- ایران به بهره‌برداری رسید.
جهت انتقال آب مورد نیاز بخشی از کلان شهر شیراز طرح انتقال آب از سد درود زن در قالب خط دوم مطالعه و سپس اجرای خط دوم آبرسانی به شهر شیراز از سد درودزن با استفاده از توان شرکت‌های داخلی آغاز گردید. عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۰ آغاز شده، این طرح شامل خط لوله، ایستگاه افزایش فشار، ساخت مخازن سه گانه، حفرتونل به طول ۵ کیلومتر می‌باشد که علی رغم مشکلات موجود با جدیت دنبال شده و گام نخست این طرح به ظرفیت ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آماده افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
بحران آب و تنش آبی در فصول گرم سال موضوعی است که هر سال با رسیدن فصل تابستان نمود تازه پیدا می‌کند، استان فارس و کلان شهر شیراز در تیررس مشکلات ناشی از تنش آبی است و این موضوع در سال گذشته و امسال نمود بیشتری یافت.
استان فارس که طی سالهای گذشته بحران خشکسالی داشته همچنان با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند، کشت‌ها از آب می افتد، سدها خالی می‌شود، آب در شرایطی شکننده و آسیب پذیر قرار دارد.
سال‌هاست که استان فارس از اثرات و پیامدهای خشکسالی و تداوم آن رنج می‌برد، عواقب این پدیده طبیعی که گاه البته با دخالت‌های انسانی و سوء مدیریت‌ها بیشتر و بیشتر شده است بر بنیان اقتصادی، اجتماعی این استان تأثیر گذاشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای حسینی امام جمعه یاسوج کارشناسی صحبت میکنه
مطمئنا بسود بویراحمد خواهد بود. ما باید بخود ببالیم چنین استعدادهای در استان داریم
ف
Iran, Islamic Republic of
بالاخره دم خروس بیرون زد/فاجعه ای برای بویراحمد درپیش خواهدبود
مموتی
Iran, Islamic Republic of
ارث باباته اینطوری حق به جانب حرف میزنی ؟؟بویراحمدی دیگه نمونده حق داری
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نمایتدگان ماهم فقط دنبال تعریف از خود و تغییرات درون ادارات هستن
Iran, Islamic Republic of
مبارکشونه
Iran, Islamic Republic of
اخ تا یه روز قبل از قیوم قیومت سی مردم یاسوج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بویراحمدی ها دیگه خوزستانی‌ها ی بیچاره نیستند که آب رابذارن شیرازی ها ببرن بعد خودشون از قحطی آب بمیرن با خشکسالی های پی درپی این چند سال
Iran, Islamic Republic of
دلیل ندارد بدلیل توسعه جمعیت اشتباه در شیراز بی اب ما بیاییم چشمه ها و رودخانه ها را بخشکانیم
سرانه مصرف هر
Iran, Islamic Republic of
شیراز هم همان بلایی که اصفهان بر اب چهارمحال اورد را بر سر کهگیلویه می اورد
پررویی مدیر اب شیراز و سادگی همکاری مسیولان و مردم کهگیلویه هم قصه تکراری باخت زاگرسیهاست
روح الله
Iran, Islamic Republic of
سد تنگ سرخ هنوز درست نشده تا درست شد اونوقت.
نوید
Iran, Islamic Republic of
چقد وقاحت و بی شرمی داره رک میگه از استان کهگیلویه و بویراحمد تامین میشه کارشم خودشون میکنن ما زحمت میکشیم خودمون انتقالش میدیم شیراز ،نکبت ببره مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد رو خاک بر سر همشون ک فقط توی فکر بیت المالن و شهر رو نابود کردنه
Iran, Islamic Republic of
. بویراحمد که اجازه ساخت چنین سدی رو دادن. سیاست گذاری اشتباه باعث نابودی زاگرس میشه
Iran, Islamic Republic of
تنها سدی که رویش به سمت استان کهکیلویه و بویر احمد است و ممکن منافعی برای استان داشته باشد سدتنگ سرخ است که این هم قرار است آبش را به استان دیگر ببرن . واقعا از مسئولان انتظار است سهم حق آبه استان و پایین دست این سد را محفوظ بماند . فردا این مسئله باعث بحران اجتماعی نشود .
Iran, Islamic Republic of
استان فارس سالهای زیادی است منابع وسرمایه های استان بی صاحب کهگیلویه وبویراحمد را به سرقت می برد
فانوس
Iran, Islamic Republic of
مسئولین دنبال منافع شخصی اند ما مردم باید حواسمون باشه که دارن چه کارا میکنن باید اطلاع رسانی کنیم و اعتراض کنیم نذاریم دلشون میخواد بکنن
مصطفی امیری
Iran, Islamic Republic of
منطقه حومه یاسوج تشنه ترازفارس است این هم بی عدالتی که مردم حق اظهارنظرندارند
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1