کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجمع کارگران پتروشیمی گچساران؛ از نماینده، فرماندار و امام جمعه گچساران استمداد می طلبیم / چرا حقوق کارگر پتروشیمی نورآباد و بهبهان افزایش پیدا کرده ولی گچساران نه!

5 آبان 1400 ساعت 13:03

کارگران پتروشیمی گچساران به دلیل تعویق در عدم پرداخت حقوق، پایین بودن حقوق با وجود سختی کار، جلوی فرمانداری گچساران تجمع کردند.


کارگران پتروشیمی گچساران به دلیل تعویق در پرداخت حقوق، پایین بودن حقوق با وجود سختی کار و مشکلات اقتصادی، جلوی فرمانداری گچساران تجمع کردند. تجمع کارگران در حالی است که چند ماه گذشته یک کمپین سراسری در کشور برای افزایش حقوق کارگران برگزار شد، ولی در گچساران هیچ افزایش حقوقی داده نشد، و حتی برخی از کارگران از پتروشیمی مرخص شدند و عذرشان خواسته شد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، امروز چهارشنبه (5 آبان 1400) جمعی از کارگران پتروشیمی گچساران، همزمان با حضور مسئولان از جمله نماینده گچساران و باشت، مدیرکل اداره کار و دیگر مسئولان شهرستانی در جلسه شورای اداری این شهرستان، جلوی فرمانداری تجمع کرده و خواستار شنیده شدن خواسته هایشان شدند.
یکی از کارگران پتروشیمی گچساران در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: ما اعتصاب نکرده ایم و فقط برای اینکه حقوقمان کفاف زندگی و خرج و مخارج زندگی را نمی دهد تجمع کرده ایم و از فرماندار و امام جمعه گچساران استمداد می طلبیم، با هیچ کس حرف نمی زنیم، فقط می خواهیم با فرماندار، نماینده و امام جمعه حرف بزنیم.
این کارگر پتروشیمی به نمایندگی از دیگر کارگران گفت: بعد از اینکه کمپین اعتراضی چند ماه پیش در سراسر کشور ایجاد شد، حقوق کارگران در پتروشیمی های دیگر افزایش پیدا کرد، تنها جایی که افزایش حقوق نداده پتروشیمی گچساران است.
وی گفت: پتروشیمی نورآباد، پتروشیمی بهبهان، همگی افزایش حقوق داشته اند ولی گچساران هنوز بر همان پایه حقوق قبلی است در حالی که وضعیت اقتصادی و گرانی زیاد شده است و قبل از آن هم درگیری ما با حقوق بخاطر همین مسائل اقتصادی و سختی کار بوده است.

وی افزود: زحمت کارگران، حتی کارگران ساده خیلی زیاد است، کار کردن با سنجد و دیگر دستگاه ها، کار کردن در ارتفاع، خطرات خود را دارد ولی یک کارگر ساده کمکی در پتروشیمی 4 میلیون یا 5 میلیون می گیرد، در حالی که در بهبهان کارگر کمکی 8 میلیون می گیرد.
این کارگر پتروشیمی اظهار کرد: نیروهای تخصصی هم همینطور است، آنها زیر 10 میلیون، کمتر از جاهای دیگر حقوق می گیرند، در حالی که پتروشیمی های دیگر اگر بروید حقوقشان به بالای 10 میلیون افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: با رهن 80 میلیونی و اجاره یک میلیونی، سختی کار، موقت بودن کار، گرانی بازار، خرج و مخارج زن و فرزند، کارگر دستش به کجا بند است، ما باید به چه کسی مشکلاتمان را بگوییم، چرا حقوق کارگر پتروشیمی نورآباد و بهبهان و سراسر کشور افزایش پیدا کرده ولی گچساران نه!
به گزارش کبنا، ارمغانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع کارگران حضور پیدا کرده و قول رسیدگی به کارگران پتروشیمی را داد.
ارمغانی اظهار کرد: تلاش مان این است که مشکلات کارگران را بزودی مرتفع کنیم، برای آینده وعده نمی دهیم، بلکه سعی می کنیم راه حل را پیدا کنیم.
ارمغانی بیان کرد: یک محور دیگر مشکل، فرا استانی است و باید مسئولین کشوری چنین مسائلی را در دستور کار خود قرار دهند. قول می دهیم در آینده نزدیک تا حصول نتیجه، مشکل کارگران را پیگیری خواهیم کرد.


کد مطلب: 440574

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440574/تجمع-کارگران-پتروشیمی-گچساران-نماینده-فرماندار-امام-جمعه-استمداد-می-طلبیم-چرا-حقوق-کارگر-نورآباد-بهبهان-افزایش-پیدا-کرده-ولی-نه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1