تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۴۰۵۴۱
در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

برگزاری آیین تودیع معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد + حکم جدید صمیمی دوست / صمیمی دوست: سومین استان در کاهش نرخ بیکاری هستیم / 134 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشت / پیشرفت طرح های دانش بنیان استان

۵
۲
برگزاری آیین تودیع معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد + حکم جدید صمیمی دوست / صمیمی دوست: سومین استان در کاهش نرخ بیکاری هستیم / 134 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشت / پیشرفت طرح های دانش بنیان استان
کبنا ؛صبح امروز دومین نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست در روز سه شنبه (4 آبان ماه 1400)، سید حشمت الله صمیمی دوست معاون سابق امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آئین تودیع خود، به سخنرانی پرداخته و گفت: سومین استان در کاهش نرخ بیکاری هستیم.
صمیمی دوست اظهار کرد: با وجود تعطیلی صنوف و کسبه به دلیل شیوع ویروس کرونا تلاش شد و نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد.
وی افزود: استفاده مطلوب از کانون اشتغال روستایی از جمله عملکردهای خوب دولت بوده که بر این اساس تاکنون 3 هزار و 962 متقاضی موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ 336 میلیارد تومان شده اند که بطور صد در صد تسهیلات اشتغال زایی روستایی جذب شد.
صمیمی دوست گفت: میزان تعهد اشتغال استان، در پایان سال 99،  17 هزار و 174 نفر بود که خوشبختانه فراتر از این تعهد رفتیم و رشد 127 درصدی را تجربه کردیم.
وی افزود: تا پایان سال 97، 271 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان بوده که در پایان سال 99 به 498 میلیارد تومان رسیده است که رشد 84 درصدی را تجربه کردیم.
وی با بیان اینکه «این شاخص ها واقعیات را نشان می دهد» گفت: حجم سرمایه گذاری افزایش یافته و شاهد افزایش درامد مالیاتی و کاهش نرخ بیکاری بوده ایم.
صمیمی دوست گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 55 جلسه با 737 مصوبه داشتیم که در این مدت 134 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشته اند که اشتغال 950 نفر ایجاد کرده اند، بزرگترین واحد استان واحد فولاد بویراحمد بوده که در این مدت فعال شد.
صمیمی دوست گفت: حل مشکل دامداری ها و دامپروری ها بوده که مشکلاتی با آب منطقه ای داشته اند، 115 متقاضی که مشکلاتی داشتند، مشکلاتشان در مدت ذکر شده رفع شد.
وی گفت: انعقاد دو تفاهم نامه مهم اقتصادی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، از مهمترین اقداماتی بوده که در طی این دو سال انجام گرفته است. از ظرفیت های قانونی مغفول استفاده شد. تعداد 133 طرح مهم اقتصادی در حیطه های کشاورزی، صنعتی، گردشگری یا تکمیل و به بهره برداری یا کلنگ زنی شد، که سرمایه گذاری این طرح ها قریب به 62 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 19 هزار میلیارد تومان در این پروژه ها هزینه شده است.
صمیمی دوست بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان ما حدود 400 میلیون دلار به دو طرح پتروشیمی که معادل بیش از 10 هزار میلیارد تومان است تزریق شد.
معاون پیشین استاندار کهگیلویه و وبویراحمد گفت: مجوز دپارتمان ملی گیاهان دارویی را به عنوان یک مرکز بین المللی و کشوری توسط استان اخذ شد، ایجاد دهکده گیاهان دارویی، ایجاد واحدهای صنعتی جهت فراوری گیاهان دارویی، از جمله محورهای اقتصادی مورد توجه استان بوده که در سفر ریاست جمهوری به استان 50 میلیارد تومان به یکی از طرح های صنعتی در این زمینه اختصاص پیدا کرده است.
صمیمی دوست گفت: طرح دانش بنیان تولید آنتی بیوتیک های دامی بر پایه گیاهان دارویی و تولید آفت کش های دارویی، پیشرفت 60 درصد دارد. دومین واحد تولید بزرگ مواد آرایشی و بهداشتی و واحد تولید عصاره و دمنوش های گیاهی که بر پایه علوم دانش بنیان است را در استان راه اندازی کرده ایم.
وی گفت: در حوزه معادن، فعال سازی بر پایه ظرفیت ها و پتانسیل های استان صورت گرفته، تلاش در تکمیل حلقه های زنجیره تولید با نگاه ظرفیت های بلااستفاده استان طی این مدت صورت گرفته است.
صمیمی دوست گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری نیز خوشبختانه طرح های خوبی ارائه گردید که ان شاالله عملیاتی می شوند.
وی بیان کرد: از نگاه ویژه جناب آقای دکتر کلانتری نسبت به بنده، نگاه شورای اداری، شورای تأمین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم ولی فقیه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به بنده تشکر و تقدیر دارم، ما را به خاطر تندی در جلسات ببخشید، هدف توسعه استان بو آده است.
وی در انتها گفت: در دولت جدید نیز آمادگی داریم در کنار آقای احمدزاده باشیم و به توسعه استان کمک کنیم، برای آقای عسگری آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
به گزارش کبنا نیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی حکمی سید حشمت اله صمیمی دوست را به عنوان مشاور اقتصادی و پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.





 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
صمیمی کم وزیاد می گوید
Iran, Islamic Republic of
صمیمی دوست نیروی خوبیه ان شا الله استاندار محترم بیشتر ازش استفاده کنه
Iran, Islamic Republic of
آقای صمیمی
لطفا لیست ۱۳۴ واحدی که به تولید برگشت، در رسانه ها اعلام نمایید . ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با این همه جوانان بیکاران به جز بچه های ایثارگران و مسئولان
Iran, Islamic Republic of
بنازم دکتر صمیمی پاک دست وتوانمند ...ان شاالله همیشه سلامت باشند خداراشکر که بازم افتخاری خدمت برسیم را پیداکردیم .🙏
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1