کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش مارگون

2 آبان 1400 ساعت 22:41

آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش مارگون با حضور مسئولان قضایی استانی و شهرستان های دنا و مارگون در مصلای نماز جمعه ی این شهر برگزار شد.


آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش مارگون با حضور مسئولان قضایی استانی و شهرستان های دنا و مارگون در مصلای نماز جمعه ی این شهر برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، در این آیین سید وحید موسویان معاون قضایی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنان خود به توصیه به مقامات قضایی و دولتی شهرستان مارگون در خصوص مواردی از قبیل توجه به حقوق عامه و امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه کارخانه سیمان مارگون و اراضی متعلق به شرکت شهرک های صنعتی استان پرداخت.
موسویان افزود: پیگیری و مطالبه گری در حوزه سد سقاوه، بهسازی و تعریض جاده های منتهی به شهرستان، از جمله مطالبات به حق مردم شهرستان مارگون می باشد.
معاون قضایی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ارتباط مؤثر رئیس دادگاه بخش مارگون با سایر مقامات و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: ارتباط موثر با امام جمعه و نهادهای انقلابی را در جهت پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه پیوسته داشته باشید.
به گزارش کبنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون قضایی دادگستری استان در پایان اظهار کرد: پیگیری به منظور استقرار فرماندهی انتظامی و سایر ادارات در شهرستان، و برخورد قاطع با پدیده ی تهیه زغال از درختان بلوط را مد نظر داشته باشد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام خواجه‌پور امام جمعه شهرستان مارگون در سخنانی با اظهار اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است گفت: ما باید همواره در این راستا بکوشیم، همانطور که پیامبر اکرم با تقواترین و با اخلاق ترین شخص بوده و ما هم باید از او پیروی کنیم.
وی در ادامه از مسئولیت ها به عنوان امانت الهی نزد بندگان خداوند یاد کرد و افزود: ما باید نسبت به این مسئولیت ها امانتدار، و وظایف خود را به خوبی اجرا کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشکر از رئیس قبلی دادگاه عمومی بخش مارگون  اظهار کرد: هر کاری که برای رضای خدا بخواهیم انجام دهیم، به عدالت رفتار کنیم و ممکن است یکسری مخالفت‌های داشته باشد و برای ارتقاء عدالت اجتماعی از هیچ تلاشی دست نکشیم و آقای رهبر در کاهش جرائم و مشکلات سنگ تمام گذاشتند.
 
همچنین در این آیین قائمی فرماندار شهرستان مارگون  نیز در سخنانی با اشاره به اینکه لازمه ی توسعه و پیشرفت این شهرستان اتحاد و همدلی و وحدت میان اقوام ساکن در این شهرستان و پای کار بودن همه مسئولان است اظهار داشت: مارگون زاییده فقر و محرومیت و البته کم توجهی مسئولان است و مضاف بر محرومیت، مظلومیت این شهرستان است.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم استقرار ادارات شهرستان به جهت کاهش هزینه های مردم گلایه و تأکید کرد: مدیران کلی که تاکنون تلاشی برای استقرار ادارات شهرستانی در مارگون انجام نداده اند، به مقامات بالاتر معرفی خواهند شد.

 حامد رهبر رئیس قبلی دادگاه عمومی بخش مارگون نیز در سخنانی اظهار داشت: حدود ۵ سال افتخار خدمت گذاری در شهرستان مارگون توفیق ادای وظیفه در منصب دیگری از مناصب دستگاه قضایی برای بنده فراهم شده است بیش از هر چیز خداوند متعال را سپاسگزارم که در طول دوران خدمتم همه تلاشم را در جهت استقرار نظم و امنیت و گسترش عدالت، مقابله با فساد، احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و تکریم شهروندان مصروف داشته‌ام.
 که در همین راستا به جهت حفظ امنیت و استقرار آرامش تلاش های گسترده ای در مقابله با نزاع های عمومی سرقت حمل سلاح و سایر جرائم خشن صورت گرفته که بحمدالله تاکنون شاهد برقراری نظم و امنیت در تمامی حوزه قضایی شهرستان مارگون می باشیم.
رهبر از تلاش‌های خود درباره حمایت از سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد و افزود: کارخانه سیمان مارگون با تمام توان در حال تولید و فعالیت می‌باشد و این امر سبب دلگرمی به تشویق سرمایه‌گذاری در جهت فراهم آوردن مقدمات راه‌اندازی خط دوم تولید گردیده است. و موجب به کارگیری بیشتر از جوانان این شهرستان خواهد شد.
 وی با اظهار اینکه ۹۸ درصد از ابلاغات در حوزه قضایی شهرستان مارگون الکترونیک است، اظهار داشت: در راستای کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به امور قضایی، اقداماتی از جمله؛ ابلاغ الکترونیک، مختومه نمودن تعداد کثیری از پرونده های معوقه صورت پذیرفته است.

 در ادامه این آیین علیرضا بهنام رئیس دادگاه عمومی بخش مارگون نیز در سخنانی گفت: ما برای امنیت این مردم هزاران شهید داده‌ایم، اجازه تعدی و ایجاد مزاحمت مردم را به هیچ وجه به شخصی نخواهیم داد.
 بهنام افزود: امنیت پایدار برای مردمی که به انقلاب وفادار هستند و شهید دادند، باید تأمین شود و در این راستا دستگاه قضایی و انتظامی فقط وظیفه ندارند بلکه همه مردم و مسئولین وظیفه دارند که برای ایجاد نظم و امنیت تلاش نمایند.
 وی با اظهار اینکه تنها یک دسته یک درصد از مردم قانون گریز هستند و ما اجازه نخواهیم داد که این یک درصد، امنیت ۹۹ درصد دیگر را خراب نمایند.
بهنام به کسانی که امنیت مردم را مخدوش نمایند هشدار داد و تصریح کرد: کسانی که دست به سلاح ببرند و امنیت مردم را مخدوش نمایند، برخورد با این افراد بسیار قاطع، سخت و خشن خواهد بود.
در این آیین از تلاشهای ارزنده حامد رهبر رئیس قبلی دادگاه عمومی بخش مارگون تقدیر شد و علیرضا بهنام به عنوان رئیس جدید دادگاه این بخش به حاضران معرفی گردید.



 


کد مطلب: 440495

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440495/تکریم-معارفه-رئیس-دادگاه-عمومی-بخش-مارگون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1