کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سد تنگ سرخ به نام یاسوج به کام شیراز؛

خدمت تمام قد مسئولین آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد به فارس

هادی سینایی

1 آبان 1400 ساعت 10:18

هادی سینایی فعال محیط زیستی در واکنش به تکذیب خبر انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز توسط مسئولین آب منطقه ای استان واکنش نشان داده و گفته است: نمی دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ، اما آنچه را که باور داریم این است که ، اسناد و مجوزات صادره چیزی خلاف بر گفته های شما را نشان می دهد احتیاط کنید مورد غضب مردم قرار نگیرید.


هادی سینایی فعال محیط زیستی در واکنش به تکذیب خبر انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز توسط مسئولین آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داده و گفته است: نمی‌دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را، اما آنچه را که باور داریم این است که، اسناد و مجوزات صادره چیزی خلاف بر گفته‌های شما را نشان می‌دهد احتیاط کنید مورد غضب مردم قرار نگیرید.
به گزارش کبنانیوز، برهمین اساس هادی سینایی فعال زیست محیطی طی یادداشتی آورده است: مرددیم، نکند جای مسئولین دو استان جابجا شده است و ما بی خبریم؟ یا شایدم جای دو استان جابجا شده است؟ دلیل این همه خدمت آبی مسئولان آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمدبه فارس آن هم در این شرایط خشکسالی چه می‌تواند باشد؟ مردم حق دارند مطالبه گری کنند، حق دارند نسبت به آینده فرزندان خود حساس باشند، مسئولین هم وظیفه دارند به مردم خدمت کنند، وظیفه دارند در هر جایی که شائبه‌ای پیش آمد صادقانه و شفاف با مردم رو راست باشند.
درحالی مسئولین آب منطقه‌ای استان اختصاص آب از سد تنگ سرخ به شیراز را تکذیب می‌کنند و دوپهلو حرف می‌زنند که بند 2 پیوست مجوز صادره، از تخصیص آب به میزان 56 میلیون متر مکعب در سال،  جهت تأمین، کمبود و مصارف شرب شیراز و شهرک‌ها و روستاهای اطراف آن حکایت دارد. این درحالی است که اکثر روستاهای اطراف شهر یاسوج و حتی حومه شهر در سال جاری از تنش آبی بالایی برخوردا بوده است.
در خصوص سد و سد سازی، صاحب نظران این حوزه بهتر و علمی‌تر دین مطلب را ادا خواهند کرد و شکی نسیت، اما آنچه که در این یادداشت مورد توجه بوده، تراژدی غم انگیز تکذیب انتقال آب از این سد به فارس توسط مسئولین آب منطقه‌ای استان است.
حالا ما نمی‌دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را، اما مطمئنم، خوشحالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی فارس از مصوبات آبی سفر هفته گذشته رئیس جمهور به شیراز، حکایت از به صدا درآمدن زنگ آبی پرخطری برای بشار و آشوب شومی برای کهگیلویه  بویراحمد دارد
دیر یا زود ماه‌ی که یک شبه معلوم نباشد دوشبه عالم گیر خواهد شد در صورت عملیاتی شدن این پروژه  مطمعن باشید  آنچه را که هرگز فراموش نخواهیم کرد خیانت آبی شما به استان است.
علی ایحال مسئولین آب منطقه‌ای استان اعلام کرده‌اند، طی چند روز آتی در نشستی با خبرنگاران به تشریح جزئیات خواهند پرداخت ما هم منتظریم در صورت عدم شفاف و سازی اقناع ازحق و حقوق قانونی و شهروندی خود دفاع خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 440451

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440451/خدمت-تمام-قد-مسئولین-آب-منطقه-ای-کهگیلویه-وبویراحمد-فارس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1