کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطاب به وزیر بهداشت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

در انتصاب مدیران به تقسیم‌بندی مناصب بین نمایندگان توجه نکنید

26 مهر 1400 ساعت 21:28

تشکل های بسیج دانشجویی و جامعه اسلام علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتصاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان و سهم خواهی ها هشدار دادند.


تشکل‌های بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتصاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیانیه صادر کرد.
به گزارش کبنا، در این بیانیه‌ی آمده است؛
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نه تنها یک نهاد آموزشی است، بلکه می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین نهادهای اجرایی هر استان نیز بوده که سلامت جامعه به عملکرد آن گره خورده است. بنابراین در تعیین مسئولین این دانشگاه، باید معیارهایی را در نظر گرفت که این نهاد بتواند با نهایت توان و تحول‌گرایی آن گونه که شایسته جامعه است، به خدمت بپردازد. با توجه به لزوم ایجاد تغییر در سیستم مدیریتی دانشگاه، حساسیت این موضوع و ورود جریان‌های خاص و سهم‌خواه، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به دور از هرگونه وابستگی به فرد و یا جناحی خاص، معیارهای راستین جهت انتصاب رئیس آینده دانشگاه را برای مسئولین تصمیم‌گیرنده (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار) تبیین نموده و بر حسن توجه به این معیارها تاکید و نظارت می‌نمایند:
 ۱. مردم به این امید رأی دادند که رویه‌ها و ساختارها تغییر کند و نباید افرادی که امیدی به تحول در زمان مدیریت ایشان نیست و ادامه دهنده راه دولت قبل می‌باشند و یا وابسته به جریانات سیاسی و حزبی خاص و نمایندگان مجلس بوده و یا گزارشاتی مبنی بر تخلفات مدیریتی ایشان وجود دارد، در مناصب مدیریتی قرار گیرند و تصمیم‌گیری در این مورد باید به دور از هرگونه وابستگی انجام شود.
 ۲. وزیر محترم بهداشت و استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت و اعمال نفوذ نمایندگان در کارهای اجرایی، کاملاً مستقل تصمیم گرفته و به تقسیم‌بندی مناصب بین نمایندگان توجه نکنند که عزت دهنده و حامی اصلی خداست.
 ۳. انتصابات باید به دور از هرگونه قوم و قبیله‌گرایی و فشار از سوی سایر مسئولان بوده و شایسته‌سالاری مبتنی بر تخصص علمی، مدیریتی و تعهد، مد نظر استاندار و وزیر بهداشت قرار گیرد. حلقه‌های بسته مدیریتی باید شکسته شود و مسئولین آینده همگی از یک حزب یا جناح خاص نباشند که خود عامل ایجاد انحصار و فساد است.
 ۴. تشکل‌ها، نه تنها بر انتصاب رئیس دانشگاه نظارت داشته بلکه در انتصاب معاونین و مدیران دانشگاه نیز نظارت خواهند داشت.
 ۵. جریان‌های تمامیت‌خواه و انحصارطلب نیز در اطراف بعضی گزینه‌ها وجود دارد که در انتخاب این افراد باید نهایت دقت صورت گیرد اگرچه آن گزینه به عنوان گزینه انقلابی مطرح باشد یا نباشد.
 ۶. شنیده‌ها حاکی از این است که برخی گزینه‌ها صرفاً به دلیل سهم‌خواهی و لجاجت‌ها مطرح شده‌اند. از استاندار محترم انتظار می‌رود تقوا پیشه کرده و درگیر این حواشی نشده و رضایت الهی را اولویت قرار دهد.
 ۷. چیزی که این روزها بیشتر دیده می‌شود بازی با نام‌ها و اسامی است. آقایان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز از گزینه‌های پیش رو برنامه و راهبرد مدیریتی بخواهند و نباید جریان‌های سیاسی، ایشان را از این امر باز دارند. به محض انتخاب مسئول جدید، تشکل‌های دانشجویی از مسئول منتخب برنامه خواهند خواست و برنامه ایشان در جلسه‌ای بررسی خواهد شد و بنابراین نحوه عملکرد مسئولین در انتخاب رئیس جدید مشخص خواهد شد.
 ۸. مسئول آینده باید تحول‌گرا باشد. بررسی شود که برنامه مدیریتی گزینه‌ها (اگر داشته باشند)، تا چه میزان می‌تواند شرایط فعلی را تغییر دهد و سپس تصمیم‌گیری کنند.
 ۹. نباید افرادی انتخاب شوند که دچار تعارض منافع هستند و انتصاب افرادی باید صورت گیرد که در بخش خصوصی هیچ‌گونه منفعتی نبرده و فاقد هرگونه مطب، آزمایشگاه، درمانگاه و... باشند.
۱۰. تشکل‌های دانشجویی با هیچ کدام از مسئولین عهد اخوت نبسته و اگر مسئولی بخواهد قدمی پا کج بگذارد، فارغ از این که آن مسئول انقلابی باشد یا نباشد، بدون هیچ گونه رودربایستی در برابر او خواهند ایستاد.
 اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم؛ تقوای الهی پیشه کنید و هرکس را طبق صلاحیت و جایگاه واقعی‌اش در مناصب قرار دهید. به رأی مردم احترام بگذارید چرا که در آینده نه چندان دور مورد قضاوت قرار خواهید گرفت.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
 بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
 
 


کد مطلب: 440276

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440276/انتصاب-مدیران-تقسیم-بندی-مناصب-بین-نمایندگان-توجه-نکنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1