کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

آقای وزیر، ریاست دانشگاه یاسوج را به آدم‌های حاشیه دار تحویل ندهید / سیاسیون بی‌خاصیت دل برای دانشگاه و جوانان نمی‌سوزانند

24 مهر 1400 ساعت 12:54

دانشگاه یاسوج بنا بود به یکی از ارکان و پایه‌های رشد و توسعه استان تبدیل شود اما در طی سال‌های اخیر دورانی رخوت و سکونی را سپری کرده است.


دانشگاه یاسوج بنا بود به یکی از ارکان و پایه‌های رشد و توسعه استان تبدیل شود اما در طی سال‌های اخیر دورانی رخوت و سکونی را سپری کرده است.
در سال‌های اخیر به کرات شاهد اخباری مبنی نبود خدمات رفاهی دانشجویی، تحصن کارکنان دانشگاه، استخدام‌های قومیتی، تعطیلی پروژه‌های عمرانی، دخالت نمایندگان در امور داخلی دانشگاه، بورسیه‌های غیرقانونی و... بوده‌ایم.
اخباری که هر کدام در نوع خود نشان از عمق بحرانی است که در دل حیات دانشگاهی جریان دارد.
اینک با وزیدن موسوم دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی خبرهای غیررسمی خبر از انتصابی افرادی سیاسی کار که در تمامی دوره‌ها و دولت‌ها خود مدعی ریاست دانشگاه یاسوج می‌داند!
افراد که بیشتر وجه پررنگ سیاسی دارند و جایگاه علمی آنها نیز حتی مخدوش می‌باشد و هیچ صنمی با دولت جدید انقلابی، مردمی و فسادستیز ندارند و صرفاً به بهای همشهری و هم ولایتی بودن با نماینده مجلس تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا رسیدن به ریاست فصل جدیدی از بحران‌ها و آسیب‌ها را در دانشگاه رقم بزنند.
فردی که محبوبیت چندانی در میان جامعه دانشگاهی، کارکنان و دانشجویان ندارد و به گواه بسیاری با افراد چهره علمی که برای استان و دانشگاه افتخار آفرینی می‌کنند سر عداوت دارد چگونه می‌تواند مدیری مطلوب و موفق باشد!
 در طی سال‌های اخیر، جریانی انقلابی در جایگاه‌های علمی ظاهر شده و در تمامی عرصه‌های علمی، دانشگاهی و اجرایی فعالیت مؤثر دارد و وزارت علوم نیازمند آن است در جهت تحقق هرچه بیشتر آرمان‌های دولت کنونی از این چهره‌های علمی بهره کافی را ببرد.
بی شک یکی از این شخصیت‌ها دکتر سید امین موسایی است. فردی که کارشناسی ارشد، دکترا تا پست دکترای خود را در دانشگاه فنی مونیخ آلمان را در کوتاهترین زمان با درجه عالی به پایان برد و به همین خاطر در دانشگاه مونیخ در سطح ارشد تدریس می‌کرده و با وجود این موقعیت عالی دانشگاهی در قلب اروپا به شهر و دیار خود بازگشته است، نیازمند حمایت و توجه است.
دکتر موسایی بعنوان فردی که در طی سال‌های متمادی معلم نمونه از طرف دانشجویان انتخاب شده و وجاهت علمی، اخلاقی و دانشگاهی خود را اثبات کرده است می‌بایست در معادلات دانشگاهی دیده شود و افرادی که به هر طریق ممکن قصد تصرف صندلی مقدس دانشگاه دارند نیز باید از توجهات و عنایات دولت جدید انقلابی سلب شوند. در کنار وی، می‌توان از دکتر شهاب الدین حاتمی که در متشرع بودن و جایگاه و توان علمی او هیچ شکی وجود ندارد و همگان بر آن صحه می‌گذارند. دکتر محمد غلامی و دکتر مجتبی شریعتی نیز می‌توانند، عهده دار این مسئولیت شوند.
در طی روزها و هفته‌های آینده ریاست جدید دانشگاه یاسوج منصوب می‌شود و وزیر علوم دولت انقلابی در این راه آزمون سخت و دشواری را در پیش دارد و ما جامعه دانشگاهی خواستار بذل توجه به گلایه‌ها و توصیه‌ها در این زمینه می‌باشیم. محمدعلی زلفی گل که خاک خورده کلاس درس و دانشگاه است، بهتر از هر کس دیگری می‌داند که چه کسی باید در مسند ریاست دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه یاسوج قرار بگیرد. این انتظار می‌رود که وزیر علوم با تحقیق، شناخت کامل، پرس‌وجو و بررسی تمام گزینه‌ها، بهترین فرد را برای رئیس دانشگاه یاسوج انتخاب کند و گوش به سیاسیون و بعضاً نمایندگانی که هیچ دستاوردی در طول سال‌های اخیر برای مردم نداشته‌اند، ندهد و در مسیر اهداف والای انقلاب و دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی قدم بردارد چرا که فرداها رسانه‌های آزاد و فعالان اجتماعی فریاد مطالبه گری شان بلند خواهد شد.
 


کد مطلب: 440199

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440199/آقای-وزیر-ریاست-دانشگاه-یاسوج-آدم-های-حاشیه-دار-تحویل-ندهید-سیاسیون-بی-خاصیت-دل-جوانان-نمی-سوزانند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1