کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دادستان شهرستان بهمئی در یک تذکر قانونی و جدی مطرح کرد

وضعیت بحرانی زباله‌های لیکک

21 مهر 1400 ساعت 19:54

دادستان شهرستان بهمئی گفت: وضعیت زباله‌های لیکک مورد قبول مردم و مقام قضایی نیست و در بحث حقوق عامه با مقام یا فردی تعارفی نداریم. 


عبدالله حبیبی‌منش دادستان شهرستان بهمئی گفت: وضعیت زباله‌های لیکک مورد قبول مردم و مقام قضایی نیست و در بحث حقوق عامه با مقام یا فردی تعارفی نداریم. 
به گزارش کبنا، حبیبی منش در مورد وضعیت نامناسب مکان جمع آوری زباله‌ها و خطرات ناشی از آن برای محیط زیست و روستاهای اطراف گفت: متاسفانه زباله‌ها بدون هیچ گونه مدیریتی در کنار جاده‌ی ورودی به محل و در زمین‌های زراعی و منابع طبیعی و مراتع اطراف رها شده است که اثرات بسیار مخربی بر محیط زیست اطراف شهر داشته و بسیار جای تاسف دارد. 
وی با اشاره به اینکه زباله شهرستان بهمئی در وضعیت فعلی تهدید علیه بهداشتی عمومی مردم این شهر است، افزود: وضعیت موجود به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و در صورت قصور مسؤولان، اقدامات قضایی انجام می‌شود.
وی افزود: این محل تقریبا در دو کیلومتری شهرستان واقع شده است و عشایر و روستاهای اطراف به شدت از این وضعیت گلایه‌مند و نگران هستند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه تصاویر ضبط شده توسط مردم مستقیما به مقام قضایی رسیده و جای هیچ‌گونه اغماضی وجود نداشته و مردم از ما پاسخ مناسبی درخواست دارند.
    
حبیبی منش گفت: با حضور اعضای شوراي اسلامي شهر لیکک و سرپرست شهرداری در همان محل مصوب شد که ظرف ۴۸ ساعت زباله‌های رها شده و محل دفن زباله‌ها ساماندهی شود و شهرداری نظارت کامل بر نحوه‌ی بارگیری تا تخلیه داشته باشد و زباله‌های پخش شده در زمین‌های اطراف توسط شهرداری و سازمانهای مردم نهاد و اهالی محل ظرف سه هفته جمع‌آوری گردد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گفت: رصد مستمر تا تعیین تکلیف قطعی زباله‌های شهرستان، دفن اصولی و بهداشتی پسماندها با تایید و نظارت محیط زیست و مخصوصا زباله‌های بیمارستانی، فنس کشی که از مطالبات شهروندان می‌باشد ادامه دارد و قطعا دادستان با قدرت با متخلفین طبق قانون و اینکه این زباله‌ها تهدید علیه بهداشتی عمومی است برخورد خواهد کرد.
بازرسی‌های مجدد از محل مذکور حکایت از برخی فوری اقدامات دارد منتها مطلوب و کامل نیست و می‌بایست وفق مصوبات صورت گرفته اقدام گردد.


کد مطلب: 440125

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440125/وضعیت-بحرانی-زباله-های-لیکک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1