کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت؛

کشف و ضبط ۲۲۹ ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

21 مهر 1400 ساعت 9:56

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط 229 دستگاه استخراج رمز ارز ( ماینر ) در مناطق مختلف این استان خبرداد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط 229 دستگاه استخراج رمز ارز ( ماینر ) در مناطق مختلف این استان خبرداد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، روز چهارشنبه (21 مهر 1400) "جمال معتمدی زاده" گفت: با تلاش همکاران لوازم اندازه گیری شرکت، در سالجاری توانسته ایم 229 دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر ) در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان بویراحمد بیشترین کشفیات غیرمجاز رمز ارز را بخود اختصاص داده است، اظهارداشت: توان مصرفی تمامی دستگاه های کشف شده استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از نیم مگاوات بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انرژی مصرفی این دستگاه ها که بصورت غیرمجاز مصرف شده بیش از یک هزار مگاوات بوده که میزان خسارات ریالی ناشی از استفاده غیرمجاز رمز ارزهای کشف شده هم بیش از یک میلیاردتومان بوده است.
معتمدی زاده تاکیدکرد که دستگاه‌های استخراج رمزارز، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و باعث برخی از خاموشی‌های ناخواسته در شبکه می‌شود.
وی گفت: کاهش خاموشی‌ها، بهبود ولتاژ شبکه، کاهش خسارت لوازم الکتریکی مشترکان و شناسایی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز از مزایای جمع‌آوری ماینر‌ها است
وی ادامه داد: امروزه متداول شده که دستگاه‌های ماینر به خانه‌ها رسیده که نه تنها کارایی ندارند و استفاده‌کنندگان از آن سودی حاصل نمی‌کنند بلکه مصرف برق بالایی دارد و به زودی نیز از رده خارج می‌شوند ضمن اینکه برای همسایگان نیز خسارت به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما در صورت شناسایی ماینرهای غیرمجاز به قیمت صادراتی هزینه برق را از آنها دریافت می‌کنیم و مشمول جریمه استفاده غیرمجاز از شبکه برق نیز خواهند شد و بعد از معرفی به دادگاه، جرایم اخذ و هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.
معتمدی زاده از مردم خواست برای تولید رمزارز از مشاوران استفاده کنند و به صورت قانونی و بعد از اخذ مجوز از وزارت صمت اقدام به تولید کنند. خرده‌ماینرها نیز در سایت‌های مربوطه ثبت‌نام کنند و در غیر این صورت با مجازات سنگین مواجه خواهند شد.
گفتنی است، از سال گذشته تاکنون 520 دستگاه استخراج رمز ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده است


کد مطلب: 440098

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440098/کشف-ضبط-۲۲۹-ماینر-غیرمجاز-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1