تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۴۰۰۶۹
رئیس مجلس پاسخ داد

اگر جنگ شود جوانان به میدان می آیند؟ / پاسخ قالیباف به یک سوال درباره عمق استراتژیک ایران

۱
۰
اگر جنگ شود جوانان به میدان می آیند؟
کبنا ؛رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه دومین دوره دو سالانه انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت و دفاع از حرم با بیان اینکه جنگ به پایان رسیده اما دفاع همچنان باقی است، گفت: اهل قلم و هنر لباس فاخری به تن می‌کنند که یاد شهدا باقی بماند و این کار همان ارزش فعالیت‌ها در دوران دفاع مقدس را دارد.
به گزارش کبنا و به نقل از خانه ملت رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتخارآفرینی مدافعان حرم عنوان کرد: پیش از این موضوع در نشست‌هایی که با دوستان داشتیم سوال می‌کردیم اگر جنگی شود، جوانان به میدان می‌آیند؟ که برخی گفتند بله و برخی می‌گفتند خیر؛ اما در زمان دفاع از حرم دیدیم که به برکت خون شهدا و خداباوری در حین اینکه فضای مادی‌گرایی و زندگی بود، باز هم جوانان شهرها و روستاها، بسیار مظلوم‌تر، به مناطق دوردست‌تر و در شرایط سخت‌تر رفته و در میدان حاضر شدند و خاطرات جنگ را تکرار کردند.
وی انسجام تشیع را به برکت مدافعان حرم دانست و گفت: همدلی که منجر به هم‌افزایی میان اهل سنت و تشیع در مبارزه با ظلم و دور کردن وهابیت و تکفیری‌ها در عراق، لبنان، یمن، سوریه و افغانستان شد، ثمره خون شهدا است لذا سنت‌های الهی در همه دوران‌ها پابرجاست.
قالیباف اضافه کرد: یک دوگانگی ساختگی ایرانی و غیرایرانی از سوی جریان تحریف در حال شکل‌گیری بود که تیر آنها به سنگ خورد و شهید ابومهدی و حاج قاسم در میدان مسلمانان عزیز شدند و آنها که خود را خادمین حرمین می دانستند، رسوا شدند که همه اینها به برکت خون شهدا بوده لذا باید از آن دفاع کرد تا تحریف نشود.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: دشمنان از گذشته به دنبال تحریف انقلاب و دفاع مقدس بودند و هر حرفی که بوی مکتب امام (ره) و انقلاب را داشته باشد از سوی دشمن مورد حمله واقع می‌شود و اهمیتی ندارد چه کسی آن را می‌گوید لذا جنگ نابرابر و سختی داریم که تهدید، تحریم و دروغ دارد و حتی حرف‌های قشنگ آنها نیز تماما ظلم است.
وی در ادامه با بیان اینکه تحریم و تحریف دو جنگ مهم علیه جبهه انقلاب و حزب‌الله است، عنوان کرد: البته ایمان داریم چون به سنت‌های الهی پایبند هستیم، پیروز قطعی خواهیم بود و معتقدیم سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شود و نه تحویل.
قالیباف با اشاره به اینکه از آغاز انقلاب تاکنون بقای نظام خود را شاهد هستیم، گفت: منظور از جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند این است که جهاد نباید به صورت تعریف و توصیف باشد یعنی موضوعات را باید عمیق و قوی و از رابطه علت و معلولی و به درستی در فضای رسانه‌ای مسموم علیه این فرهنگ دفاع کنیم لذا دست کسانی را که در این زمینه قلم می‌زنند و هنر ایفا می‌کنند را می‌بوسیم چرا که مجاهدت می‌کنند و باید این را زنده نگاه داشت.
چرا عمق استراتژیک ایران در پنجشیر و کابل نیست؟
رئیس قوه مقننه در ادامه با یادآوری این مطلب که امروز جمهوری اسلامی نه تنها بقای خود را با قدرت حفظ کرد و قدرت منطقه‌ای شده است، گفت: بلکه امروز هژمونی آمریکا را نیز در منطقه برهم زده‌ایم و آنها به دنبال به دنبال بازتعریف خود هستند.
وی در ادامه تأکید کرد: در جهاد تبیین آنها که اهل تحلیل، نظر، سخن و منطق هستند، باید صحبت کنند و به خصوص در موضوع افغانستان روشنگری کنند که برخی سوال‌ها مطرح می‌شود که چرا عمق استراتژیک ایران در سوریه، لبنان و عراق است اما در کابل و پنجشیر نیست؛ لذا تبیین این موضوع برای جامعه و جوانان مهم است که راهبرد ما را بدانند.
قالیباف با بیان اینکه جامعه مدرن امرز مملو از کثرت است و افراد با دیدگاه‌های متفاوت و مشابه زیاد هستند، ابراز کرد: این افراد باید مسائل را به درستی تحلیل کنند تا شک و تردید در اصل مسیر به وجود نیاید البته نقد و رویکرد متفاوت در هر حوزه‌ای وجود دارد که نظیر آن را در زمان جنگ داشتیم که حتی میان فرماندهان لشکر اختلاف نظر وجود داشت اما اگر باورها  تغییر کند و تحریف انقلاب به وجود بیاید، باید در برابر آن ایستاد.
مردم را از صحنه اقتصاد و فرهنگ دور کرده ایم
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ما درک نکردیم که ربا؛ جنگ با خداست و ریا باعث موفقیت جامعه نمی‌شود؛ اساس انقلاب اسلامی مردم هستند که آنها را از صحنه اقتصاد و فرهنگ دور کرده‌ایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به الگوی شکل گیری مدافعان حرم و مقابله با تروریسم داعش گفت: مبتنی بر سنت های الهی و مردم باوری یعنی همان الگوی دفاع مقدس مدافعان حرم در منطقه شکل گرفتند که با داعش جنگیدند درحالی که هیچ ارتشی نتوانست مقابل داعش ایستادگی کند.
وی افزود:  مدافعان حرم یگان ها و لشگرهایی بودند که اعضای آن از روستاها و شهرهای مختلف جهان اسلام آمدند و زیر مکتب اسلام و قران کنار هم جمع شدند یعنی همان تکیه بر مردم و در دوران دفاع مقدس نیز همین شرایط حاکم بود و همین مردم از گوشه گوشه کشور آمدند و کنار هم جمع شدند و توانستند آن رشادت ها را در دفاع مقدس بیافرینند. 
وی در ادامه با اشاره به تحولات دوران دفاع مقدس و شکل گیری نیروهای مردم مقابل دشمن، گفت: تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان شهید همدانی مظلوم و ساده بودند. شهید همدانی را برای اولین بار در عملیات والفجر 3 در مهران برای آزادسازی ارتفاعات کله‌قندی دیدم اما قبل از آن تیپ 32 انصار و 41 ثارالله را نداشتیم و همه به خاطر حضور مردم شکل گرفتند و در همان جا بود که روحیه شجاعت، متانت و صبر شهید همدانی را دیدم.
قالیباف با اشاره به وضعیت پشتیبانی نیروهای نظامی در دفاع مقدس یادآور شد: در زمان وقوع عملیات کربلای 5 در مرز شلمچه که تنها 4 کیلومتر تا بصره فاصله داشت، لشکرهای مختلفی حضور داشتند تا خط را حفظ کنیم و در همان زمان هر وقت به کنج باغ رضوان می‌آمدم می‌دیدم شهید همدانی کنار نیروهای خود و زیر آتش سنگین نشسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ا
Iran, Islamic Republic of
امروز شهدا رفتند اما اقای قالیباف حسابی سهمش را از انقلاب گرفت
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1