کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ائمه جمعه برگزار شد

تیم نیاورده‌ام از این فضا خارج شویم

19 مهر 1400 ساعت 17:05

سید علی‌احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه با ائمه جمعه استان دیدار کرد و دغدغه‌ها و پیشنهادهای آنها را شنید.


سید علی‌احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه با ائمه جمعه استان دیدار کرد و دغدغه‌ها و پیشنهادهای آنها را شنید.
 به گزارش کبنا، در این نشست که صبح روز (دوشنبه 19 مهر ماه 1400) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت که دولت سیزدهم انقلابی و مردمی است و این مهم فرصتی برای ائمه جمعه بوده که باید از آن به درستی استفاده کرد.
حجت الاسلام عبودی افزود: ائمه جمعه با تمام وجود از دولت انقلابی و از تمامی کسانی که به مردم خدمت می‌کنند حمایت خواهد کرد.
وی ادامه داد: مردم مشکلات فراوانی در مباحث معیشتی و زندگی دارند و جرقه امیدی در دولت انقلابی برای همه زده شده است.
حجت الاسلام عبودی تاکید کرد: خواسته ائمه جمعه بکارگرفتن مدیران مؤمن، انقلابی، ارزشی و کارآمد است و می‌خواهیم که دچار حواشی و سیاسیون نشوید.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیران بازوان شما هستند تا بتوانند سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی را انجام دهند.
 وی بیان کرد: کسانی که در دولت قبلی کم کاری کردند نباید در دولت کنونی جایی داشته باشند.
  پیشرفت فیزیکی بسیاری از مصلاها در استان بیش از 80 درصد بوده و مستهلک شده و کاری از پیش نمی‌رود.

 مدیران دیندار، کاربلد و خداترس انتخاب شوند
 امام جمعه دوگنبدان نیز گفت: از شما می‌خواهیم مدیرانی دیندار، کاربلد و خداترس انتخاب شوند تا مسائل و مشکلات موجود در استان رفع شوند.
  حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: دشمنان هنوز به دنبال تفرقه افکنی هستند و هم اینک وقت آن است که به مردم اثبات کنیم که هیچ عقیده‌ای مثل اسلام نمی‌تواند مملکت داری کند.
 وی ادامه داد: امید است از هیچ جناح، حزب و یا گروه خاصی تبعیت نکنید و خود تصمیم بگیرید. تقوا و تخصص برای انتخاب مدیران مد نظر قرار گیرد و از خویشاوندی و طایفه گرایی به دور باشد.
 مبانی گزینش مدیران بیانیه گام دوم انقلاب باشد
 امام جمعه سی سخت نیز گفت: مبانی گزینش مدیران بیانیه گام دوم انقلاب باشد و جوان و انقلابی بودن و معنویت از ویژگی‌های ان ها باشد.
 حجت الاسلام ناصر مصباح‌نژاد افزود: حضور برخی مدیران در برنامه‌های مذهبی و مناسبات دینی کم رنگ بود و این یک اشکال بود.
 وی ابراز داشت: استان در حوزه تحول در زیرساخت‌ها نیازمند توجه ویژه است و صیانت از محیط زیست، توسعه خطوط جاده‌ای و ریلی، آمایش سرزمینی مورد نظر قرار گیرد.
 
ویرانه‌ای از آموزش و پرورش در استان وجود دارد
 امام جمعه بهمئی نیز گفت: چیزی با عنوان آموزش و پرورش در استان نداریم و بیشتر شبیه به ویرانه‌ای است که به مسائل فرهنگی و موارد دیگر اصلاً توجهی ندارد.
 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدیوسف افروغی تاکید کرد: در حوزه اشتغال هیچ سیاستگذاری در استان وجود ندارد و آمایش سرزمینی در این باره تدوین نشده است.
 وی بیان کرد: استان در زمینه‌های فرهنگ، امنیت و سیاست مشکلات بسیاری دارد و برای آسیب‌های اجتماعی تدابیر ویژه‌ای باید اندیشیده شود.
 امام جمعه بهمئی ابراز داشت: باید ادارات از تعطیلی خارج شوند و به معنای واقعی کار صورت گیرد.
 حجت الاسلام و المسلمین افروغی تصریح کرد: نمایندگان در تلاش‌اند هر کدام سهمیه خود را بگیرند اما برخی مناطق همچون بهمئی در انتخاب مدیران در نظر گرفته نمی‌شود. 
  عزل و نصب مدیران توسط نمایندگان دامنگیر است
 امام جمعه لنده گفت: دخالت مستقیم نماینده‌ها در عزل و نصب‌ها در استان چوبی است که سال‌هاست استان خورده است.
 حجت الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل افزود: به عنوان ائمه جمعه به استاندار برای انتخاب مدیران مشورت خواهیم داد اما در انتخاب نقشی نخواهیم داشت.
 وی ادامه داد: برخی از مدیران نالایق تنها به خاطر حمایت نماینده در جایگاه مدیریتی خود باقی مانده‌اند.
 امام جمعه لنده بیان کرد: مدیران ارگان‌هایی همچون آموزش و پرورش، صمت و غیره بهتر است هر چه سریع‌تر انتخاب شوند.
 توجه به بحث گران فروشی 
 امام جمعه سوق نیز گفت: گران فروشی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در برخی مناطق استان اجناس بسیار گران‌تر از قیمت واقعی خود به مردم عرضه می‌شوند.
 مهدی کیانی اصل افزود: قیمت سیمان حدود ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان در استان است که هیچ نظارتی بر قیمت آن نمی‌شود. 
کیانی اصل تصریح کرد: عمده مشکلات استان در زمینه مسائل فرهنگی است که متولیان فرهنگ از جمله آموزش و پرورش دغدغه فرهنگ ندارند.
 امام جمعه سوق گفت: برای انتخاب مدیران حوزه فرهنگ انتظار می‌رود با ائمه جمعه مشورت صورت بگیرد.
 مدیران پروازی انتخاب نکنید
 امام جمعه پاتاوه تاکید کرد: برخی از مدیران و خانواده‌هایشان در استان سکونت ندارند و به طور پروازی در استان حضور می‌یابند این نوع مدیران انگیزه کار ندارند و پای کار نیستند.
 حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت با اشاره به اجرای بیمارستان ۳۲ تختخوابی پاتاوه ابراز داشت: این بیمارستان کلنگ زنی شد و مجوز گرفت اما حالا برخی‌ها اذعان دارند که این بیمارستان مجوز لازم را ندارد و کار رها شده است.
 مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرا شوند



 امام جمعه چرام گفت: سفرهای استانی ریاست جمهوری که منشأ خیر و برکات زیادی بوده آغاز شده و در استان ما هم مصوبات زیادی داشته است.
حجت الاسلام نورالله افشار افزود: مصوبات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی اجرایی شوند تا مردم ناامید از دولت نشوند برای نمونه مصوبه خرید سیب از باغداران سی سخت و عدم اجرای آن سبب دلسردی مردم این منطقه می‌شود.
 وی بیان کرد: تریبون نماز جمعه در خدمت نظام است و از دولت انقلابی و مردمی حمایت خواهد شد. برای کنترل گرانی‌ها در استان تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا معیشت مردم بهبود یابد.
 اراذل اوباش امنیت مردم کهگیلویه و بویراحمد را بر هم زده‌اند
 امام جمعه چیتاب گفت: بحث اراذل اوباش و نزاع‌های دسته جمعی و قتل عام در استان باعث نگرانی شده است. امنیت و آسایش مردم را برهم زده‌اند و روزانه شاهد وقوع قتل و نزاع دسته جمعی در استان هستیم.
 فرج الله پژمان تاکید کرد: استان به نحوی ناامن شده که کسی جرات بیرون زدن از خانه از ساعت ۱۰ شب به بعد را ندارد.
 امام جمعه چیتاب ابراز داشت: سدهای پراشکفت و چیتاب در سفر اخیر ریاست جمهوری که می‌توانند برای تبدیل شدن این مناطق به قطب اقتصادی مؤثر باشند نادیده گرفته شدند.
 دولت در کهگیلویه و بویراحمد از توانمندی روحانیون استفاده می‌کند
 سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بین مدیران و روحانیت انشقاقی ایجاد شده است و دولت تصمیم دارد در استان از توانمندی روحانیون استفاده بیشتری بکند.
احمدزاده اظهار داشت: سرلوحه کار دولت جهادی و مردمی بودن است که این مهم فرصتی برای تلاش و خدمت برای همه مردم به ویژه اقشار محروم‌تر است.
 وی افزود: اینکه کاری جهادی و انقلابی انجام شود اما روحانیت در آن نقش نداشته باشند امکان پذیر نیست و روحانیت پیشانی معیارهای مذکور است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان محور حرکت‌های جهادی و تحولی در استان خواهد بود و به مدیران دستگاه‌های دولتی سفارش خواهد شد که روحانیت نقش محوری در دیدگاه ما دارند. 
احمدزاده ابراز داشت: روحانیت همچون چراغ هدایت است که باید برای ما در صدر قرار گیرد تا به چاه نیفتیم.
 وی تاکید کرد: مدیرانی که دیدگاه آنان با نظام و رهبری مغایرت دارند، تغییر خواهند کرد زیرا مدیری که به نماز اعتقاد ندارد و یا در مناسبات مذهبی حضور نمی‌یابد نمی‌تواند یک مدیر باشد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معیار انتخاب مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان پاکدستی، جهادی و مذهبی بودن خواهد بود و تجربه نشان داده مدیرانی با این خصایل در مجموعه‌های مدیریتی موفق بوده‌اند. 
وی ادامه داد: در زمینه مسائل فرهنگی روحانیت زیر نظر نماینده ولی فقیه باید به میدان بیایند و کمک کنند تا استان از این شرایط بیرون بیاید.
 احمدزاده بیان کرد: دسترسی به مبانی دینی همه جا در استان قوی نیست و باید مردم آگاه به احکام الهی شوند به عنوان نمونه جوانی که اقدام به خودکشی می‌کند از عواقب کار خود شاید مطلع نباشد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازدیدها و تکاپو برای خدمت به مردم باید از شهرها فراتر رود و به سمت دهستان‌ها کشیده شود.
 وی افزود: کار انتخاب مدیران با حساسیت ویژه‌ای در حال انجام بوده و به زودی مستقر خواهند شد.
 احمدزاده تصریح کرد: برای شهرستان‌هایی که خیلی از ادارات دران ها مستقر نیست باید تشریفات قانونی سپری و بستر کار فراهم شود تا ادرات جدید استقرار یابند.
 وی ابراز داشت: بنده هیچ تیمی با خود به استان کهگیلویه و بویراحمد نیاورده‌ام و برای پست‌های مدیریتی استان از فرزندان همین استان استفاده خواهد شد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه باید کمک کنند تا از فضای سیاسی بیرون بیاییم و جو استان به سمت فضای سازندگی، اجرا و خدمات پیش رود.
 وی ادامه داد: تعامل با نمایندگان مد نظر خواهد بود اما طایفه گرایی و بر اساس طایفه نیروهای استان انتخاب نخواهند شد.
 احمدزاده تاکید کرد: ۲۱۷ پروژه در سفر اخیر ریاست جمهوری در استان به تصویب رسیده که باید تمامی آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسند.
 وی ابراز داشت: سد تنگ سرخ، وضعیت آبرسانی به چهار شهر استان، چندین بیمارستان ۳۲ تختخوابی و غیره از جمله این موارد هستند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در مسائلی همچون خودکشی، نزاع دسته جمعی، درگیری مسلحانه به ویژه در سه شهرستان بزرگ استان مطلوب نیست و مشکلات فرهنگی بسیاری وجود دارد. 
وی تاکید کرد: ۲ پدیده زشت شامل قمه کشی و استفاده از سلاح در استان کهگیلویه و بویراحمد به زودی با مشارکت و همدلی همه نیروهای متولی برای همیشه از استان جمع خواهند شد.



 مطالبات سنگین خارج از توان دولت سیزدهم حذف شود
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبات سنگینی که در ظرفیت دولت نیست باید حذف شوند و کاری که در توان نباشد به مردم قول داده نشود.
 آیت الله سید نصیر حسینی نیز در جمع بندی این نشست، اظهار داشت: این مطالبات چنانچه خارج از توان و ظرفیت دولت باشند و اجرایی نشوند سبب ناامیدی مردم خواهد شد.
 وی افزود: نظام جهموری اسلامی ایران با این همه خدمات همیشه بدهکار مردم است و به مردم با تمام توان خدمت خواهد کرد.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای ما اصلاح طلب و یا اصول گرا فرقی نمی‌کند و همیشه دلسوز مردم خواهیم بود.
 آیت الله حسینی ادامه داد: دولت کنونی در شرایط سخت تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در حال کار کردن است نواقصات کم نیست و مردم توقع دارند که مشکلاتشان رفع شود.
 وی تاکید کرد: تاکنون حرکت‌ها و گام‌های امیدوارکننده و امید بخش توسط دولت برداشته شده که قابل تحسین است.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ائمه جمعه استان در میدان حضور دارند و مردم از آن‌ها توقع رفع مشکلاتشان را دارند.



 آیت الله حسینی گفت: رویکرد ائمه جمعه متفاوت بوده و کار اجرایی مربوط به دولت است و ائمه جمعه در خصوص مسائل فرهنگی وظیفه دارند و دغدغه مردم و فرهنگ را دارند.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرهنگ مصرف در استان فرهنگ سازی شود زیرا این حجم از اسراف جایز نیست.
 وی بیان کرد: امید است طرح‌های نیمه تمام استان پایان یابند و به تولید و اشتغال پایدار منجر شوند.
 آیت الله حسینی ابراز داشت: سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد خیر و برکات زیادی داشت به گونه‌ای که اعتبار بسیاری برای توسعه استان تخصیص پیدا کرد.


کد مطلب: 440038

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440038/تیم-نیاورده-ام-این-فضا-خارج-شویم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1