تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۴۰۰۲۹
در نشست ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با استاندار مطرح شد

حسینی: به آینده کهگیلویه و بویراحمد خوشبین هستیم، سفر کارساز بود / دولت اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی برای ائمه جمعه ندارد / در کارهای اجرایی دخالت نمی‌کنیم اما مطالبه‌گریم

۲
۱
حسینی: به آینده کهگیلویه و بویراحمد خوشبین هستیم، سفر کارساز بود / دولت اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی برای ائمه جمعه ندارد / در کارهای اجرایی دخالت نمی‌کنیم اما مطالبه‌گریم
کبنا ؛ نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه توقعی ندارند که در مسائل اجرایی به دخالت کنند وظیفه فرهنگ سازی و همچنین دخالت در امور فرهنگی را دارند، دغدغه آنها کار و تلاش برای مردم است آن‌ها دغدغه‌مند فرهنگ و آرمان‌های انقلاب هستند و مردم هم مرتباً از آن‌ها مطالبه دارند.
 به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی صبح امروز ( دوشنبه 19 مهر ماه 1400) در نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ائمه جمعه استان با تبریک حلول ماه ربیع الاول و همچنین انتخاب استاندار جدید در دولت سیزدهم اظهار کرد: ائمه جمعه در وسط میدان بوده و مطالبه گر مشکلات مردم در ابعاد مختلف هستند. 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: ائمه جمعه مسیر و رویکرد مدیریتی مجزایی دارند که با مسئولان اجرایی متفاوت است کار اجرایی مربوط به دولت بوده و لذا دخالتی در مسائل اجرایی ندارند.
 وی افزود: آن‌ها چنین توقعی ندارند که در مسائل اجرایی به دخالت کنند وظیفه فرهنگ سازی و همچنین دخالت در امور فرهنگی را دارند، دغدغه آنها کار و تلاش برای مردم است آن‌ها دغدغه‌مند فرهنگ و آرمان‌های انقلاب هستند و مردم هم مرتباً از آن‌ها مطالبه دارند.

بیشتر بخوانید:

مدیران پروازی از بدنه دولت حذف شوند / ویرانه ای از آموزش و پرورش در استان داریم / نزاع های دسته جمعی موجب بی حیثیتی استان است / دخالت های سیاسیون ممکن است انحراف ایجاد کند

 حسینی تصریح کرد: مردم در زمینه‌های مختلف به ائمه جمعه مراجعه می‌کنند در آسیب‌ها و نزاع‌ها از ائمه جمعه توقع دخالت دارند و لذا ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در موضوعات مختلف احساس مسئولیت می‌کنند.
 وی با بیان اینکه هر دولتی شعارهایی دارد اما میدان شعار و عمل با هم تفاوت دارد گفت: خوشبختانه دولت تاکنون حرکت‌های خوبی داشته و امیدبخش بوده است اقدامات را در همین مدت کوتاه قابل تحسین و تقدیر می‌دانیم و به این دولت نیز خوشبین هستیم و دلهای مردم با دولتی است که در کنار مردم باشند.
 وی در ادامه خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شما هم متعلق به این استان بوده و هم به مشکلات و مناطق اشراف دارید و با تجاربی که دارید موفق خواهید شد، ائمه جمعه هم در این مسیر به شما کمک خواهند کرد.
 حسینی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم موضوع فرهنگ سازی است مطالبات را باید در مسیر عقلانی قرار داد مطالباتی که در ظرفیت دولت و نظام نیست حذف کنید به دلیل همین مطالبات بار سنگینی بر روی دوش نظام گذاشته می‌شود چرا باید جامعه اسلامی همیشه بدهکار باشد باید نوع نگاه‌ها را تغییر دهیم که فشارها کاهش پیدا کند.
 این استاد حوزه‌های علمیه گفت: در هیچ جای دنیا به این گسترده‌گی مطالبات نسبت به دولت و حاکمیت وجود ندارد با همه زحمات و خدمات باز هم نظام بدهکار است.
 امام جمعه یاسوج تصریح کرد: باید فرهنگ مصرف و کار را نیز تغییر دهیم مصرفی که اکنون در کشور ما وجود دارد برابر با یک کشور ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی است و هر چه تولید کنیم جوابگوی اسراف ما نیست.
حسینی در خصوص نوع حمایت از استاندار و دولت جدید تاکید کرد: دولت‌ها برای ما فرقی ندارند دولت اصلاح طلب و اصولگرا را به یک چشم می‌بینیم همه دولتها را همراهی کرده‌ایم تنها توقع ما حرکت در مسیر درست و خدمت به مردم است دولت‌ها از هر جریانی باشند متعلق به نظام بوده و مورد تأیید ائمه جمعه خواهند بود.


 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه نقد منصفانه دارند نظرات خود را بیان می‌کند و نظرات آنها همیشه برگرفته از نظرات مردمی بوده است.
 وی تاکید کرد: امیدواریم دولت بتواند پروژه‌های نیمه تمام و زیرساخت‌های مورد نیاز را تکمیل کند به آینده استان کهگیلویه و بویراحمد خوشبین هستیم سفر اخیر رئیس جمهور هم برای استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار کارساز بود همین همراهی و خاکی بودن رئیس‌جمهور نیز موجب قوت قلبی برای مردم شد.
 حسینی با بیان اینکه اعتبارات پیش‌بینی شده این سفر بیش از همه دوره‌ها بوده، یادآور شد: اعتبارات ۲۰ هزار میلیارد تومانی رقم بسیار خوبی است برای اولین بار چنین اعتباراتی جهت استان در نظر گرفته شده است، سال گذشته گفته بودم که اگر 7 هزار میلیارد تومان به پروژه‌ها تزریق کنیم همه مشکلات استان در زمینه پروژه‌های عمرانی برطرف خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
از اقای استاندار محترم جناب اقای احمدزاده انتظارداریم برای اولین با ر جلسهای با روسای شوراهای اسلامی روستاها استان داشته باشد تا مشکلات روستاهارا توسط نمایندگان شورا بشنود چون در طول این پنج دوره که از عمر شوراها گذشت تابه حال توسط هیچکدام از استانداران کهگیلویه وبویراحمد یا معاونان سیاس وعمرانی جلسه ای برگزار نکردند لذا از اقای احمدزاده عزیز خواهش داریم دستور ویزهای فرمایند تا جلسهای برگزار شود تا مشکلات ان روستاهای محروم را بشنوند ودستور رفع فرمایند به امید دیدار انشاااه
دنا
Iran, Islamic Republic of
حیف سید شرف الدین دانشمند
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
1