کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با استاندار مطرح شد

احمدزاده: در انتخاب فرمانداران با ائمه جمعه مشورت خواهیم کرد / ‌از افراد بی‌حاشیه در مدیریت‌ها استفاده می‌کنم / قابل قبول نیست که کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول خودکشی را داشته باشد

19 مهر 1400 ساعت 11:56

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتخاب مدیران از افراد بی‌حاشیه استفاده می‌کنیم، گفت: در انتخاب نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها با ائمه جمعه مشورت خواهیم کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتخاب مدیران از افراد بی‌حاشیه استفاده می‌کنیم، گفت: در انتخاب نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها با ائمه جمعه مشورت خواهیم کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی احمدزاده صبح امروز (دوشنبه 19 مهر ماه 1400) در نشست با ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در مقطعی از عمرم این فرصت دست داد که در استان خودم کهگیلویه و بویراحمد خدمت کنم.
وی با بیان اینکه سرلوحه کار این دولت؛ جهادی، مردمی و انقلابی است، افزود: این عناوین برگرفته از دین مبین اسلام است. به نظر بنده پیشانی این معیارها روحانیت معظم است. امکان ندارد، کار انقلابی انجام بگیرد و نقش روحانی در آن محوری و جلو رونده نباشد. کل روحانیت استان و در رأس آن حضرت آیت الله حسینی نماینده معظم ولی فقیه و شما ائمه جمعه محور اصلی این حرکت و در واقع معیار و ملاک خیلی از کارها به نظر شما وابسته است به مدیران خواهم گفت که روحانیت در کارهای ما محور هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اشکال به تفکرات مدیران قبلی واقعیت است، افزود: در خیلی از زمینه‌ها، مبانی عقیدتی و دینی انقلاب اسلامی دچار مشکل بودیم، اما عمومیت ندارد. آن بخشی از مدیران که با دیدگاه انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هماهنگ نبوده، قطعاً تغییر خواهند کرد. باید افراد مؤمن و معتقد به دین اسلام و نظام اسلامی کار را به دست بگیرد. و کسی که به نماز اعتقاد ندارد و خلاف شرع دارد و به فرهنگ اسلامی و دینی اعتقاد ندارد و حتی اعتقاد دارد که باید بخشی از فرهنگ ما در دست اجانب باشد، نمی‌تواند یک مدیر برای نظام اسلامی باشد. حتماً به سمت این مدیران خواهم رفت.

بیشتر بخوانید:

حسینی: به آینده کهگیلویه و بویراحمد خوشبین هستیم، سفر کارساز بود / دولت اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی برای ائمه جمعه ندارد / در کارهای اجرایی دخالت نمی‌کنیم اما مطالبه‌گریم

مدیران پروازی از بدنه دولت حذف شوند / ویرانه ای از آموزش و پرورش در استان داریم / نزاع های دسته جمعی موجب بی حیثیتی استان است / دخالت های سیاسیون ممکن است انحراف ایجاد کند

احمدزاده در ادامه به معیار انتخاب مدیران اشاره کرد و گفت: معیار انتخاب مدیران، همان معیارهای است که دولت گفته؛ پاکدست، سالم، مؤمن و دین دار، جهادی و انقلابی و کسانی که معتقد به نظام اسلامی ایران و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری باشند.
وی توضیح داد که اگر کشور ما در خیلی از مسائل دست برتر نسبت به استکبار و آمریکا دارد به این دلیل است که کار در دست بچه مذهبی‌ها و انقلابی‌ها بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روحانیت مثل چراغ هدایت برای ما هستند و در کنار ما قرار می‌گیرند که به گودال و چاه نیافتیم.
وی به گسترش آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و افزود: با محوریت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، روحانیت و ائمه محترم جمعه به مدیران و ماها کمک کنند که از این شرایط عبور کنیم. دسترسی به منابع دینی در همه جا قوی نیست. اگر مردم بیش از گذشته به احکام الهی و اسلامی پایبند باشند، خیلی از مشکلات جمع می‌شود. فاصله گرفتن از روحانیت به عنوان کسانی که احکام خدا و دین را می‌دانند، آسیب‌های زیادی را در پی دارد. جمعیت روحانیت و طلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد الحمدالله خوب است، اما به جهت اینکه بتوانیم مناطق دور افتاده و روستایی را بیشتر پوشش بدهیم، از نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که ازحوزه های علمیه در این خصوص بهره بگیرند.
احمدزاده گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مقام اول خودکشی را در بین استان‌ها دارد که این برای استان تماماً شیعه قابل قبول نیست. نزاع‌های دسته جمعی منجر به قتل در استان زیاد است که خیلی خوب نیست. باید فرهنگ دینی بیش از گدشته ترویج پیدا کند.

وی در ادامه به انتخاب مدیران گریزی زد و گفت: با یک حساسیت در انتخابات مدیران پیش می‌رویم. دوست داریم، مدیرانی انتخاب کنیم که تحصیلات خوب داشته باشند. تا دکتری وجود دارد از کارشناسی ارشد استفاده نمی‌کنیم، تا کارشناسی ارشد هست از کارشناسی استفاده نمی‌کنیم. تا افراد متخصص هست از افراد غیر متخصص استفاده نمی‌کنیم. تا در یک شهرستان نیروی بومی آن معیارهای لازم را دارد از شهرستان دیگری نیروی را منصوب نمی‌کنیم. حتی خودم را مقید می دانم که خانواده‌ام در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، کسی که که خانواده‌اش در تهران هست، نمی‌تواند با آرامش خاطر در استان کار کند، دغدغه خانواده‌اش را نباید داشته باشد.اراده نکرده‌ایم که کسی را از بیرون برای مدیریت‌ها بیاوریم. می‌خواهم از ظرفیت نیروهای انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنم. نمایندگان مجلس هم از بنده توقع دارند. بالاخره هر کسی را که انتخاب کنی، حتماً در استان ما جزء یک جریان سیاسی و یا طایفه هست. اما تمام تلاشم را می‌کنم که از افراد بی‌حاشیه استفاده کنم. در انتخاب فرمانداران هم با ائمه جمعه مشورت خواهم کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای شهرستان‌های تازه تأسیس برای استقرار ادارات و نیروها چاره اندیشی خواهیم کرد. در شهرستان مارگون ظرفیت پذیرش همه دستگاه‌ها را ندارد و باید ساختمان سازی شود.
احمدزاده با اشاره به اینکه 217 پروژه مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، گفت: باید تمام این پروژه‌ها تا پایان 1401 به اتمام برسند. پروژه‌های بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باید تا پایان 1401تمام شوند. وزیر نیرو به رئیس جمهور قول داد که تا پایان 1401 پروژه سد تنگ سرخ تمام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در بحث استفاده از سلاح گرم و سلاح سرد، در شورای تأمین مصوبه‌ای داشتیم که به شدت در این خصوص ورود می‌شود و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.


کد مطلب: 440028

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440028/احمدزاده-انتخاب-فرمانداران-ائمه-جمعه-مشورت-خواهیم-از-افراد-بی-حاشیه-مدیریت-ها-استفاده-می-کنم-قابل-قبول-نیست-کهگیلویه-بویراحمد-رتبه-اول-خودکشی-داشته-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1