تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۴۴۰۰۰۵
سفر صدراعظم آلمان به اسرائیل

مرکل: ایران باید فوراً به مذاکرات وین بازگردد

۰
مرکل: ایران باید فوراً به مذاکرات وین بازگردد
کبنا ؛آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که به‌زودی پس از ۱۶ سال از قدرت کنار می‌رود، در آخرین سفر رسمی خود به سرزمین‌های اشغالی با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار و بر تعهد برلین نسبت‌به امنیت ‎اسرائیل تاکید کرد. 
به گزارش کبنا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با «نفتالی بنت» خواستار بازگشت فوری ایران به مذاکرات وین برای احیای برجام شد.
او با تاکید بر لزوم ازسرگیری مذاکرات وین، گفت: «ما خواستار ارسال یک پیام حتمی به ایران هستیم مبنی بر این که آن‌ها باید فوراً به میز مذاکرات بازگردند.»
صدراعظم آلمان سپس بدون اشاره به بدعهدی سه کشور اروپایی عضو برجام و خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، گفت: "هفته‌های آتی برای آینده توافق هسته‌ای با ایران تعیین‌کننده است. هر روز که بدون پاسخ تهران به پیشنهادات آمریکا می‌گذرد، به غنی‌سازی بیشتر اورانیوم توسط ایران می‌انجامد."
او در ادامه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین نیز مسئول هستند تا در بازگرداندن ایران به میز مذاکره ایفای نقش کنند.
مرکل در این دیدار بر تعهد آلمان به امنیت اسرائیل تاکید کرد و گفت: «من می‌خواهم با استفاده از این فرصت، بر این موضوع تاکید کنم که امنیت اسرائیل همواره از اهمیت محوری برخوردار است و برای هر دولتی که در آلمان بر سر کار باشد، یک موضوع با اهمیت محوری خواهد بود.»
بنابر این گزارش، بنت از مرکل با عنوان «دوست عزیز اسرائیل» استقبال کرد و از طرف شهروندان اسرائیل، از حمایت‌های او تشکر کرد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پیش‌تر از گفت‌وگو در باره مسائل منطقه‌ای، ازجمله برنامه هسته‌ای ایران در دیدار با صدراعظم آلمان خبر داده بود، در این نشست مدعی شد: «مسئولیت اسرائیل این است که در عمل، و نه در حرف، مطمئن شود ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد. هرگز. سلاح‌های هسته‌ای در دست رژیم افراطی چهره منطقه و چهره جهان را تغییر می‌دهد. این موضوع برای ما نه یک مشکل راهبردی، که یک مسئله وجودی است.»
نام شما

آدرس ايميل شما

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
1