کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌گیرد

پایان واکسیناسیون دانش‌آموزی تا ۲۰ مهر

18 مهر 1400 ساعت 14:05

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۶۵ درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد مقابل بیماری کرونا واکسینه شده‌اند که ۱۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.


مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۶۵ درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد مقابل بیماری کرونا واکسینه شده‌اند که ۱۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
 به گزارش کبنا،  هادی زارع پور افزود: روند واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان مطلوب است و انتظار می‌رود خانواده‌ها برای اجرای طرح واکسیناسیون فرزندانشان مشارکت بیشتری با مدارس داشته باشند.
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۱۳ هزار و ۹۹۶ نفر از فرهنگیان استان تاکنون در مرحله نخست واکسینه شده‌اند و تنها سه درصد از فرهنگیان واکسینه نشده‌اند که کار تزریق واکسن برای آن‌ها در دستور کار است.
 وی ادامه داد: کلاس‌های درس در ۴۱ درصد از مدارس استان به صورت حضوری تشکیل شده است زیرا که حدود هزار و یک مدرسه زیر ۱۵ نفر دانش آموز در استان است.
 زارع‌پور افزود: واکسن‌های مختلفی در کهگیلویه و بویراحمد تزریق می‌شود و برای دانش آموزان ۱۵ سال به بالای این استان واکسن از نوع سینوفارم در نظر گرفته شده است.
 وی گفت: مدارس کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور از آبان ماه امسال به صورت تدریجی بازگشایی می‌شوند.
 این مسؤول عنوان کرد: حضور دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس با داشتن کارت واکسن کرونا امکان پذیر بوده و باید شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و حفظ فاصله فیزیکی نیز از سوی آنان رعایت شود.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر پایان واکسیناسیون دانش‌آموزی تا ۲۰ مهر تاکید کرد.
 محمدمهدی بانشی در نشست مسئولان آموزش و پرورش با اشاره به ذخیره ۱۵۰ هزار دُز واکسن کرونا گفت: تاکید دانشگاه علوم پزشکی بر مدرسه‌محور بودن واکسیناسیون است و هر مدرسه‌ای مسئول واکسیناسیون است.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس کار برای واکسیناسیون را سخت کرده، افزود: ۲۵ هزار دانش‌آموز هنوز واکسن نزدند و کار واکسیناسیون ۶۶ درصد دانش‌آموزان صورت گرفته است.
 وی بیان کرد: در صورت همکاری آموزش و پرورش و حضور دانش‌آموزان یک روز در مدارس، می‌توانیم از صبح تا عصر کار واکسیناسیون همه دانش‌آموزان را انجام دهیم که تا ۲۰ مهر کار واکسیناسیون دانش‌آموزان به اتمام برسد.
 این مسئول با اشاره به اینکه یک روز تأخیر در واکسیناسیون دانش‌آموزان، کار شروع مدارس را با تأخیر مواجه می‌کند، گفت: ۲۸ روز بعد از دُز دوم ایمنی ایجاد می‌شود اما در صورت تأخیر در واکسیناسیون دانش‌آموزان به سختی برای آبان آماده می‌شوند.
 بانشی عنوان کرد: نگرانی بعدی به خاطر تأخیر در واکسن دانش‌آموزان این است که استان و کشور در حال ورود به پیک بعدی کرونا هستند و با توجه به واکسیناسیون افراد با سن بالا مرگ و میر در سن‌های پایین که واکسن تزریق نکردند رخ می‌دهد.
 در ادامه نجفی رئیس اداره تندرستی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار اعلام شده استان رتبه دوم واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را بعد از هرمزگان در اختیار دارد.
 این مسئول بیان کرد: ۶۷ درصد دانش‌آموزان هرمزگانی و ۶۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال کهگیلویه و بویراحمد واکسن تزریق کردند که دو استان اول کشور در تزریق واکسیناسیون هستند.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان با رضایت والدین انجام می‌شود، بیان کرد: جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۶۹ هزار نفر است که فقط ۲۵ هزار نفر هنوز واکسینه نشده است.
 وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بنا دارد فراخوان تحت عنوان حضور دانش‌آموزان در ساعات خاصی ارائه دهد که تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت همه دانش‌آموزان تا ۲۰ مهرماه واکسینه شوند.


کد مطلب: 439997

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439997/پایان-واکسیناسیون-دانش-آموزی-۲۰-مهر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1