تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۴۳۹۹۸۸
کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران توضیح داد

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک استان کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛هفت روز را به نام کودکان نامگذاری کرده‌اند و در این هفت روز تلاش می‌شود که کودکان بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار بگیرند. هفته ملی کودک امسال با 20 برنامه متنوع در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود. به گفته کبری اخلاقی مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۰ عنوان برنامه با حدود ۷۰ زیر مجموعه در این هفته برگزار می‌شود، اولویت امسال برنامه‌های هفته کودک با مناطق روستایی است که برنامه‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.
 به گزارش کبنا، کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد روز (شنبه 17 مهر ماه 1400) در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک پرداخت و اظهار داشت: هفته ملی کودک از دیروز جمعه با شعار آینده را با آینده‌سازان بسازیم شروع شد. اولین روز هفته ملی کودک، «کودک، صلح، بازی و نشاط»، دومین روز، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، سومین روز؛ «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، چهارمین؛ «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»،پنجمین روز «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، ششمین روز «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و هفتمین روز «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» نامگذاری شده است.
 وی به برگزاری جلسات مختلف فرهنگی ادبی و هنری برای کودکان اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش برنامه شادی در شاد با همکاری آموزش و پرورش که حاوی محتویات شاد در اپلیکشن شاد اجرا می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بازی‌های بومی و محلی در فضای مجازی و در صورت فراهم بودن شرایط به صورت حضوری خبر داد و گفت: معرفی تازه‌های کتاب کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در کهگیلویه و بویراحمد است.
 وی بیان کرد: در بخش ادبی مهرواره بزرگ‌ترین آرزوی من ویژه کودکان که کودکان بزرگترین آرزوی خود را پیامک کنید، همچنین مهرواره در دوران کرونا پیام‌آور سلامتی باشیم از دیگر برنامه‌های این هفته است.
 اخلاقی‌نیا با بیان اینکه به یاد شهید علی لندی مهرواره نامه‌ای به ققنوس برگزار می‌شود، افزود: بچه‌ها می‌توانند نقاشی‌ها و پوستر خود با عنوان زمین ما سرسبزتر از دیروز با هدف حمایت از محیط زیست را در قالب مهرواره نقاشی و پوستر ارسال کنند، ضمن اینکه از برگزیدگان مهرواره پدر بزرگ و مادربزرگ من تجلیل می‌شود.
 وی از تجلیل از برگزیدگان بین‌المللی کودک و نوجوانان استان خبر داد و گفت: بازدید از کانون اصلاح و تربیت و اهداء کتاب به بچه‌ها، بازدید از بخش اطفال بیمارستان امام سجاد و اهداء گل به بچه‌ها، اجرای نمادین برنامه و حضور مربیان در سی‌سخت چرا که مرکز کانون اصلاح و تربیت در زلزله سخت دچار آسیب شد و تقدیر از خانواده شهید نوجوانان برنامه‌های هفته کودک است.
 این مسئول بیان کرد: در مجموع ۲۰ عنوان برنامه با حدود ۷۰ زیر مجموعه در این هفته برگزار می‌شود، اولویت امسال برنامه‌های هفته کودک با مناطق روستایی است که برنامه‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.



 اخلاقی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص ۷ کتابخانه سیار روستایی با همکاری مدارس و مساجد در روستاها خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۷ مرکز سیار ۱۱ مرکز ثابت و ۲ مرکز پست دارد که مرکز مارگون مدتی است غیرفعال است.
 او با اشاره به دو مرکز زبان انگلیسی در گچساران و یاسوج گفت: ۷۰۰ زبان‌آموز به صورت مجازی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
 وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ویژه برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ به صورت مجازی و حضوری سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های این هفته به ریاست مدیر کل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه‌های متولی حوزه کودک برگزار شد که هریک از دستگاه‌های عضو کمیته به اجرای ویژه برنامه‌های خاص کودکان ونوجوانان در طول هفته ملی کودک می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کانونی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر هم در استان هم در طول دوران کانون پرورشی
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1