کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزارت خزانه‌داری آمریکا؛

لغو تحریم های چند شرکت مرتبط با ایران توسط آمریکا

16 مهر 1400 ساعت 19:07

وزارت خزانه‌داری آمریکا از حذف نام گروه صنعتی ماموت از فهرست شرکت‌های تحت تحریم این وزارتخانه خبر داد.


وزارت خزانه‌داری آمریکا از حذف نام گروه صنعتی ماموت از فهرست شرکت‌های تحت تحریم این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش کبنا و به نقل از مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نام گروه صنعتی ماموت از فهرست شرکت‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به شمار می‌رود، حذف شده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نام شرکت ماموت دیزل که از شرکت‌های اصلی گروه صنعتی ماموت محسوب می‌شود را از فهرست شرکت‌های تحت تحریم خود حذف کرده است.
گروه صنعتی ماموت اواخر شهریورماه سال گذشته به بهانه نقش داشتن در توسعه برنامه موشکی ایران هدف تحریم دولت آمریکا قرار گرفته بود.
اواسط تیرماه امسال وزارت خزانه‌داری آمریکا نام «دانیل بهزاد فردوس» و «مهرزاد مانوئل فردوس» از مقامات گروه صنعتی ماموت و «محمدرضا دزفولیان» از مقامات شرکت ماموت دیزل را نیز از فهرست اشخاص تحت تحریم خود خارج کرده بود.
در پی این اقدام نمایشی وزارت خزانه‌داری آمریکا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد: «خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن‌نیت دیده می‌شود ـ خصوصاً وقتی با تجدید تروریسم اقتصادی همراه است.»


کد مطلب: 439932

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439932/لغو-تحریم-های-چند-شرکت-مرتبط-ایران-توسط-آمریکا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1