تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۳۹۸۶۰
کبنا گزارش می دهد؛

دل پرخون کارگران شهرداری شهر باشت با حقوق یک میلیون و پانصد!

۲
۰
دل پرخون کارگران شهرداری شهر باشت با حقوق یک میلیون و پانصد!
کبنا ؛کارگران خدماتی شهرداری شهر باشت با وجود پرزحمت بودن شغل خود، خدمت رسانی در گرما و سرما، فرسودگی بسیار شغلی، با حقوق بسیار پایین و بیمه یک هفته ای، دچار مشکلات عدیده ای هستند. 
به گزارش کبنا نیوز، این کارگران که افزون بر نیمی از نیروهای شهرداری باشت را تشکیل می‌ دهند از مسوولان می خواهند تا برای رفع مشکلات آنان همت کنند.
کارگران خدماتی شهرداری باشت که بیشتر در بخش های نظافت شهری و فضای سبز فعالیت دارند شرایط سخت و ناعادلانه ای را پذیرفته اند به امید اینکه روزی بتوانند صاحب کاری با حداقل درآمد شوند.
این نیروهای زحمتکش از مسوولان می خواهند تا حداقل بیمه آنان به صورت ۳۰ روز در ماه محقق شود و دستمزدشان به میزانی باشد که بتواند پاسخگوی حداقل نیازهای معیشتی باشد.
کارگران خدمات شهری باشت که حداقل سه سال است از طریق قرارداد با پیمانکار فعالیت خود را در شهرداری باشت آغاز کرده اند به دلیل نگرانی از فسخ قراردادشان حاضر به مصاحبه و مطرح شدن نامشان در رسانه های ارتباط جمعی نیستند.
کارگران شهرداری باشت تاکید می کنند که هم اکنون با وجود فعالیت ۳۰ روز در هر ماه اما تنها یک هفته بیمه تامین اجتماعی برایشان منظور می شود،آنان همچنین حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی که حتی کفاف معیشت یک نفر در ماه را نمی کند را از دیگر مشکلات کاری خود ذکر می کنند.
برخی از کارگران شهرداری باشت سختی فعالیت در روزهای گرم تابستان شهر گرمسیری باشت یا روزهای بارانی زمستان را یادآور می شوند و عنوان می کنند حقوق آنان هرگز متناسب با کار طاقت فرسایشان نیست.
کارگران خدمات شهری باشت بوی بد هنگام نظافت جدول ها و زباله ها را در هنگامه فعالیت شغلی خود یادآور می شوند و از مسوولان می خواهند برای احقاق حقشان آستین همت بالا بزنند.
طی شدن مراحل قانونی برای بکارگیری نیرو
شهردار باشت در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بکارگیری نیرو به صورت شرکتی در این شهرداری پس از انجام پیگیری های فراوان با مراجع قانونی و مشخص شدن نبودن امکان جذب نیرو صورت گرفته است.
لطف الله موسوی اضافه کرد: به دلیل کمبود نیرو در شهرداری این شهر پس از طی شدن مراحل مناقصه از طریق پیمانکار با پیش بینی اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان تعداد ۵۰ نفر نیرو به صورت قرارداد یک ساله و شرکتی فعالیت خود در شهرداری باشت آغاز کرده اند.
وی بیان کرد: ناقص بودن بیمه تامین اجتماعی و پایین بودن حقوق و دستمزد از مشکلات کارگران قرارداد شرکتی شهرداری باشت است که با توجه به کمبود نیرو در همه بخش های اداری و خدماتی این نهاد از مسوولان انتظار می رود برای تبدیل وضعیت این نیروها تلاش شود.
شهردار باشت به فعالیت ۹۰  نفر نیروی خدماتی این شهر در دهه ۸۰ اشاره کرد و  یادآور شد : با  وجود توسعه شهری و نیاز به خدمات بیشتر تعداد نیروهای این نهاد کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: پس از بازنشسته شدن کارگران شاغل در ۱۱ سال اخیر نیرویی جذب نشده به طوری که نیروهای شهرداری باشت طی این مدت نیز به نصف کاهش یافته است.
موسوی ابراز داشت: انجام خدمات شهری به صورت مطلوب همراه با جلب رضایت این نیروهای زحمتکش نیازمند جذب یا حداقل ساماندهی این نیروهاست.
وی عنوان کرد: کارگران شهرداری باشت از زبده ترین نیروهای خدمات شهری هستند و چند سالی است با این نهاد همکاری داشته اند و در صورت فراهم شده زمینه جذب نیرو از این کارگران استفاده خواهد شد.
ضرورت احقاق حق کارگران
دادستان باشت گفت: ناقص بودن پرداخت بیمه از مهمترین مشکلات کارگران خدماتی شهرداری این شهر است  و می طلبد تا مسوولان برای احقاق حق این کارگران تلاش کنند.
سید علی رجایی منفرد از کارگران خواست تا زمان تعیین تکلیف به اندازه روزهایی که بیمه تامین  اجتماعی برای آنان پرداخت می شود اقدام به فعالیت کنند.
به گفته دادستان باشت پایین بودن میزان حقوق و دستمزد از دیگران چالش های پیش روی کارگران شهرداری این شهر است که به عنوان مدعی العموم برای حمایت از آنان تلاش می شود.
دادستان باشت تاکید کرد: قرارداد نیروهای شرکتی شهرداری باشت غیرشفاف است و براساس قانون کار نیست.
رجایی منفرد ابراز داشت: دادگستری باشت برای انعقاد قرارداد جدید این نیروها ورود خواهد کرد.
شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق سکونتگاهی انسان از دوره های کهن تاریخ تاکنون است.
گفته می شود نخستین مرکز اداری  وانتظامی استان کهگیلویه و بویر احمد دراین شهر تشکیل شده است به طوری که بررسی ها نشان می دهد بخشداری باشت در سال ۱۳۰۴ یعنی قبل از شهرستان های بزرگ استان نظیر بویراحمد، گچساران و کهگیلویه تشکیل شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ظلم یعنی چی؟
شهرداری ک توانایی پرداخت حقوق این قشر مظلوم ندارد و قبل از شهردار شدن کلی لابی گری می‌کند باید ..
كارگر
Iran, Islamic Republic of
اداره كار باشت بايد حقوق كارگران باشت را پيگيري نمايد
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
1