کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری شهرستان بویراحمد با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح شد

انتقاد صریح روشنفکر؛ سفر معاونین وزیر کار به کهگیلویه و بویراحمد دستاوردی نداشت

9 مهر 1400 ساعت 2:32

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: سفر معاونین وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دولت گذشته هیچ دستاوردی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نداشت.


نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: سفر معاونین وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دولت گذشته هیچ دستاوردی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نداشت.

بیشتر بخوانید:

 
(فیلم) پناه وزارت کار را به کهگیلویه و بویراحمد آورد / روز خوب استان / بیمه مجانی دو شهرستان کهگیلویه و بویراحمد
 
مسئولان عالی‌رتبه وزارت کار وارد کهگیلویه و بویراحمد شدند / روز خوب برای استان / مدیران استانی پکیجی برای مطالبه از مسئولان دارند؟ / خبرنگاران پشت میله‌های بسته خبر تهیه می‌کردند؟ ( + تصاویر )

به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد که شامگاه پنجشنبه ( 8 شهریور ماه 1400) با حضور عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: از همه عزیزان ضمن اینکه تشکر می‌کنم خیر مقدم عرض می‌کنم و از دکتر ارمغانی و هکمارانشان در تشکیل این جلسات تقدیر و تشکر دارم.
روشنفکر در ادامه به تمجید و تقدیر از عبدالملکی پرداخت و گفت: وی یکی از نخبگانی است که در بحث اشتغال و اقتصاد از برجستگی خاصی برخوردار است.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌ها و ذخایر بسیار خوبی برخوردار است اما مردمی بسیار محروم دارد. با توجه به ظرفیتی که وزارتخانه شما دارد، و حضرتعالی در رأس آن هستید می‌توانید با توجه به این ظرفیت و فرصت‌ها و آن منابعی در اختیار شما قرار دارد، رونقی در این استان ایجاد شود.
روشنفکر افزود: در گذشته مسئولین و در رأس آن مقام معظم رهبری وقتی به این استان تشریف آوردند از توان و زیبایی‌های این استان گفتند و از شرایط و اخلاق و انسانیت این مردم صحبت کردند و گفتند تنها حکومتی که این مردم فرامین آن را اجرا می‌کنند و تمکین می‌کنند نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت: متأسفانه در دوره قبل این مشکلات حل نشدند و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان پا برجاست. اما یقین دارم با حضور عبدالمکلی می‌توان بر خیلی از این مشکلات فائق آمد. در حوزه های مختلفی به ویژه در حوزه مرتبط با اداره کار در استان مشکلاتی داریم. یکی بحث بیماری کرونا است که خیلی از مشاغل تعطیل شدند. این افراد نیازمند حمایت‌های ویژه هستند. بسیاری از این افراد بیمه ندارند. این افراد بیش از همه متضرر هستند. در رابطه با پرداخت تسهیلات، یکی از فلسفه‌های آن کاهش بیکاری است. خوشبختانه مصوبات خوبی در سال 1399 در استان داشت. اما خیلی از آنها تا کنون عملیاتی نشده است.
روشنفکر پیچیدگی و طولانی بودن صدور مجوزها را نیز یکی از مشکلات دانست و بیان کرد: بعضی مواقع صدور مجوز 15 ماه طول می‌کشد و این مانعی برای تولید و سرمایه گذاری است.



وی در خصوص تأمین بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: لازم است در این راستا دستورات ویژه‌ای داده شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در بخش حوزه‌ی تعاونی‌ها نیز گفت: مشکلات عدیده‌ای داریم و لازم است این بخش تقویت و حمایت شود.
وی گفت: دو هکتار زمین تأمین اجتماعی از راه و شهرسازی خریداری کرده که مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد کرده است و اگر از آن استفاده می‌شد، نفع آن به تأمین اجتماعی و وزارت مربوطه برمی‌گشت.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در بخش پایانی صحبت‌هایش به سفر معاونین وزیر کار در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته معاونین وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفری داشتند و این سفر مصوباتی هم داشت، اما هیچ دستاوردی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نداشت. انتظار داریم؛ مصوبات آن سفر در استان اجرا شود.


کد مطلب: 439646

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439646/انتقاد-صریح-روشنفکر-سفر-معاونین-وزیر-کار-کهگیلویه-بویراحمد-دستاوردی-نداشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1