کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

روند نزولی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم )

4 مهر 1400 ساعت 2:07

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که در ساختمان دولت برگزار شد، از روند نزولی بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که در ساختمان دولت برگزار شد، از روند نزولی بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه با اشاره به ورود ۵۱۷ هزار دُز واکسن به استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون ۴۷۰ هزار دُز واکسن تزریق شده که ۳۱۳ هزار نفر دُز اول و ۱۵۰ هزار نفر دُز دوم را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به راه‌اندازی بخش‌های آنژیوگرافی و جراحی قلب از راه‌اندازی مرکز ناباروری در بیمارستان شهید جلیل خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میانگین سنی فوتی‌های کرونا را ۶۶ و مبتلایان کرونا را ۴۲ سال دانست.

واکسیناسیون دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد مدرسه‌محور می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش واکسیناسیون دانش‌آموزان مدرسه محور می‌شود.
محمد مهدی بانشی گفت: چند روز گذشته با مشکل واکسن مواجه بودیم که خوشبختانه رفع شد و با ورود واکسن شاهد سرعت در تزریق واکسیناسیون هستیم.
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: واکسیناسیون از گروه ۱۸ سال به ۱۵ سال به بالا رسیده که پیشنهاد می‌کنیم واکسیناسیون مدرسه‌محور باشد و با همکاری آموزش و پرورش انجام شود.
 وی با بیان اینکه در صورت همکاری آموزش و پرورش واکسیناسیون را در دبیرستان‌ها انجام خواهیم داد، گفت: استقبال دانش‌آموزان از واکسن ضعیف است، به همین جهت نگرانیم لذا توصیه می‌کنیم واکسیناسیون دانش‌آموزان به صورت مدرسه محور باشد.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۷۷ درصد است.
 فریبا حسینی معاون پرورشی آموزش و پرورش از واکسینه شدن ۱۳ هزار و ۸۷۵ فرهنگی در نوبت اول و ۸ هزار و ۸۵۴ نفر در نوبت دوم خبر داد و گفت: ۹۷ درصد معلمان دُز اول و ۶۴ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.
 وی با اشاره آمادگی ۱۰۰ درصدی برای بازگشایی مدارس گفت: دستورالعمل جامع واکسیناسیون به استان ابلاغ نشده است و انتظار می‌رود دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهد.
 
 تزریق واکسن کرونا به ۵۲۵ دانش آموزان 15 الی ۱۸ سال در گچساران



معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران همچنین گفته است؛ افزون بر 525 نفر معادل 10 در صد دانش اموزان 15 الی 18 سال در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند
عباس باشتی اظهار کرد: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون 53 هزار و 338 مورد نمونه گیری صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری‌ها افزون بر 16 هزار و 305 مورد مثبت بوده است.
  وی بیان کرد: تا کنون 15 هزار و 720 بیمار مبتلا به کرونا در گچساران بهبود یافتند.
 معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: 213 نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری فوت کردند. 
باشتی عنوان کرد: در حال حاضر 372 بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.
وی گفت: در حال حاضر 32 بیمار کرونایی در بیمارستانهای نرگسی وشهید رجایی این شهرستان بستری هستند.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران خاطر نشان کرد: تا کنون در این شهرستان مانند دیگر اقصی نقاط کشور 82 هزار 826 مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.
 باشتی بیان کرد: از این تعداد افزون بر 56 هزار و 199 مورد دوز اول و 26 هزار و 627 نفر دوز دوم بوده است.
 وی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزان 15 سال به بالا در گچساران 5 هزار و 49 نفر می‌باشد، افزود: از ابتدای برنامه واکسناسیون دانش آموزان (15 تا 18 سال) در کشور افزون بر 525 نفر معادل 10 در صد در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند.


کد مطلب: 439435

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439435/روند-نزولی-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1