کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

غیرفعال شدن پروژه‌های نوسازی گچساران به دلیل کاهش اعتبارات نه مسائل سیاسی

1 مهر 1400 ساعت 15:21

پروژه های نوسازی مدارس درشهرستان گچساران به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی مواجه شد. به گزارش کبنانیوز، با این حال، بسیاری از پروژه های نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح «تخریب و بازسازی» بصورت نیمه فعال و غیرفعال هستند و مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص گفته است این مشکل، به دلیل کمبود اعتبارات در کل کشور است.


پروژه‌های نوسازی مدارس درشهرستان گچساران به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی مواجه شد.
به گزارش کبنانیوز، پروژه‌های نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران که از طرح «تخریب و بازسازی» بوده‌اند، بصورت نیمه فعال و غیرفعال هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های شهرستان گچساران به خبرنگار کبنا گفت: بیش از 30 پروژه خرد و کلان نوسازی مدارس در شهرستان گچساران وجود دارد که به دلایل سیاسی که اتفاق افتاد بیش از یک سال است که هیچ هزینه‌ای برای آنها نشده است.
ایوب مقیمی اظهار کرد: حداقل 20 درصد مدارس روستایی و شهری گچساران از آبخوری‌ها گرفته تا سرویس بهداشتی و کلاس‌های درس نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.
وی گفت: در سال جدید هیچ مدرسه‌ای تعمیر و بازسازی نشده است و هیچ مدرسه‌ای تحویل داده نشده است.
مقیمی در خصوص تجهیزات گرمایشی مدارس کانکسی روستایی گفت: 3 کلاس کانکسی در روستاهای خربل، چهاربیشه، نارک داریم که از نظر وسایل گرمایشی مشکلی ندارند.
وی افزود: شرایط آب و هوایی گچساران می‌طلبد که برق مدارس سه فاز باشد، برخی از مدارس قدرت برق پایینی دارند و نمی‌توانیم هزینه‌ای برای تغییر قدرت برق کنیم.
وی در خصوص پروژه مدرسه 12 فروردین و مدرسه فراشبندی 108 دستگاه گفت: از یکسال گذشته تاکنون نوسازی هیچ گونه اقدامی برای مدرسه 12 فروردین نکرده است، مدرسه شهید فراشبندی بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی پروژه را تکمیل نمی‌کنند.
وی افزود: بطور کلی بیش از 30 پروژه خرد و کلان نوسازی در گچساران داریم که بیش از یک سال است که به دلایل سیاسی که گفتم هیچ هزینه‌ای برای آن نشده است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد در خصوص اینکه چرا بیش از یک سال است که پروژه‌های نوسازی گچساران غیرفعال است، در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: مشکل طرح‌های گچساران به دلیل کمبود اعتبار است، تأمین اعتبار پروژه‌های گچساران از طرح «تخریب و بازسازی» بود، تأمین اعتبار تخریب و بازسازی در کشور و به تبع در استان با مشکل مواجه شد. غیرفعال نیستند بلکه پیمانکاران کم کم و به شکل نیمه فعال، کار می‌کنند.
پیروز کرمی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌ها نیز از اعتبارات استانی و نفت است، گفت: به دلیل اینکه اعتبارات استانی گچساران از نفت است و به دلیل اینکه فروش و صادرات نفت نیز با مشکل مواجه شد، اعتبار تخصیص پیدا نکرده و پروژه‌ها نیز تعطیل شدند.
وی در خصوص کل پروژه‌های نوسازی استان نیز گفت: پروژه‌های استانی که از طرح «تخریب و بازسازی» هستند نیمه تعطیلند و این مختص استان ما هم نمی‌شود.
وی در خصوص تعداد پروژه‌های نوسازی شهرستان گچساران گفت: بطور کلی 15 پروژه در گچساران داریم که شامل 3 پروژه روستایی و 12 پروژه شهری هستند.
وی در خصوص مدرسه فراشبندی کوی رزمندگان گفت: این مدرسه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  تکمیل خواهد شد.
کرمی در پاسخ به اینکه تعطیلی پروژه‌های گچساران به مسائل سیاسی و رد صلاحیت آقای تاجگردون ربط دارد؟ گفت: این نیست که بگوییم که چون آقای تاجگردون نبود تعطیل شد، اعتبارات بصورت ملی تعریف شده‌اند و کاهش اعتبارات داشتیم. ممکن است که اگر آقای تاجگردون بود، شاید از منابعی و از طریقی تأمین اعتبار می‌کرد ولی بطور کلی تخصیص اعتبارات بصورت ملی انجام می‌گیرد و هر چه غیر از این گفته شود جوسازی سیاسی است.
رسیدگی به پروژه‌های نوسازی مدارس در استان اهمیت بالایی دارد، به ویژه در مقطع کنونی که کلاس‌های مدارس روستایی عموماً بصورت حضوری برگزار می‌شوند، کلاس‌های کانکسی با مشکلات برق و وسایل گرمایشی مواجه هستند و در آینده‌ای نه چندان دور و با تکمیل واکسیناسیون عمومی احتمال برگزاری حضوری کلاس‌های درس بسیار زیاد است. تعداد مدارس کانکسی در استان بالا است، و همگی در مناطق محروم مثل لوداب، پیچاب باشت و ... هستند و نیاز است مسئولان نوسازی استان به آنها توجه ویژه‌ای به تأمین برق و وسایل گرمایشی آنها داشته باشند.
به گفته مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، تاکنون با مشارکت خیران هزارو ۱۰۰ کلاس درس با زیربنای ۱۲۴ هزار مترمربع در قالب ۵۰۰ مدرسه در استان ساخته شده است.
پیروز کرمی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۷۶۲ آموزشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مقاوم‌سازی و ۳۹۶ آموزشگاه نیاز به تخریب و بازسازی دارد که همچنان نیازمند دست‌های سخاوتمند خیران در اقصی نقاط استان هستیم.
 


کد مطلب: 439296

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/439296/غیرفعال-شدن-پروژه-های-نوسازی-گچساران-دلیل-کاهش-اعتبارات-نه-مسائل-سیاسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1